Gå til innhold

Pc`en på i 7 dager mens jeg er borte?!

Fat_ASS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville IKKE tatt sjansen. Det er så mye som kan skje og 7 dager er lang tid. Slå den heller av, så slipper du å bekymre deg over at det kan bli brann osv mens du er på ferie.

Uenig. Det er vel strengt tatt bedre om huset brenn ned når ingen er heime. Då et det null risiko for at menneskeliv går tapt.

Sannsynligheten for at det tar fyr er nok heller liten. Mange bedrifter og andre (f eks skoler) lar jo dei stå på stort sett heile året. Utenom ferien då.

Lenke til kommentar

Går det ikke ann å lage et script eller no sånt som gjør at den slår seg av når den er ferdig med å laste ned? Kjenner du noen som kunne laget det?

Kvakksalver: Så skal jo han på ferie også da... :wee:, men skjønner poenget da.

Men god ferie :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Min tante og onkel har nytt hus pga. en Dell som fant ut at det var på tide å gå opp i flammer (De som etterforsket mener det var den som startet brannen). Vel og merke så er det SVÆRT lite sansynlig for at en PC tar fyr så lenge den ikke har invitert masse hybelkaniner inn i varmen.

Lenke til kommentar
støvsug pc'en godt og sett den mitt på golvet, mettal brenner ikke vettu :)

Plast brenner ikke godt heller. støvet er vel grunnen til brann.

Men flammer blir lett litt høye, skal ikke så mye til før de havner i taket, for eksempel.

Lenke til kommentar

Hvordan skulle flammene komme ut av kabinettet da?

Det er jo ingenting som gjør at det lages svære flammer inne i kabinettet, så om det begynte å brenne, ville det ver kun holde seg inne i kabinettet.

For å være på den sikre siden, kan du jo legge pcen oppå en metalplate, og sørge for at det ikke er noe rundt den som kan ta fyr.

Eventuelt kan du ikle pcen og bordet/veggen med aluminiumsfolie, slik at flammene ikke ville kunne spre seg.

:)

Lenke til kommentar
Hvordan skulle flammene komme ut av kabinettet da?

Det er jo ingenting som gjør at det lages svære flammer inne i kabinettet, så om det begynte å brenne, ville det ver kun holde seg inne i kabinettet.

For å være på den sikre siden, kan du jo legge pcen oppå en metalplate, og sørge for at det ikke er noe rundt den som kan ta fyr.

Eventuelt kan du ikle pcen og bordet/veggen med aluminiumsfolie, slik at flammene ikke ville kunne spre seg.

:)

Kongeforslag!

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg hadde vært engstelig for å la den stå på.

Værste som kan skje er at den blir ødelagt hvis lynet slår ned - tror ikke huset er i fare uansett.

Men: å fjerne støv inne i kabinettet før du drar er vel greit å gjøre :)

Lenke til kommentar
Sånn tenkte jeg også, men jeg skulle ikke være borte et fullt døgn engang... Gjett hva! Lynet slo ned og pc'en smeltet totalt. Men fikk forsikringspenger og mer enn det den var verdt for, så jeg klager ikke. :grin:

Hørt om jording... :p

Jordfeilsbryteren hindrer ikke pcutstyr i å bli tatt av lynet. Her er det snakk om meget høye spenningspulser som kan ta knekken på det meste av elektronikk på no time.

Man må ha overspenningsvern for å beskytte pcn mot lyn.

Ene pcen min har stått på 25 dager og 8 timer nå, så 7 dager burde gå bra det.

Skal endel til for at det blir brann av en pc, siden den slår seg av ved feil og kabinettet er av stål. Komponentene brenner ikke med det første de heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...