adsfiklam Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Mistenker at jeg har infrarød, men for å bekrefte det, hvor må jeg se hen? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Regner med at du har Windows XP? I såfall kan du gå inn på Systemegenskaper/maskinvare/snhetsbehandling. Der vil det stå under Infrarøde enheter. Du kan også prøve Everest ( http://www.lavalys.com/ ). Den gir god oversikt over hva som finnes på maskinen. Jeg hadde ikke tenkt på hva den porten kunne brukes til, men det var veldig anvendelig til å synkronisere PocketPC'n med den bærbare Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Vanligvis er det IR header på hovedkort som man kan kople på ekstern ir-sensor . Tror ikke du vil se det i maskinvare enhets behandling da den vanligvis er disablet i bios . Sjekk i BIOS om du har IR for å enable/disable , og sjekk visuelt på hovedkortet om det er noen pin header merket IR . Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Regner med at du har Windows XP? I såfall kan du gå inn på Systemegenskaper/maskinvare/snhetsbehandling. Der vil det stå under Infrarøde enheter. I Enhetsbehandling under Infrarøde enheter står det Innebygget infrarød enhet. Betyr det at jeg har infrarød? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Det betyr at du har en infrarød kontroller . Ikke nødvendigvis sensor tilkoplet kontrolleren. Endret 19. mars 2005 av syar2003 Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Det betyr at du har en infrarød kontroller .Ikke nødvendigvis sensor tilkoplet kontrolleren. Ok, så jeg må åpne PC-en og se på hovedkortet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Ja , vil tro det . Hvis du ikke kan se noe "sort vindu" på utsiden (et sted på fronten av PCen e.l ) som identifiserer IR transmitter/receiveren så . Hvorfor ikke gå til web siden til produsenten og laste ned brukermanual og info om PCn din .Finner sikker bedre info der . Endret 20. mars 2005 av syar2003 Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Hvorfor ikke gå til web siden til produsenten og laste ned brukermanualog info om PCn din .Finner sikker bedre info der. Det var en god ide, skal gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå