Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Jeg skulle egentlig poste i homoadopsjons-tråden, men så ble det så off topic at jeg tror jeg poster det her i stedet for :) Jeg fortsetter altså en diskusjon fra homoadopsjons-tråden.

 

Og uansett hvordan man ser på det så er jo ikke en homofil person "normal" fra naturens side!

6907561[/snapback]

Whaaat? Homofili er et normalt fenomen i dyreverdenen. Kilde.

Dette argumentet med naturlig/ikke naturlig er rett og slett ikke relevant, selv om det kommer igjen og igjen i slike diskusjoner. Om noen dyr finner det unaturlig å feks stå oppreist på to bein eller snakke om interiør (for i det hele tatt å snakke), betyr det ikke at det er unaturlig for mennesker også. Så uansett hvor vanlig eller uvanlig homoseksualitet er blant dyr er det rett og slett ikke relevant. Mennesker er mennesker og dyr er dyr, ferdig med det.

 

Selv er jeg veldig usikker på grunnen til homofili, men jeg holder en knapp på at det er en form for hormonforstyrrelse. Dette er helt klart naturlig.

7595913[/snapback]

Jeg tror ikke vi vil kunne peke på en enkelt "grunn til homoseksualitet", seksualitet (og mennesket generelt) er egentlig en mye mer komplisert og sammensatt ting enn som så. I realiteten tror jeg at det er mange "grunner til homoseksualitet", og det er forskjellig fra individ til individ hva som ligger bak homoseksualiteten. Å dele inn mennesker i to kategorier, "homo" og "hetero", og ferdig med det mener jeg egentlig motvirker en dypere innsikt i hvordan mennesker seksualitet egentlig henger sammen (selv om mange mennesker dog kan være veldig "homo" og andre veldig "hetero", gjelder det ikke for alle).

 

Og uansett synes jeg ikke vi skal dvele for mye ved "grunnen til homoseksualitet", selv om det kan være en interessant diskusjon i seg selv, så lenge mennesker bare er sånn og det i utgangspunktet ikke er til sjenase eller skade for andre mennesker (annet enn ultra-homofobe og pripne mennesker). Spør vi noensinne oss om hva som er "grunnen til heteroseksualitet"? :) (og nei, ikke kom med den dritten om at "poenget med heteroseksualitet er at vi skal lage mange barn og formere oss", da legger du nemlig en mening/et moral i evolusjonen som ikke eksisterer der i utgangspunktet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til homofili er det samme som pedofilisme, noe SKJER i hue som ikke normalt skulle skjedd.

 

Nei jeg liker ikke homser, samme fanken hva loven osv. sier, tanken på kuk og kuk gjør meg så F kvalm. MEN, jeg skal ikke fjerne den fakta at jeg faktisk har hilst på noen greie homser, de oppførte seg som helt normale folk og da.

Det som gjør meg kvalm er de "herredussan!" homsene, som skal se på gardiner og kjempe for homseadopsjon og ekteskap.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Grunnen til homofili er det samme som pedofilisme, noe SKJER i hue som ikke normalt skulle skjedd.

 

Nei jeg liker ikke homser, samme fanken hva loven osv. sier, tanken på kuk og kuk gjør meg så F kvalm. MEN, jeg skal ikke fjerne den fakta at jeg faktisk har hilst på noen greie homser, de oppførte seg som helt normale folk og da.

7597052[/snapback]

Og hvorfor skal så din kvalmhetsfølelse brukes som rettetråd på hva som er rett/galt for alle andre mennesker? Hvis du for eksempel syntes at sjokoladeis gjør deg kvalm, kan ikke du nekte alle andre mennesker i hele verden å faktisk like det og spise det (mener dog ikke å implisere noe om din smak, kun et vilkårlig eksempel).

 

Om du ikke liker tanken på homoseksualitet har du din fulle rett til å synes det, og å leve et så "heterofilt" liv som overhodet mulig. Men det betyr ikke at du har rett til å nekte andre mennesker å leve ut sin homoseksuelle legning så lenge det ikke berører deg direkte.

 

Det som gjør meg kvalm er de "herredussan!" homsene, som skal se på gardiner og kjempe for homseadopsjon og ekteskap.

Ikke heng deg for mye opp i stereotypier. Jeg kjenner en fullstendig heterofil person (jeg har kjent ham svært godt gjennom mange år, og vet at han er definitivt heterofil, blant annet fordi han har vært stup forelsket i flere kvinner) som oppfører seg svært 'homo', ser på gardiner og leser kvinnfolksblad og sånn :p og det har til og med gått rykter om at han er homo. Men han er altså ikke det :)

Lenke til kommentar

De jeg kjenner av homofile liker ikke akkurat å bli sammenlignet med disse stereotypiske diva-homsene heller da... som skal springe rundt å påtvinge deres seksualitet på alle som er innen synsvidde...

 

De jeg kjenner oppfører seg som folk flest, og hva som skjer på soverommet deres er deres sak og kun deres sak.

Eneste forskjellen ute blandt folk er at blikkene flakker etter vidt forskjellige mennesker... :yes:

Lenke til kommentar
Og hvorfor skal så din kvalmhetsfølelse brukes som rettetråd på hva som er rett/galt for alle andre mennesker? Hvis du for eksempel syntes at sjokoladeis gjør deg kvalm, kan ikke du nekte alle andre mennesker i hele verden å faktisk like det og spise det (mener dog ikke å implisere noe om din smak, kun et vilkårlig eksempel).

 

Om du ikke liker tanken på homoseksualitet har du din fulle rett til å synes det, og å leve et så "heterofilt" liv som overhodet mulig. Men det betyr ikke at du har rett til å nekte andre mennesker å leve ut sin homoseksuelle legning så lenge det ikke berører deg direkte.

 

Neide, det er helt greit for meg om du bkir med i Vigrid, du er fremdeles en god person og helt lik som alle andre :roll:

 

Tenk på en fyr som drikker dassvann, slike ting syntes normale folk er ekle, det samma syns jeg om kuk og kuk. Hvis man LIKER kuk og kuk, så er det noe som sier seg selv som jeg ikke skal prate mer om.....

 

Hvorfor være imot nazister? De har bare sine egne meninger, akkurat som noen ikke liker skjokolade :roll:

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Neide, det er helt greit for meg om du bkir med i Vigrid, du er fremdeles en god person og helt lik som alle andre rolleyes.gif

 

Tenk på en fyr som drikker dassvann, slike ting syntes normale folk er ekle, det samma syns jeg om kuk og kuk. Hvis man LIKER kuk og kuk, så er det noe som sier seg selv som jeg ikke skal prate mer om.....

 

Hvorfor være imot nazister? De har bare sine egne meninger, akkurat som noen ikke liker skjokolade rolleyes.gif

Sammenligner du homser med nazister,så må jo du være temelig tett i hodet.

Det der må være et a de mest meningsløse innlegg jeg har sett i dette forumet. :nei:

Det er ikke lov å si stygge ting her,men det der får meg nesten til å sprekke.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

En homofil person er akkurat like mye verdt som en heterofil person. Dersom en homofil skulle plaget deg bør du avfeie vedkommende på akkuratt samme måte som du avfeier andre ting som irriterer deg. Ikke hat noen for det de ble født som, det er bare latterlig.

Endret av E.T
Lenke til kommentar
Ikke hat noen for det de ble født som, det er bare latterlig.

Det er jeg enig i.

Man er født homse,men ikke nazist.

Nazist er noe man blir,men ikke bør være.

7597315[/snapback]

 

Hvor ligger logikken i at man er født homse? Det er akkurat som nazist, man er føt med litt for lite i hue(men man kan alikevel VELGE).

 

En homofil person er akkurat like mye verdt som en heterofil person. Dersom en homofil skulle plaget deg bør du avfeie vedkommende på akkuratt samme måte som du avfeier andre ting som irriterer deg. Ikke hat noen for det de ble født som, det er bare latterlig.

 

Javel, så da mener du at jeg skal denge livskiten ut av han....

Det var hyggelige synspunkter.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Hvor ligger logikken i at man er født homse? Det er akkurat som nazist, man er føt med litt for lite i hue(men man kan alikevel VELGE).

Du mener altså at en homse mangler noe i hue?

7597336[/snapback]

Nei, han mener nazistene.

7597341[/snapback]

Så det han mener da er at en homse kan velge om han vil være det eller ikke?

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at Camper_killer har en ekstremt provoserende måte å skrive på som kan tolke på flere måter.

7597365[/snapback]

 

Kan så være, men hvis du støtter homsenes sak så ufattelig mye så kan du væresegod bli låst innpå ett rom i danskebåten sammen med 20 homser, så kan vi se hvilke meninger du har neste dag.

7597375[/snapback]

Hva er du egentlig for en kar?

En middelaldrende fyr som fortsatt bor hjemme hos sin mor,aldri får seg dame og er sint på hele verden?

Jeg ville heller vært i et rom med 20 homser en hel natt enn å vært sammen med deg i 1 time.

Det var min mening. ;)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Det jeg mener er at Camper_killer har en ekstremt provoserende måte å skrive på som kan tolke på flere måter.

7597365[/snapback]

 

Kan så være, men hvis du støtter homsenes sak så ufattelig mye så kan du væresegod bli låst innpå ett rom i danskebåten sammen med 20 homser, så kan vi se hvilke meninger du har neste dag.

7597375[/snapback]

Hva er du egentlig for en kar?

En middelaldrende fyr som fortsatt bor hjemme hos sin mor,aldri får seg dame og er sint på hele verden?

Jeg ville heller vært i et rom med 20 homser en hel natt enn å vært sammen med deg i 1 time.

Det var min mening. ;)

7597387[/snapback]

 

Er 16 så jeg ser ikke de pedagogiske og økonomiske fordelene ved å flytte hjemmefra i år.

 

Du kommer aldri i verden sammen med meg en natt, siden ved å utrykke den påstanden har du selv innrømt at du faktisk liker menn litt for mye....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...