Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Etterhvert som samfunnet blir mer forståelsesfull og preget av fornuft og logiske tenkning, så vil aksept av homofili vokse. Når de likestilles av alle mennesker utenom de helt fordomsfulle, vil du da velge å starte et korstog bestående av et ekstremt fåtall, eller velge å flytte vekk til et sted hvor homofili ikke tør praktisere "den skamfulle akten av å elske og ære hverandre, som helt klart kan sammenlignes med den potensielt skadende og farlige akten av incest"?

7597643[/snapback]

 

Jeg vil ty til våpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil ty til våpen.

7600812[/snapback]

Du vil bruke våpen mot andre menn som ikke har gjort deg noenting, men er interessert i interiørdesign og liker å bli tatt i toern?

 

Er det ikke bare å la være å bli (rompis)kompis med dem da?

 

Er det rart det blir krig her i verden :shrug:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Jeg vil ty til våpen.

 

 

Jeg ville heller gått til våpen enn å la verden bli tatt over av homser(...)

 

Man kan ikke være klar i hue for å si at disse folka er like riktige som alle andre. Med all respekt, funksjonshemmede er ikke helt like som alle andre for å si det sånn.

 

Aner vi svake tegn til lik tankegang som en viss tysker for en stund tilbake?

Lenke til kommentar
Jeg ville heller gått til våpen enn å la verden bli tatt over av homser, pedofile, hestepulere og incest familier.

Vet ikke om du er sterkt kristen, og derfor syns homofili er synd? Uansett kan du ikke sammenlikne pedofili med homofili. Forøvrig er det et paradoks at kirken (kanskje særlig den katolske) som tradisjonelt har vært veldig i mot homofili, også rommer en del prester som har vært litt for glad i sine søte små altergutter.

Man er født funksjobshemma, det kan man ikke gjøre noe med. Man er ikke født esel, hest, sau eller geitepuler.

Samme med homo, man er ikke født slik.

 

Hvis alle aksepterte det og det ble trend i samfunnet ville det endt slik at alle dyra på bondegårdene ville starta å få "merkelige" avkom, og resten ville vært homser.

 

Da sitter jeg igjen, som det eneste mennesket i verden som fremdeles har lyst til å reprodusere seg. SEFF TAR JEG OPP HAGLA DA! :p

7600893[/snapback]

Er du virkelig redd for at verden skal bli overtatt av homsepatruljefolk? Jeg husker en pastor som var på TV i et debattprogram for en tid tilbake som argumenterte slik. Frykten er jo fullstendig ubetinget. Som SteffyBoy tidligere har påpekt, så lider ikke jorda av underbefolkning, som om noen lever homofilt og ikke får barn, er det ingen katastrofe uansett. Og flertallet av befolkningen er uansett hetero.

 

Noen flere ville helt sikkert stått frem om de ikke ble møtt med de fordommer man gjør i dag, men homofile vil fortsatt være i klart mindretall. Jeg skjønner derfor ikke problemet ditt.

 

Siste utsagnet ditt er forresten ganske skremmende: du sier du tar opp hagla hvis du er siste menneske igjen i verden som vil reprodusere deg. Betyr det at du vil bruke hagla og voldta en lesbisk kvinne, slik at du kan få barn? :thumbdown:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Slik jeg ser det er du ikke noe annet enn en liten snørrvalp.

Kom tilbake å diskuter på en saklig måte når du har fått mer erfaringer i livet og litt mer mellom øra.  :tease:

7600946[/snapback]

Dessverre er slike holdninger vanlige både blant snørrvalper og religiøse fanatikere :(

 

Barndomsårene er også veldig preget av homofobe holdninger, og selv språkbruken bærer sterkt preg av det. Typiske banneord som også undertegnede brukte på barneskolen og videre oppover, var: "Skinkerytter", "kukksuger", "rævpuler" osv.

 

En annen "morsom" ting er jo at mange heterofile overdriver sin frykt for å bli voldtatt av homser. Så fort man får nyss om at en i klassen eller militærtroppen er homo, kommer fraser som: "Ikke mist såpestykket i dusjen da, ellers kommer X og tar deg i ræva!"

 

Litt artig at heterofile tror at homser er så mye mer sexfiksert enn heterofile, og vil ta hvem som helst, samme hvor stort rasshøl vedkommende er. (Haha, tok dere den? :p )

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Selv om jeg er kristen, har jeg ingenting imot homofili. Rett og slett fordi ingen velger om de vil bli homofile eller ikke.

 

"Ikke mist såpestykket i dusjen da, ellers kommer X og tar deg i ræva!". Hvis dette i det hele tatt er blitt sagt, tror jeg det var ment som en spøk. Du var vel ikke seriøs når du sa at heterofile tror homser er mer sexfikserte, Langbein? Da tok du nok feil.

Lenke til kommentar
"Ikke mist såpestykket i dusjen da, ellers kommer X og tar deg i ræva!".  Hvis dette i det hele tatt er blitt sagt, tror jeg det var ment som en spøk. Du var vel ikke seriøs når du sa at heterofile tror homser er mer sexfikserte, Langbein? Da tok du nok feil.

7601046[/snapback]

Mye er ment som spøk ja, men jeg tror det ligger noen holdninger bak også

Lenke til kommentar
Hvis du er så glad i homser så meng deg med dem, og støtte ett så grufullt synspunkt som går imot det man er opdratt til er galt. Det blir som om det skulle vært riktig å drepe. Det finnes ingen konkrete punkter på hvorfor det er galt, moralen er bare slik at man ikke skal drepe! Samme med homser, det er bare ikke slik.

7601030[/snapback]

Er du religiøs? :D

 

(Jeg vet kan være et veldig ømfindtlig og personlig spørsmål, men jeg mener det har relevans her når vi snakker om moral)

 

Du innrømmer jo selv at du begrunner holdningene dine med hva du er oppdratt til, og ikke en moral som kan utledes på selvstendig grunnlag.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Camper, hvordan vet du at man kan velge å bli homofil? Kan du for eksempel sette deg ned en dag og bestemme deg at "fra nå av vil jeg velge å føle en seksuell tiltrekning til mitt eget kjønn?" Dette skurrer veldig i mine ører, og jeg ser ikke hvorfor homofile ikke blir født med legningen sin.

7601079[/snapback]

 

Under psysisk terror ved null mulighet til selvmord ville jeg ikke sett vanskelighetene med det. Man mister troen på det man hadde før og får nye preferanser som er generert ved hjelp av hjernevasking.

 

Noen har lettere for å bli hjernevaska enn andre, og noen har lettere for å bli påvirket innenfor spesifike ting og holde på de nye de har lært og glemme verdiene ved de gamle.

 

*Personlig er jeg døpt og konfirmert kristen. Jeg ser på kristendommen som min religion, samtidig som jeg er imot religion siden religion i seg selv er grunnlagt som en samlende militærmakt(grupper blir samlet i religion, og alle har feighet som samlingspunkt siden alle tror på liv etter døden. Bare buddhistene har valgt og ikke kjøre krig).

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Man kan velge om man vil bli homofil eller ikke.

 

Dagens. Det er akkurat det de homofile har gjort. Satt seg ned på en trekrakk og funnet ut at homofili er kult, jeg blir homofil. Ti poeng.

7601099[/snapback]

 

Noen har lettere for å skifte synspunkter og meninger enn andre. De fleste velger å holde sterkt på sine verdier og synspunkter som F. eks du gjør.

Lenke til kommentar

Så da lurer jeg på en ting.

 

En hører til stadighet om gutter som er litt tvilsom når de er små. De er mer opptatt av dukker, sminke og alt som glitrer enn biler og H-Man. Samme med jenter, bare omvendt.

 

Har disse tatt et valg i en alder av 2-3 år? Er det omstendighetene som har gjort at et menneske i sine yngste år velger å ha "feile" interesser?

Lenke til kommentar
Så da lurer jeg på en ting.

 

En hører til stadighet om gutter som er litt tvilsom når de er små. De er mer opptatt av dukker, sminke og alt som glitrer enn biler og H-Man. Samme med jenter, bare omvendt.

 

Har disse tatt et valg i en alder av 2-3 år? Er det omstendighetene som har gjort at et menneske i sine yngste år velger å ha "feile" interesser?

7601129[/snapback]

 

Ja, definitivt. Var selv litt merkelig i hue når jeg var mindre, men oppdragelsen min var slik at jeg hadde en hvis frihet der jeg kunne velge(i flere ting). Ved å forstå konsekvensene ved handlinger forstå jeg også hva jeg måtte gjøre. I alderene 2-3 år er ikke den menneskelige hjernen utviklet til dette, og man forstår ikke hva de forskjellige tingene fører til.

 

Når man velger å leke med sminke og dukker osv. i en såpass ung alder har man tatt et valg man ikke skjønner konsekvensene av, men det vil til slutt alltid være med på å utforme personligheten din. Når man har evnen til å forstå konsekvensene har man muligheten til å ta ett valg, og det valget kan lett manipuleres.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Personlig er jeg av den overbevisning at homofili er en uting. Likevel; hvorfor skal jeg bry meg? Skal jeg sette restiksjoner på hvordan andre skal få oppføre seg?

 

En fri verden, der alle gjør som de vil(så lenge dette ikke innebærer voldshandlinger), er målet. Synd at de fleste homofober ikke greier å se at homofile er like mye menneske som hetroe. Jeg er kanskje et av unntaka da, så lenge de ikke prøver seg på meg, kan de få gjøre hva de vil.

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Personlig er jeg av den overbevisning at homofili er en uting. Likevel; hvorfor skal  jeg bry meg? Skal jeg sette restiksjoner på hvordan andre skal få oppføre seg?

 

En fri verden, der alle gjør som de vil(så lenge dette ikke innebærer voldshandlinger), er målet. Synd at de fleste homofober ikke greier å se at homofile er like mye menneske som hetroe. Jeg er kanskje et av unntaka da,  så lenge de ikke prøver seg på meg, kan de få gjøre hva de vil.

7601168[/snapback]

 

Jeg ser også på det som OK så lenge de ikke prøver å få fram et homofili er et must og ikke bare ok i et fellessamfunn. Dette vil føre til at homser vil kunne oppdra barn til å tro på sine verdier, og dette vil da føre til homsemisjonærer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...