Gå til innhold

Mus for oss med normale hender?

Anbefalte innlegg

Har nå mx500, har hatt den i ca 1 1/2 år nå, men misliker formen... Lillefingeren henger utenfor og slapper liksom ikke av på musa.. (merkelig) :roll:

Den musa som har passet best er dual optical, problemet er bare det at dem ikke lager noen slik presisjonsmus (gaming) i den størrelsen lenger. (eller gjør dem det?)

Eller problemet er egentlig ikke størrelsen, bare oppbyggingen av musa.. Liker ikk IE musene eller razor...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg mener, om noen her har prøvd mx500, huset er vel det samme i 510/518... Bra mus, men ergonomisk merkelig.. Lilllefingeren henger utenfor musa, og får ikke slappet av, skal finne frem fotoapparatet, slik at dere bedre forstår..

Lenke til kommentar

Jeg vet at den funker bedre da, men jeg spiller "litt"... "You never change a winning team"

Og hvem i alle dager scroller med langfingeren?

Må venne meg til 2 ting, scrolle med alngfingeren og bruke ringfingeren på høyreklikk.. Da er det bedre å finne seg ei ny mus.. Har brukt nærmere 20 år på min nåværende museteknikk... :cry:

Lenke til kommentar

Hehe :)

Jeg scroller vanligvis med langfingeren, og har ikke spesielt store hender. Funker fint i spill, dog jeg bruker et annet tast-/musoppsett enn det som er standard på mange spill.

Må få med at det funker veldig greit til browsing/Opera også; har satt opp midterste musknapp til å åpne linker i ny tab, samt å lukke sida når tabben klikkes.

Enkelt og greit, slipper å flytte på pekefingeren. :thumbup:

Endret av diskvask
Lenke til kommentar

Eneste fingrene jeg har på musen er pekefingeren og langefingeren. (Scroller med pekefingeren). Ringefingeren og lillefingeren bare ligger på siden - De legger vel grunnlaget for kontrolleringen av musen.

-Jar

Lenke til kommentar

jeg har hatt dual optical, og var veldig godt fornøyd med den. men så begynte den å bli litt gammel, og jeg følte for å kjøpe meg en ny mus. da falt jeg for mx310 som er en sinnsyk digg mus :) en rimelig mus som passer perfekt til hånda.. men smaken er som baken, delt i 2 ! ;-/

alle har forskjellige meninger :=)

EDIT: jeg bruker pekefingeren på venstre mustast og scrollen, og langefingeren på høyre mustast, btw.

leste ikke alle innlegg før jeg la inn selv :=)

Endret av onze
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Den musa som har passet best er dual optical, problemet er bare det at dem ikke lager noen slik presisjonsmus (gaming) i den størrelsen lenger. (eller gjør dem det?)

så bruk dual optical da ? ;P

jeg har hatt den i 4-5 år elns.. Klarer ikke slutte å bruke den.. Har også Microsoft Intelli 4.0 et sted.. God den også.. Men er man vant til en mus, er det visst vansklig å slutte :p

Jeg synes den er digg! :D

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Tommel: Venstre side av musen..'

Peke: venstre muse"klikk"

Lange: scroll

Ringe(Ring): Høyre muse"klikk"

Lille: Høyre side av musen..(den henger utafor.. men er presset inn til siden..)

NB: har mx510... har også hatt G5(dritt mus)....

Før hang både Ring og lille utenfor... men jeg bytta på det.. og ble vandt til det.. akkuratt som jeg ble vandt til å hoppe med scroll isteden for med space i CS ^_^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...