Gå til innhold

ASUS 6800 GT - Artifacts etter loading

Anbefalte innlegg

Hei og dette blir min siste post angående dette problemet før jeg kjøper meg ny hardware. Først skal jeg forklare situasjonen.

Jeg får artifacts i spill, og alltid etter loading. Jeg spiller i klan, og er på Ventrilo når jeg spiller, og når problemet oppstår henger stemmene på Ventrilo seg og jeg ser små prikker rundt omkring på skjermen. Når jeg kommer inn i spillet, mangler det teksturer eller landskapet er så fargerikt at man skulle tro at man befant seg i den værste syretrippen noensinne :dontgetit:

Litt om hardware:

HK - AOpen AX4SPE-N

CPU: P4 2.8 GHz Northwood med AeroCool HT-101 kjøling

RAM: TwinMOS 1 GB (standard dual channel ram pakke)

Grafikk Kort: ASUS 6800 GT

PSU: BeQuiet 450W

+

4 Harddisker

2 Optiske enheter

Creative Audigy LS Lydkort

3 80mm kabinettvifter fra Papst

3 Katoder

1 AeroGate 2 viftestyring

Litt om hva jeg har gjort så langt:

Jeg har prøvd en BRÅTE med forskjellige drivere. Gamle drivere, beta drivere, oemga drivere, drivercleaner, formatering, tweak tools, u name it. Så det er et hardware problem. MEN jeg vet at det ikke er ASUS kortet, grunnet at jeg hadde det samme problemet med mitt gamle 9600 Pro kort. Det var hovedsaklig derfor jeg kjøpte meg nytt grafikk kort til å begynne med.

Jeg er ingen nabb, og jeg kan PC, så jeg har en anelse om at strømforsyning min er teh suxx0r, og at jeg trenger ny. SmartDoctor (programmet som følger med grafikk kortet), viser at alle voltages til grafikk kortet ligger mellom 0.10 til 0.20 V under det den egentlig skal (3.3 V ligger på 3.2, AGP Vddq 1.50 ligger på 1.40, osv). Og jeg har flere ganger tidligere fått warning signal deluxe fra PC'ens speaker siden jeg har en HK monitor på også som måler strømmen. Og da var det 3.3 V som feilet, og lå under anbefalte verdier. Men dette har ikke skjedd siden jeg byttet ut 9600 Pro kortet med 6800 GT.

Min teori er at når kortet suger mye strøm, spesielt i loading, klarer ikke PSU og kompansere for loaden. Når jeg først er inne i spillet er alt bra, og det hender jo at alt loader ok. Men er lut lei at dette skjer, og kommer nok til å marsjere rett ned på Digital Impuls på Mandag og kjøpe meg en ny PSU. Men jeg vil gjerne høre hva folket tror om teorien min. Og vennligst ikke kom med anbefalninger på software siden, fordi jeg har seriøst prøvd alt. Håper på raske svar :)

Hilsen en litt fortvilet TuxFlux :love:

Endret av [dsr.tuxflux]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortet bruker +12v,så er bra om du har minst 16-18 A eller mer på psu.bruker samme kort som deg,men måtte bytte til 500w(34A) for og få strøm til alt.

Din Artifacts kommer neppe av lite strøm,har mer tro at det er noe hardware feil på selv kortet..

Ps:samme feil på alle spill ?

Lenke til kommentar
' date='20/03/2005 : 15:17'] Hadde samme problemet med mitt Radeon 9600 Pro kort som jeg har sagt. Så det er nok ikke kortet.

Btw Traxco: hva skjedde når du ikke hadde nok strøm?

Sjekk kor mykje ampere det er på 12+ linja, har lest at minimum er 20A

Lenke til kommentar

Har kommet litt lenger på dette. Fant ut at monitoren til ASUS som heter Smart Doctor fucket opp MYE!!! og den målte blant annet voltages i real time, og var rett og slett temmelig bugga. Fant en ganske omfattende tråd om mine problemer på en annen side.

Men får fremdeles noen små prikker her og der en gang i blant, så ny PSU here I come :D

Edit: Og PC'en er stabil som bare det nå!!!! :D

Endret av [dsr.tuxflux]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...