Gå til innhold

40x CD Plater?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare så det er sagt, så hadde jeg endel gamle Pioneer plater liggende fra da jeg produserte CD'er for jobben.

 

Disse CD'ene er fra 1996, og var garantert til 2x.. (noen, tror det var Sony, var faktisk garantert til 4x..woohoo) og de brant like fort som en som var garantert til 24x i min 24x Plextor brenner. Like bra kvalitet virker det som, har de i både data og musikk format, og begge formater virker så det synger..så personlig ler jeg bare når folk prater om at de bare MÅ ha CD'er som er "godkjent for x hastighet". Jeg har aldri merka forskjell :smile:

Lenke til kommentar

det med x er at dei er garantre å gå på den hastigheiten, og dei fleste kan brennse på høgere

 

kvalitets plater som verbatim/pioneer/tdk så kan du som regel brenn på høgere hastigheit enn på billig plater, eg husker dei gamle targa platen som ikkje kunne brennes på meir enn 4x. viss du ser på testen på hw.no så bruker dei verbatim for det er dei som dei få brenne fortest på, men så er størsmålet om du gidder å kjøpe doblet så dyre plater berre for å sparen kansje 10-30sek på ei plate

 

[ Denne Melding var redigert av: borf på 2002-06-29 03:35 ]

Lenke til kommentar

Bruker du Plextor 40x så velger du bare 40x uansett hva du putter inn. Brenneren finner selv ut hvor fort den kan brenne.

 

Mine erfaringer er foreløpig:

Verbatim 74/80min 16x - De fleste 16x, men noen 24x

Verbatim 80min 24x - Alle brenner på 32x

 

Har ikke funnet noe som brenner på 40x ennå :sad:

Lenke til kommentar

Hei!

Verbatim 32x og MMore 32x går fint å brenne på 40x.

Jeg har selv en Plextor 40x brenner, og disse platene går igjennom på full hastighet uten problemer.

 

Har også kjørt verifisering av en del plater brent på 40x, og har enda ikke oppdaget noen feilbrenninger.

 

Arcade

Lenke til kommentar

Kommer helt an på hvilket cd-merke du kjøper. Jeg kjøpte en pakke "Mr. Platinum 50stk, 80 min Spindel" fra It-butikken. Disse var godkjent for opp til 32x, men gikk an å brenne på 40x på min "Lite-On 48125w"

 

Eneste platen som jeg har klart å brenne på 48x med er CD-R platen som fuglte med brennern. Og det gikk fooort :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-30 11:08, Spaz skrev:

Eneste platen som jeg har klart å brenne på 48x med er CD-R platen som fuglte med brennern. Og det gikk fooort :smile:


 

Har en ASUS 40x brenner, riktig nok det fulgte med 1stk 40x plate og den gikk rimelig raskt :grin:

 

Flott med 12x CDRW også, ved å bruke Nero InCD. Men med 40x CDR spiller det ingen rolle. 32x platene heter Infinity og støtter 99min/900mb. Men Nero støtter ikke dette..

Lenke til kommentar

tro det eller ikke:

 

har LiteOn 40x12x48x, de fleste plater brenner med 16-24-32x, noe deromkring.

 

Fant noen gamle Clas Ohlson plater (halvt år?) som ikke funka i det hele tatt i den gamle brennern min (Pioneer 2x2x6x :grin:). Putta inn for å se hvor høyt de gikk, tippa på 4x eller 8x.

 

40x, gitt :grin:

 

Sjekka med Nero CD-Scandisk saken etterpå, 100% lesbare sektorer, og genial kvalitet på brenninga :grin:

 

sweeeet:)

 

kommer like vel ikke til å kjøpe mer. bare navnet på CDene er jo frastøtende:D

 

 

 

b

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...