Gå til innhold

Windows starter og starter om igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:

Jeg opplevde igår at PC'n startet som normalt, men når alt var ferdig og skulle begynne å jobbe så kom det et blått skjerm fullt av en tekst jeg ikke rakk å lese, for deretter å slå seg av og begynne på nytt. Dette skjedde flere ganger til jeg gikk i safe modus. Da stoppet det, men når jeg startet på nytt, så skjedde det samme.

For det første, hvordan er det mulig å lese en tekst som kun vises i ett par sekunder? og hvorfor skjer dette?

Jeg har ikke overlocking eller noe slik på maskinen. Temperaturen er normal og alt virker som det skulle.

HJELP!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. jeg har også hatt det samme problemet inntil i går. jeg har hatt maskina mi i snart 2 år og den har gjort slik konstant, tilogmed etter at den har vært på service. (dårlige support folk) å jeg har hele tiden vært brennsikker på at det har vært ramen, jeg har bytta det meste i maskina bortsett fra Skjermkort, CPU og Hovedkort.

så i går tok jeg meg en tur til komplett og kjøpte en rambrikke som passet hovedkortet mitt. tok ut den gamle å vits problemet var løst.

joda det var nok rambrikken min ja :D *godt å ha problemet løst*

kan være ramen din som begynner å bli dårlig.

det du kan sjekke er hva som står i Event Logen. den skal ligge under Control Panel, Administrative Tools, Event Viewer. så velger du system. der står alle feilmeldingene du har fått. hos meg stod det hele tiden Save Dump.

ellers kan det jo være virus eller drivere som er litt ustabile. dette har skjedd meg også noen ganger. prøv å formater systemet ditt å se om du har dette problemet da også.

dvs. jeg prøvde å formatere flere ganger og det hjalp ikke i det hele tatt. den kunne stå litt så starta den på nytt. uannsett hva jeg gjorde.

men nå er da altså problemet mitt løst :D

Lykke til.

Skrevet

Hei:

Takk for tilbakemelding, men jeg tror ikke at det kan være minne. Hver gang jeg prøver å koble til internett så skjer dette. Det virker på meg på at det er et eller annet med dette kortet. Jeg har trådløs kort!

Men hvordan kan man lese dette blåt skjermet?

Skrevet

En ting:

Når maskinen startes i sikker modus med nettverk, så alt fungerer bra. Da starter ikke maskinen over og over igjen.

Hva er egentlig årsaken til alt dette?

Jeg forstår nå mindre og mindre......

Skrevet

sånn var maskina mi også. den starta ganske fint i både Sikkerhetsmodus og Linux uten at den restarta. jeg tror den klarer seg fint i safe mode fordi at den ikke laster inn noen ting. den har ingen programmer som kjører i oppstart og den starter nesten ingen tjenester under oppstart i Safe mode. tror det er grunnen.

har du prøvd å formatere da? prøvd eventuelt et annet nettverkskort?

Skrevet

Hei, jeg skal formatere den nå, og se hva som skjer...

Takk for tipsene

Forsatt, hvordan får jeg lese alt som står på den blå skjermen??? Ideer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...