Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

..men oppdragelsen min var slik at jeg hadde en hvis frihet der jeg kunne velge(i flere ting).

 

 

Dette vil føre til at homser vil kunne oppdra barn til å tro på sine verdier, og dette vil da føre til homsemisjonærer.

 

Det virker som du mener at homofile har en legning som de vil spre rundt i verden som ild i tørt gress om ingen stopper de. Tror ikke du at en unge som oppdras av et homofilt par, får samme mulighetene som deg? Å ha en viss frihet er en kan velge?

 

Tror du at hvis et homofilt par får en unge som kan til tider virke hetrofil, så prøver de å overbevise ungen om å skifte side?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når man velger å leke med sminke og dukker osv. i en såpass ung alder har man tatt et valg man ikke skjønner konsekvensene av, men det vil til slutt alltid være med på å utforme personligheten din. Når man har evnen til å forstå konsekvensene har man muligheten til å ta ett valg, og det valget kan lett manipuleres.

7601163[/snapback]

Hvilke konsekvenser snakker du om her? Kunstige konsekvenser, som følge av fordommer i samfunnet?

 

Hele poenget med livet er da ikke å få barn. Mange lever lykkelig uten noengang å få barn, også heterofile. Jeg kan ikke se noe galt i det. Folk må lov til å leve som de selv vil. Mangel på barn er heller ikke noe stort problem i verden i dag, tvert i mot er jeg mer bekymret for overbefolkning på kloden.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Jeg ser også på det som OK så lenge de ikke prøver å få fram et homofili er et must og ikke bare ok i et fellessamfunn. Dette vil føre til at homser vil kunne oppdra barn til å tro på sine verdier, og dette vil da føre til homsemisjonærer.

7601188[/snapback]

Homofili er en legning, ikke en sykdom. Den smitter ikke, den kan ikke overføres via tvunget analsex i marinen og den er ihvertfall ikke arvelig. Det eneste resultatet av at homofile oppdrar barn er at de blir tolerante, ikke heterofiendtlig.

Lenke til kommentar
Jeg ser også på det som OK så lenge de ikke prøver å få fram et homofili er et must og ikke bare ok i et fellessamfunn. Dette vil føre til at homser vil kunne oppdra barn til å tro på sine verdier, og dette vil da føre til homsemisjonærer.

7601188[/snapback]

Homofili er en legning, ikke en sykdom. Den smitter ikke, den kan ikke overføres via tvunget analsex i marinen og den er ihvertfall ikke arvelig. Det eneste resultatet av at homofile oppdrar barn er at de blir tolerante, ikke heterofiendtlig.

7601658[/snapback]

 

Homsepar kan påvirke ett barns valg. En legning er en mental forestilling, og den kan påvirkes til å skiftes.

 

Hvilke konsekvenser snakker du om her? Kunstige konsekvenser, som følge av fordommer i samfunnet?

 

Konsekvensene av hva du gjør. Leker du med dokker og sminke kan det påvirke deg til å bli mer femi. Dette kan igjen gi deg muligheter som igjen kan føre til andre "uvanlige" ting. Hvert valg har en konsekvens, og man trenger ikke å være smart for å se en mulig konsekvens av alt.

Lenke til kommentar
Så da lurer jeg på en ting.

 

En hører til stadighet om gutter som er litt tvilsom når de er små. De er mer opptatt av dukker, sminke og alt som glitrer enn biler og H-Man. Samme med jenter, bare omvendt.

 

Har disse tatt et valg i en alder av 2-3 år? Er det omstendighetene som har gjort at et menneske i sine yngste år velger å ha "feile" interesser?

7601129[/snapback]

 

Ja, definitivt. Var selv litt merkelig i hue når jeg var mindre, men oppdragelsen min var slik at jeg hadde en hvis frihet der jeg kunne velge(i flere ting). Ved å forstå konsekvensene ved handlinger forstå jeg også hva jeg måtte gjøre. I alderene 2-3 år er ikke den menneskelige hjernen utviklet til dette, og man forstår ikke hva de forskjellige tingene fører til.

 

Når man velger å leke med sminke og dukker osv. i en såpass ung alder har man tatt et valg man ikke skjønner konsekvensene av, men det vil til slutt alltid være med på å utforme personligheten din. Når man har evnen til å forstå konsekvensene har man muligheten til å ta ett valg, og det valget kan lett manipuleres.

7601163[/snapback]

Hva er konsekvensene? En heterofil gutt kan godt leke med dukker i 2-3 årsalderen. Tviler på at gutten vil bli mobbet for dette, om ikke lekekameratene har svært homofobe foreldre eller andre autoritetsfigurer. Ikke er det noenting som tilsier at alle som leker med typiske "jenteting" i ung alder blir homser eller transer eller andre slike ting, som blir sett på som "tvilsomt".

 

Vi lever ikke i et jeger-samlersamfunn som bryter sammen om menn ikke er Menn med stor M eller om kvinner ikke tar alle omsorgsroller. Og vi har da nok av menneskeliv å fø fra før, at det blir litt færre unger her på jorda skader ingen.

 

Har disse tatt et valg i en alder av 2-3 år? Er det omstendighetene som har gjort at et menneske i sine yngste år velger å ha "feile" interesser?

Hva betegner du som "feile" interesser? Interesser du ikke deler? Interesser samfunnet ikke mener er bra for en person av det kjønnet?

Lenke til kommentar
En legning er en mental forestilling, og den kan påvirkes til å skiftes.

7601713[/snapback]

Det er det vel ikke. Altså: En legning er ikke en mental forestilling, men den kan endres ved hypnose, men det vil bli som å hypnotisere noen til å tro at de er et ekorn.

Lenke til kommentar
Homsepar kan påvirke ett barns valg. En legning er en mental forestilling, og den kan påvirkes til å skiftes.

7601713[/snapback]

Dette er en typisk vrangforestilling man finner blant dem som ikke er så glad i homofile, men det er dessverre feil. Hvis et barn først er homo, så vil det ha det mye lettere i en familie hvor homofili er akspetert og barnet kan trygt utforske sin seksualitet, men å påstå at det kan smitte er verken dokumentert eller spesielt sannsynlig.

Lenke til kommentar
Homsepar kan påvirke ett barns valg. En legning er en mental forestilling, og den kan påvirkes til å skiftes.

7601713[/snapback]

Dette er en typisk vrangforestilling man finner blant dem som ikke er så glad i homofile, men det er dessverre feil. Hvis et barn først er homo, så vil det ha det mye lettere i en familie hvor homofili er akspetert og barnet kan trygt utforske sin seksualitet, men å påstå at det kan smitte er verken dokumentert eller spesielt sannsynlig.

7601758[/snapback]

 

Og hva veit du om dette?

Kristne fanatikere har konvertert til islam og vice verca.

Lenke til kommentar
Homsepar kan påvirke ett barns valg. En legning er en mental forestilling, og den kan påvirkes til å skiftes.

7601713[/snapback]

Dette er en typisk vrangforestilling man finner blant dem som ikke er så glad i homofile, men det er dessverre feil. Hvis et barn først er homo, så vil det ha det mye lettere i en familie hvor homofili er akspetert og barnet kan trygt utforske sin seksualitet, men å påstå at det kan smitte er verken dokumentert eller spesielt sannsynlig.

7601758[/snapback]

 

Og hva veit du om dette?

Kristne fanatikere har konvertert til islam og vice verca.

7602073[/snapback]

Religion er ikke som en seksuell legning. Jeg tviler på at det ville vært så mange homofile i verden som det er idag hvis de hadde kunnet velge eller latt seg overbevise, gitt hvor mye de blir sett ned på og hvor mye deres sivile rettigheter blir inndratt i mange land i verden idag. Religion er et intellektuelt valg; du lar deg overbevise av tro eller logikk eller bevis. Seksuell legning er i beste fall et følelsesmessig valg, men jeg ser ingenting som tyder på at det går an å velge.

Lenke til kommentar
Homsepar kan påvirke ett barns valg. En legning er en mental forestilling, og den kan påvirkes til å skiftes.

7601713[/snapback]

Dette er en typisk vrangforestilling man finner blant dem som ikke er så glad i homofile, men det er dessverre feil. Hvis et barn først er homo, så vil det ha det mye lettere i en familie hvor homofili er akspetert og barnet kan trygt utforske sin seksualitet, men å påstå at det kan smitte er verken dokumentert eller spesielt sannsynlig.

7601758[/snapback]

 

Og hva veit du om dette?

Kristne fanatikere har konvertert til islam og vice verca.

7602073[/snapback]

Religion er ikke som en seksuell legning. Jeg tviler på at det ville vært så mange homofile i verden som det er idag hvis de hadde kunnet velge eller latt seg overbevise, gitt hvor mye de blir sett ned på og hvor mye deres sivile rettigheter blir inndratt i mange land i verden idag. Religion er et intellektuelt valg; du lar deg overbevise av tro eller logikk eller bevis. Seksuell legning er i beste fall et følelsesmessig valg, men jeg ser ingenting som tyder på at det går an å velge.

7602135[/snapback]

 

Vel hvis du sier at seksuell legning har noe med følelser å gjøre, så er svaret ganske enkelt: Man kan velge sine egne følelser, ivertfall jeg kan :)

Lenke til kommentar
Vel hvis du sier at seksuell legning har noe med følelser å gjøre, så er svaret ganske enkelt: Man kan velge sine egne følelser, ivertfall jeg kan :)

7602463[/snapback]

Poenget er at noe du ikke kan kontrollere, som din medfødte legning, påvirker følelsene dine.

 

Tenk deg følgende scenario (litt søkt, men kan vel brukes som illustrasjon): En nært deg dør. Kan du da "velge" følelsene dine?

 

Dødsfallet blir da det du ikke kan kontrollere (samme som medfødte legning) og påvirker følelsene dine.

Lenke til kommentar
Vel hvis du sier at seksuell legning har noe med følelser å gjøre, så er svaret ganske enkelt: Man kan velge sine egne følelser, ivertfall jeg kan :)

7602463[/snapback]

Poenget er at noe du ikke kan kontrollere, som din medfødte legning, påvirker følelsene dine.

 

Tenk deg følgende scenario (litt søkt, men kan vel brukes som illustrasjon): En nært deg dør. Kan du da "velge" følelsene dine?

 

Dødsfallet blir da det du ikke kan kontrollere (samme som medfødte legning) og påvirker følelsene dine.

7602576[/snapback]

 

Vært i fem begravelser til slektninger osv.

Var sikkert leit men jeg kjeda meg.

 

Poenget er at selvom man "liker menn", så er det da ikke noe som tilsier at man ikke trenger å like kvinner. Bifil javel....

 

Hva er det homser ser på som galt med de naturlige barneføderne?

Er homser slik at de ble født med nesten like mange kvinnelige hormoner som mannlige?

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...