Gå til innhold

Hvilket powermetal band har best vokal?

P-in-P

Anbefalte innlegg

Russel Allen fra Symphony X er verdens beste vokalist. Absolutt ingen kan måle seg med han.

James LaBrie fra DT kommer vel tett oppunder, hvis ikke på siden; men ellers er vel få så gode som de to. Bandene er vel mer progg, men de har vel litt power i stemmen :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mange av de vokalistene dere har nevnt har ikke kontroll på stemmen i forhold!

*host*fanboy*hark*

ja, fanboy er jeg :yes: men det endrer ikke faktumet at E-A har fantastisk bra kontroll på stemmen. hør bare hvordan han kan hyle uten at stemmen sprekker. be james heatfield gjøre det så skal dere se! :cool:

Lenke til kommentar
mange av de vokalistene dere har nevnt har ikke kontroll på stemmen i forhold!

*host*fanboy*hark*

ja, fanboy er jeg :yes: men det endrer ikke faktumet at E-A har fantastisk bra kontroll på stemmen. hør bare hvordan han kan hyle uten at stemmen sprekker. be james heatfield gjøre det så skal dere se! :cool:

Så er det ikke akkurat slik musikk Metallica lager da... :roll:

Er litt forskjell på Speed Metal og Power Metal...... :thumbup:

Lenke til kommentar
nei, men heatfield er et bra eksempel. alle inbiller seg at han er en god vokalist, noe de tar skrekkelig feil i.

å Manowar er powermetal

Manowar er power metal ja!

Er fan av de selv..! ;)

Men mer glad i Metallica!

Men nå var ikke meningen min å klage på noen som helst sin smak, for den er som kjent som....ja...nettop! BAKEN!! :!: 2-delt...osv... ;)

Ville bare påpeke at James ikke prøver på det samme! Ikke noe mer liksom....

Og bare så det er sagt så er jeg vel en "fan boy" jeg og...

Så det kommer til å ta lang tid hvis du og jeg skal diskutere hvem som er bast av Metallica og Manowar!

Liker Manowar og jeg... Så har ikke tenkt å kritisere!

Endret av Con
Lenke til kommentar
Russel Allen fra Symphony X er verdens beste vokalist. Absolutt ingen kan måle seg med han.

James LaBrie fra DT kommer vel tett oppunder, hvis ikke på siden; men ellers er vel få så gode som de to. Bandene er vel mer progg, men de har vel litt power i stemmen :thumbup:

Hehe, vil si at LaBrie ligger langt under Allen. LaBrie er heller ingen powermetalvokalist, noe Russel er - Symphony X er jo symfonisk powerprogmetall :thumbup:

Lenke til kommentar
nei, men heatfield er et bra eksempel. alle inbiller seg at han er en god vokalist, noe de tar skrekkelig feil i.

å Manowar er powermetal

Såvidt eg vet så er han IKKE nevnt i denne tråden!

Forøvrig så er det godt mulig at eg mange av vokalene som er nevnt danker ut Eric... (har ikke hørt alle så eg kan ikke sammenligne)

Con: Hetfield suger som vokalist, men har et særpeg som passer musikken. Thrash metal(sjangeren til Metallica) har vel så vidt eg vet aldri lagt mye vekt på hvor flink vokalister er til å synge så lenge de holder stilen. (hvis eg ikke tar feil)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Hehe, vil si at LaBrie ligger langt under Allen. LaBrie er heller ingen powermetalvokalist, noe Russel er - Symphony X er jo symfonisk powerprogmetall :thumbup:

Russel Allen er bra, men å trekke Symphoni X inn i Powersjangeren blir litt drøyt.

Symfonisk progmetal, ikkeno power der :p

Lenke til kommentar
Russel Allen er bra, men å trekke Symphoni X inn i Powersjangeren blir litt drøyt.

Symfonisk progmetal, ikkeno power der :p

Ikke at det nødvendigvis er riktig, men på http://www.metal-archives.com/ står bandet kategorisert som "Progressive Power Metal".

Manowar/Eric Adams har forresten hatt en verdensrekord...

Manowar were once in the Guiness Book of World Records during the 80's as being the worlds loudest band, with the vocalist singing at a record breaking decible rate of 136.
Endret av Endre
Lenke til kommentar

LaBrie er verdens verste vokalist. Og det er samtlige DT-fanboys jeg har snakket med enige i. DT hadde vært X antall bedre med en annen vokalist.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er ikke sikker på hvem som _har_ den beste vokalen, men Iced Earth _hadde_ den beste vokalisten innen power metal. Han het Matt Barlow, og var vokalist fra 1992-2003. Han er den beste vokalisten jeg har hørt, og han har en imponerende stemme som kan lage skikkelig "power metal-skriking" uten å få den "brølingen" som er i mange andre metalsjangre. Virkelig synd at han sluttet :(.

Lenke til kommentar
LaBrie er verdens verste vokalist. Og det er samtlige DT-fanboys jeg har snakket med enige i. DT hadde vært X antall bedre med en annen vokalist.

Det er vel litt sterkt å si at han er verdens verste vokalist, men jeg er helt enig i at DT hadde vært tjent med en bedre vokalist. LaBrie synger vibrato på de merkeligste steder, pluss at han ALLTID synger falskt på konserter. Han har ikke bredt nok spekter, det går i det ene toneleiet.

Lenke til kommentar

Sant, men stemmen var knallgod før han ødelagte stemmen(på awake turneen tror eg), og det er jo respektabelt å kunne synge slikt med ødelagt stemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...