bjokys Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hei, har vurdert å kjøpe accesspunkt, og da har jeg tenkt meg følgende "krav": +god ytelse, men rekkevidde er viktigere +mulighet for å bytte ut antennen med en sterkere dersom behovet skulle vise seg +helst en prislapp under 1000 kr +802.11g (trenger ikke være superG) Noen som har noen anbefalinger? På forhånd takk! Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Linksys WRT54G, eventuelt WRT54GS.. De vil jeg anbefale.. og sikkert en god del flere som er enige med meg. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Hmm, ser at det er en basestajson/gateway. Går det an å bruke en gateway som aksesspunkt, altså til å koble opp mot en nnen ap/gateway (trådløst)? Lenke til kommentar
Nail Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 wl-300g fra asus har helt top rekkevidde og mulighet for extern antenne. http://www.linuxbutikken.no/PartDetail.php...:676340;c:36180 Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Hmm, må si at den asus'en så meget lekker ut. Kansje det blir en slik på meg? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) Så på linux-butikken at kontakten for tilkobling av ekstern antenne var av typen RF. Hvilken kontakt er dette, og er det noe stress å lage en biquad med en slik kontakt? Finnes det en adapater for RP-SMA til RF? Endret 21. mars 2005 av bK_Coder Lenke til kommentar
Arne Nåtedal Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Så på linux-butikken at kontakten for tilkobling av ekstern antenne var av typen RF. Hvilken kontakt er dette, og er det noe stress å lage en biquad med en slik kontakt? Finnes det en adapater for RP-SMA til RF? RF står bare for "Radio Frequency" eller noe i den duren og er en fellesbetegnelse på radiobølgene, dvs det som sendes ut over antenna. Antennekontakten på WL-300g er iflg denne linken RP-SMA Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Jamen da er jo saken biff, gode greier. Ser ut som om det blir en WL-300g på meg da Lenke til kommentar
Cecc Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 DWL 2100AP er klart den beste! enkel å sette opp. sinnsyk rekkevidde. best i test pcworld og dinside.no Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Bumper denne litt jeg. Det har seg sånn at jeg også kunne trengt meg en pigtail som konverterer fra RF til RP-SMA. (Min tråd her) RF står bare for "Radio Frequency" eller noe i den duren og er en fellesbetegnelse på radiobølgene, dvs det som sendes ut over antenna. Antennekontakten på WL-300g er iflg denne linken RP-SMA Asus sier at kontakten er av type RF. Til venstre i vedlagt bilde er en standard antenne som fulgte med et PCI wlan-kort. Til høyre kontakten som sitter på WL300G. Hvertfall ikke noe vanlig RP-SMA. Lenke til kommentar
Arne Nåtedal Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Er det ikke en antennekontakt bakpå eller bak et lokk på sida? Kontakten på kortet på bildet er vel for å koble til pigtailen til antenna eller hva? Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Bak et lokk finnes tilkoblingen vist på bildet. Hullet fører rett ned til kontakten vist på bildet i min forige post. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Hvorfor ikke en Linksys WRT54G ellert WRT54GS? Den kan oppgraderes med tredjeparts firmware som kan boostes til 251mW, noe som er 200mW mer enn hva vanlige basestasjoner har. DD-WRT er en av flere firmwares som støtter boost til 251mW. (Gir BRA rekkevidde). DD-WRT har forøvrig også SSHD, telnet, QoS, SNMP, Chillispot (Hotspot) ++++ Endret 7. april 2005 av melsom Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=188 Denne anbefales, har denne selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå