Gå til innhold

Hvilket powermetal band har best vokal?

P-in-P

Anbefalte innlegg

Yupp spørsmålet står i topic!

PowerMetal grupper fokuserer ofte lite (eller mindre enn andre katogorier) på vokalen og mer på at det skal gå fort og hardt, men de gruppene som i tillegg har god vokal - :love:

Mitt forslag må nok bli Arctica Sonata :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg anser Pagans Mind som et slags crossover prog/powerband.

Pagan's Mind er mer Prog./Death enn Prog/Power per definisjon :shrug: . Children Of Bodom strides jo også om er Power eller Death. Ikke heng dere alt for mye opp i sjangrene. :no:

Topic: Children Of Bodom :thumbup:

Er det noen på nuclearblasts forum som har lurt deg? Det der hørtes fullstendig sprøtt ut for meg.. :shrug:

Jeg tror jeg holder meg til å ikke henge meg opp i sjangre som du sier.

Lenke til kommentar
Hæ?

Pagans Mind = death???

og Children of Bodom = Power???

Jepp! Så sier noen.

Jeg har alltid kalt Pagan's mind for Progressiv Metal, og Children Of Bodom for Power. Children Of Bodom kan kalles både Death og Power, for vokalene er veldig "Death-aktige" og musikken er veldig "Power-aktig". De startet ut som et Death Metal-band, men nå er de ganske Power, egentlig.

@Zethyr: Ingen som har lurt meg, nei. Det forumet er bra, og hvis du har noe usagt kan du jo logge deg inn og argumentere for dine synspunkter. ;) Drit i de fleste sjangrene, akkurat som jeg.

Edit: Dette er basert på hva andre sier. Jeg kan ikke så mye om sjangrene, og bryr meg lite, men dette er hva jeg har fått med meg.

Endret av KaYcH
Lenke til kommentar
Children Of Bodom kan kalles både Death og Power, for vokalene er veldig "Death-aktige" og musikken er veldig "Power-aktig". De startet ut som et Death Metal-band, men nå er de ganske Power, egentlig.

Personlig så synes jeg vokalen til CoB er så langt fra death man klarer å komme. Vokalen passer inn i Göteborg-metalen. (Jmfr: In Flames, Arch Enemy m.m)

Lenke til kommentar

Blir litt nyfiken på de som er nevnt og Pagans Mind, Jørn Lande og CoB og de skal sjekkes ut så snart jeg får ridd av den værste perrioden min med Sonata Arctica :D

Blind Guardian hørte jeg en del på før, kanskje finne frem igjen :hmm:

Lenke til kommentar
Hæ?

Pagans Mind = death???

og Children of Bodom = Power???

Second.

Pagans Mind vil eg sette under power/progmetal og CoB har då så definitivt ingenting med powermetal å gjere.

Edit: Sånn ontopic, Jørn Lande fra bl.a Jorn/Masterplan.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
...Göteborg-metalen. (Jmfr: In Flames, Arch Enemy m.m)

Jaja, og så har vi sjangre som kalles Piggtråd-Metall, Kjerlighet-Metall, etc. (Barbed Wire Metal, Love Metal, etc.). Det finnes hundrevis av sjangre, men jeg regner bare med noen få av dem. Hvis vi kutter ut Göteborg-Metall-sjangeren blir det mest naturlig å plassere det under Døds-Metall. In Flames, Arch Enemy, etc. er slike band som jeg plasserer under Døds-Metall! Dessuten er vel ikke slike Göteborg-Metall-vokaler så langt fra Døds-Metall man klarer å komme. Sammenlign med indisk folkemusikk for eksempel. :p

@Satrucci_: Hva kaller du Children Of Bodom da? Det nyere kan i hvert fall ikke kalles Death framfor Power. Children Of Bodom er like mye Power som Pagan's Mind. Dessuten har jeg hørt at Pagan's Mind er Pagan Metal hva enn det er for noe.

Men hvorfor diskuterer vi egentlig sjangre her? Vi kommer aldri til enighet uansett, og tråden var vel mest om bandvokalister og ikke sjangre. Jeg liker Sonata Arcticas vokaler, men ikke så godt som Children Of Bodoms vokaler. Sonata Arctica er forresten heller ikke helt Power. De grenser litt over til Heavy på det nye albumet, til tross for at det er veldig Power-aktig. Rhapsody er et annet "Power" Metal-band, men de selv kaller seg "Hollywood" Metal eller "Entertainment" Metal. Jeg liker ikke Rhapsodys vokaler så godt. Jeg liker musikken, men vokalene og tekstene ødelegger.

*setter på Kurt Nilsen, Idol Metal :p:p:p *

Lenke til kommentar

Gøteborg-metallen er faktisk ein ganske stor sjanger og absolutt ikkje så snever som alle dei "liksomsjangrane".

Det eg vil definere som DM er f.eks Cannibal Corpse, Blood Red Throne osv.

Men no går vi veeldig offtopic her. Back on track, folks.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...