mags Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Har nettopp fått HP t870 gjennom PC-ordning på jobben, og opplever at boxed-viften på CPUen har en lei tendens til å dra avgårde mot helt uante høyder av RPM og bråk hver gang jeg spiller. For meg virker det ikke som den reagerer på varme i seg selv, men på CPU-belastning - hver gang det er loades (kartskifte o.l.) hører jeg et knepp i høretelefonene, og viften drar seg opp et hakk. Finnes det en måte å cappe viften på uten å gå via bios? Har nemlig rotet rundt i bios (Phoenix) (OEM-HK fra en større leverandør - husker ikke hvilken) uten å finne noe særlig der. Noen som vet råd? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) kjøp en viftestyring å kjør viften på 5v, eller last ned et viftestyring program, og styr den derfra. Endret 19. mars 2005 av Slettes-xwByZdFZ Lenke til kommentar
mags Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Cluet er at hadde jeg visst hvor jeg skulle finne et viftestyringsprogram, så ville jeg vel ikke postet her? Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Last ned Speedfan. Meget godt og fint program. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Speedfan har ikke klart å styre viftene noe bra, ikke hos meg ihvertfall. Den står på 100% (26** rpm), som jeg synes er lavt til å være 100%. Hos en kamerat viste den også 100% Han har AMD og jeg har Intel, så det virker som om enten programmet ikke vil sette noe som er over standard, ellers er viftene på standard 100%. Dette er jo bare tilfellet hos meg og en kamerat, kan jo hende at det er annerledes hos dere, da. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 har du noe imot mozilla firefox eller? Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Ta det på PM. Dette er jo ikke et nettleseremne. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Skulle gjerne hatt meg et sånt viftestyringsprogram jeg og. Sitter med en Athlon64 2800+ s754 og viften kjører på 3100-3200 RPM selv med cool&quiet og en temperatur på fattige 29 grader. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Såklart reagerer viften på cpu load, det er jo nettopp da den blir varm Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Loomy: høres ut som om du ikke har lest hvordan Cool And Quiet skal stilles inn.. Husk å aktivere denne i bios, samt å sette "power management" til "minimal ett ellerannet".. samt innstallere amd64 driverene (kan hende du ikke trenger dette). Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 hvor laster man ned de nyeste amd 64 driverne? Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Den laster du nok ned hos AMD??? jau... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå