Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Poenget er at selvom man "liker menn", så er det da ikke noe som tilsier at man ikke trenger å like kvinner. Bifil javel....

 

Hva er det homser ser på som galt med de naturlige barneføderne?

Er homser slik at de ble født med nesten like mange kvinnelige hormoner som mannlige?

7602588[/snapback]

Jeg kjenner ingen åpne homofile godt, men jeg vil anta at det er ytterst få som har noe imot "de naturlige barneføderne" som du kaller dem.

 

Hvis homofile hadde hatt like mange kvinnelige hormoner som kvinner hadde de sannsynligvis hatt kvinnelige trekk som f.eks. pupper. Derfor er det mer sannsynlig at det har noe med hjernen å gjøre.

 

Mener å ha hørt noe om at utilstrekkelig tilførsel av testosteron til hjernen i svangerskap kan føre til at barnet blir homofilt, men jeg har ingen kilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det homser ser på som galt med de naturlige barneføderne?

Er homser slik at de ble født med nesten like mange kvinnelige hormoner som mannlige?

7602588[/snapback]

Jeg tviler på at homser ser på det som galt å føde barn naturlig. Jeg ser det ikke som galt å være homse, men det betyr ikke at jeg er det. Og hvis homser hadde noen medfødte forskjeller slik som høyt antall kvinnelige kjønnshormoner, så hadde det garantert blitt oppdaget og dokumentert vitenskapelig.

 

Vært i fem begravelser til slektninger osv.

Var sikkert leit men jeg kjeda meg.

 

Poenget er at selvom man "liker menn", så er det da ikke noe som tilsier at man ikke trenger å like kvinner. Bifil javel....

For det første, så tviler jeg på at du kan bevisst kontrollere dine følelser i alle situasjoner.

 

For det andre, så tviler jeg på at å være homse er et valg. Jeg sa at det i beste fall er et følelsesmessig valg, men jeg sier også at jeg ikke tror det er noe valg i det hele tatt. Gitt alle fordelene heterofile har i dagens samfunn, som at de slipper å bli mobbet og stigmatisert for sin legning, at de i mange land har mye bedre rettigheter enn homser og så videre så finner jeg det svært lite sannsynlig at noen ville valgt å være homse om de fikk valget.

Lenke til kommentar
Dirty dirty. Veldig sannsynlig.

7601803[/snapback]

Kissy kissy baby blæææææææh :ph34r:

7601840[/snapback]

Downs er en veldig skammelig legning ja.

7601956[/snapback]

Hva med å droppe spammingen og heller finne noe annet å bruke tiden på? :roll:

7602290[/snapback]

Hehe....enig i at det var en god waste of time ;)

 

Litt hvertfall.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
For det første, så tviler jeg på at du kan bevisst kontrollere dine følelser i alle situasjoner.

7602675[/snapback]

 

Det blir vel som at en hetrofil gutt på 15-16 år har vanskelig for å holde "lillemannen" sin nede hvis en ekstremt deilig dame nærmest presser puppene i tryne på han...der ville man nok hatt store problemer med å kontrollere sine følelser...jeg ville nok ikke klart det.

 

For det andre, så tviler jeg på at å være homse er et valg. Jeg sa at det i beste fall er et følelsesmessig valg, men jeg sier også at jeg ikke tror det er noe valg i det hele tatt. Gitt alle fordelene heterofile har i dagens samfunn, som at de slipper å bli mobbet og stigmatisert for sin legning, at de i mange land har mye bedre rettigheter enn homser og så videre så finner jeg det svært lite sannsynlig at noen ville valgt å være homse om de fikk valget.

 

Så en dokumentar om homofile i sverige som fikk adoptere barn eller noe slikt. De fikk i alle fall ha barn. Blant de som fikk ha barn ble flere enn "normalt" homofile også. Var noe som 30-40% tror jeg. Husker ikke spesielt bra siden jeg bare så deler og det er lenge siden. Saken er i alle fall at det dermed også kan ha en del med miljøet man vokser opp i. I gamle Hellas var det jo normalt med homofili. Skulle man ha sex bare for nytelsens skyld, så hadde menn sex med andre menn. De så vel ikke noe problem i dette siden de vokste opp i et miljø hvor homofili var normalt.

 

Uansett, valget om å være homofil eller ikke er nok i veeeeldig liten til grad et "fritt" valg. Det er biologi. Om det er genetisk eller på grunn av miljø, eller en kombinasjon, er irrelevant. Saken er at tenner man på samme kjønn så kan man ikke gjøre noe med det. Enhver person som har opplevd å bli tiltrukket samme eller motsatt kjønn må vel skjønne dette. Folk her er vel gammel nok til å ha opplevd dette, og må vel ha merket at det er noe man ikke har kontroll over...man kan velge å undertrykke følelsene, men uansett så vil man naturlig ha følelser for et eller begge kjønn.

 

Jeg kan ikke f.eks bestemme meg for å tenne på en annen mann. Det skjer bare ikke, eller, har i alle fall ikke opplevd det til nå. På samme måte kan jeg ikke sette meg ned og bestemme at jeg ikke synes en bestemt person er seksuelt attraktiv hvis jeg i utgangspunktet synes dette.

Endret av Rooonald
Lenke til kommentar
Uansett, valget om å være homofil eller ikke er nok i veeeeldig liten til grad et "fritt" valg. Det er biologi. Om det er genetisk eller på grunn av miljø, eller en kombinasjon, er irrelevant. Saken er at tenner man på samme kjønn så kan man ikke gjøre noe med det. Enhver person som har opplevd å bli tiltrukket samme eller motsatt kjønn må vel skjønne dette. Folk her er vel gammel nok til å ha opplevd dette, og må vel ha merket at det er noe man ikke har kontroll over...man kan velge å undertrykke følelsene, men uansett så vil man naturlig ha følelser for et eller begge kjønn.

 

Undertrykking av følelser funker fett, til slutt mistar man dem :cool:

Lenke til kommentar
Uansett, valget om å være homofil eller ikke er nok i veeeeldig liten til grad et "fritt" valg. Det er biologi. Om det er genetisk eller på grunn av miljø, eller en kombinasjon, er irrelevant. Saken er at tenner man på samme kjønn så kan man ikke gjøre noe med det. Enhver person som har opplevd å bli tiltrukket samme eller motsatt kjønn må vel skjønne dette. Folk her er vel gammel nok til å ha opplevd dette, og må vel ha merket at det er noe man ikke har kontroll over...man kan velge å undertrykke følelsene, men uansett så vil man naturlig ha følelser for et eller begge kjønn.

 

Undertrykking av følelser funker fett, til slutt mistar man dem :cool:

7603337[/snapback]

Om du ikke har følelser så er du per definisjon psykopat.

Lenke til kommentar
Uansett, valget om å være homofil eller ikke er nok i veeeeldig liten til grad et "fritt" valg. Det er biologi. Om det er genetisk eller på grunn av miljø, eller en kombinasjon, er irrelevant. Saken er at tenner man på samme kjønn så kan man ikke gjøre noe med det. Enhver person som har opplevd å bli tiltrukket samme eller motsatt kjønn må vel skjønne dette. Folk her er vel gammel nok til å ha opplevd dette, og må vel ha merket at det er noe man ikke har kontroll over...man kan velge å undertrykke følelsene, men uansett så vil man naturlig ha følelser for et eller begge kjønn.

 

Undertrykking av følelser funker fett, til slutt mistar man dem :cool:

7603337[/snapback]

Om du ikke har følelser så er du per definisjon psykopat.

7603344[/snapback]

 

Nei.... Psykopater mangler omtanke for andre mennesker.

Lenke til kommentar

Om du ikke har følelser så er du per definisjon psykopat.

7603344[/snapback]

 

Nei.... Psykopater mangler omtanke for andre mennesker.

7603399[/snapback]

Empati (wiki):

 

Empathy (from the Greek εμπάθεια, "to suffer with") is commonly defined as one's ability to recognize, perceive and directly experientially feel the emotion of another.

Empati er en følelse. Ingen følelse, ingen empati. Ingen empati = psykopat.

Lenke til kommentar

Om du ikke har følelser så er du per definisjon psykopat.

7603344[/snapback]

 

Nei.... Psykopater mangler omtanke for andre mennesker.

7603399[/snapback]

Empati (wiki):

 

Empathy (from the Greek εμπάθεια, "to suffer with") is commonly defined as one's ability to recognize, perceive and directly experientially feel the emotion of another.

Empati er en følelse. Ingen følelse, ingen empati. Ingen empati = psykopat.

7603424[/snapback]

 

Min omtanke for andre er at jeg dømmer utifra prinsipper og rettferdig sans, samt at jeg også kan putte meg i dems sko. Jeg gir som regel blanke F i hvordan andre føler det.

 

Alikevel så er ikke dette grunlag nok for å være psykopat.

Lenke til kommentar
Nei.... Psykopater mangler omtanke for andre mennesker.

7603399[/snapback]

Du havner vel uansett i kategorien psykopat? Du har tidligere forsvart din rett til å bruke hagle mot homser - bare det vitner vel om liten omtanke for andre mennsker?

 

Men ut fra nicket ditt, antar jeg du liker å spille FPS-spill, så du er forhåpentligvis bare i besittelse av virtuelle hagler. Kanskje du er en skikkelig pus i RL :D

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
jeg blir så forbannet på de som skal spille så sinnsykt på det som feks homsepatruljen og de på mess tv... Jeg mener de er helt vanlige mennesker og kan oppføre seg deretter.

 

Jeg er selv homofil. Det er ikke alltid like lett å forholde seg rasjonell til den fremstillingen av homofile media viser og til den retorikken som blir brukt når man rettferdiggjør fokuset på de mest ekstreme. Greit at folk er skruller, bare ikke gjør slike til representanter for meg. Jeg liker ikke homoparaden, eller, jeg liker ikke store deler av den. Mange i paraden går i vanlige klær, viser seg slik de er og bidrar til en konstruktiv synliggjøring. Det er flott. Derimot er det få ting som så eklatant torpederer en sak ved å fremlegge det de kjemper for slik de gjør.

Lenke til kommentar
Nei.... Psykopater mangler omtanke for andre mennesker.

7603399[/snapback]

Du havner vel uansett i kategorien psykopat? Du har tidligere forsvart din rett til å bruke hagle mot homser - bare det vitner vel om liten omtanke for andre mennsker?

 

Men ut fra nicket ditt, antar jeg du liker å spille FPS-spill, så du er forhåpentligvis bare i besittelse av virtuelle hagler. Kanskje du er en skikkelig pus i RL :D

7603478[/snapback]

 

Ja, en pus som liker å løfte vekter 5 ganger i uka.

 

Kan ta jegerprøve lett som fanken, og vips så har vi en hagle.

Men hvis alt går til blanke F slik at jeg blir den siste hetroen(som var eksemplet med å drepe homser), så er det tonnevis av andre måter å få tak i hagle på.

Lenke til kommentar
Ja, en pus som liker å løfte vekter 5 ganger i uka.

 

Kan ta jegerprøve lett som fanken, og vips så har vi en hagle.

Men hvis alt går til blanke F slik at jeg blir den siste hetroen(som var eksemplet med å drepe homser), så er det tonnevis av andre måter å få tak i hagle på.

7603498[/snapback]

 

Camper_killer:

Jeg tror noe veldig fint og menneskelig inni deg har dødd.

Endret av Longinus
Lenke til kommentar
Ja, en pus som liker å løfte vekter 5 ganger i uka.

 

Kan ta jegerprøve lett som fanken, og vips så har vi en hagle.

Men hvis alt går til blanke F slik at jeg blir den siste hetroen(som var eksemplet med å drepe homser), så er det tonnevis av andre måter å få tak i hagle på.

7603498[/snapback]

Hvor ble det av omtanken? Oh, that's right:

 

Jeg gir som regel blanke F i hvordan andre føler det.

Det virker sånn.

 

Vær så snill og tenk over hva du mener om andre før du fyrer løs på tastaturet.

Lenke til kommentar
jeg blir så forbannet på de som skal spille så sinnsykt på det som feks homsepatruljen og de på mess tv... Jeg mener de er helt vanlige mennesker og kan oppføre seg deretter.

 

Jeg er selv homofil. Det er ikke alltid like lett å forholde seg rasjonell til den fremstillingen av homofile media viser og til den retorikken som blir brukt når man rettferdiggjør fokuset på de mest ekstreme. Greit at folk er skruller, bare ikke gjør slike til representanter for meg. Jeg liker ikke homoparaden, eller, jeg liker ikke store deler av den. Mange i paraden går i vanlige klær, viser seg slik de er og bidrar til en konstruktiv synliggjøring. Det er flott. Derimot er det få ting som så eklatant torpederer en sak ved å fremlegge det de kjemper for slik de gjør.

7603493[/snapback]

 

Kjenner et homofilt par. Ene studerte medisin en stund med min far. Var vel en del på besøk hos de mens jeg var liten og litt når jeg var eldre. Viste ikke at de var homofile før det kom fram i en samtale for noen år siden (var vell 4-5 år eller noe), da jeg var rundt 15-16. Siden jeg aldri viste at han faktisk bodde ilag med en annen mann, så hadde jeg ingen grunn til å tro han var homofil. Ble jævlig paff da jeg fikk vite det. Poenget er jo da at homofile er helt normale mennesker.

 

Stereotypehomofile (ala flere av de i homsepatruljen...sånne som er så femi at det blir kvalmt) er veldig irriterende, men dette blir jo ikke pga homofilien. Dette blir pga at de generelt er irriterende personer. Blir som macho hetrofile menn som pumper jern etc. Når det blir i overkant blir det bare kvalmt og de virker generelt lite smarte (selvfølgelig gjelder ikke dette alle slike folk da). Dette betyr jo likevel ikke at alle hetrofile menn er gale folk som bare pumper jern og ikke har noe mellom ørene.

Lenke til kommentar
Jeg skrev "som regel", og helt seriøst....

 

Nå hører jeg på South park, Big gay Al - I'm Super.

7603554[/snapback]

Som regel driter du i hva andre føler? Og det mener du er god moral?

 

Du har tydeligvis noe imot folk generelt, og ikke bare homofile.

7603564[/snapback]

 

Hvorfor skal jeg bry meg om hva andre føler?

Jeg tar tegn på hva andre føler og oppfører meg etter det grunnlaget, men jeg tar derimot ikke og bryr meg om følelser når det kommer som en unskyldning eller bortforklaring.

 

Blir som macho hetrofile menn som pumper jern etc. Når det blir i overkant blir det bare kvalmt og de virker generelt lite smarte (selvfølgelig gjelder ikke dette alle slike folk da). Dette betyr jo likevel ikke at alle hetrofile menn er gale folk som bare pumper jern og ikke har noe mellom ørene.

 

Hvorfor føler jeg nå at du mener meg....

Må nok skuffe deg, men intelligensmessig har jeg ikke "lite mellom hue".

Vishet og klokhet er et annet punkt.

 

Har selv kjent 2 homser, helt greie folk som oppførte seg som helt vanlige folk, kunne nesten ikke skjønne at de var homser. Det er machohomsene som får min kritikk.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...