Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Poenget mitt er at det var hele poenget ditt mot pedofili.

7457710[/snapback]

Og? Derfor er pedofili greit? Poenget mitt var ikke pedofili i det hele tatt, hverken for eller imot, det var at homofili er ok, uavhengig av hva vi måtte mene om all verdens andre legninger. Det var mangelen på sammenheng som var viktig.

 

Du har tidligere i tråden satt opp "naturlighet" som kriterium for legninger, hvilket jeg og andre har vært uenig i. Senere forlanger du at vi andre bruker ditt kriterium for å vurdere homofili opp mot andre legninger. Det er meningsløst for oss så lenge vi ikke er enige i kriteriet.

 

Diskusjonen om ytringsfrihet på forumet kan vi ta i en annen tråd.

 

Geir :)

7457915[/snapback]

Grunnen til at jeg ikke svarte videre om det med hva som er naturlig og ikke, var fordi jeg ikke orket tråder som jeg rett og slett har null interesse for = bortkasta tid.

 

Vil bare si at jeg ikke er for pedofili på noen måte, men vil sette det litt på spissen for å få frem et poeng at noen ganger kan folk blir litt for liberale i holdningene sine. Homofili? Vet ikke helt hva jeg mener om det, men det kommer nok etterhvert. Man kommer jo frem til eventuelle konklusjoner ved å diskutere på denne måten også.

 

Men me out ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hakke noe imot homofile, de kan være greie folk de som alle andre.

Men jeg veit bare at det ikke er rett, vi ble skapt for å kunne videreføre menneskeheten.

7458839[/snapback]

Også har vi de som mener vi ikke ble skapt med noe formål, men at vi er til som vi er av den enkle grunn at det er slik naturen fungerer. Men det er vel en annen debatt... :)

 

Hva som er rett eller galt kan aldri bli noe annet enn subjektivt. Men man skal da få lov til å mene det man mener. :yes:

Lenke til kommentar
Vil ikke avbryte deres lille seanse, men problemet menneskeheten har er mer det at vi ikke klarer å kontrollere den's økende antall.

7459126[/snapback]

Der kom du med et veldig godt poeng. Befolkingsveksten er eksponensiell, noe som innebærer at den strekker seg mot uendelig. Og vi vet utmerket godt at det ikke er uendelig med ressurser her på kloden.

 

Lurer på når vår art treffer den økologiske bæreevnen. Det kan ikke være lenge til... Nok en grunn til at homofili ikke er å forakte (selv om en del av dem vil ha kunstig befruktede barn da).

Lenke til kommentar

Bryr meg lite om legning,bare folk har det bra med seg selv og er glade.

Stort sett er homser og lesber også skikkelige folk.

Ikke mye kriminalitet,slåssing og fanskap (mitt synspunkt hvertfall). :)

 

Hva er normalt og ikke? Jeg ser på homofili som en normal ting.

Så et program på Discovery der det ble vist at homofili også er svært utbredt i dyreriket.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Bryr meg lite om legning,bare folk har det bra med seg selv og er glade.

Stort sett er homser og lesber også skikkelige folk.

Ikke mye kriminalitet,slåssing og fanskap (mitt synspunkt hvertfall).  :)

 

Hva er normalt og ikke?  Jeg ser på homofili som en normal ting.

Så et program på Discovery der det ble vist at homofili også er svært utbredt i dyreriket.

7459190[/snapback]

 

Enig i dette. Har aldri hørt om homser som er noe voldelige eller slikt. Ser det heller ikke for meg

Lenke til kommentar
Enig i dette. Har aldri hørt om homser som er noe voldelige eller slikt. Ser det heller ikke for meg

7459237[/snapback]

En gammel arbeidspartner av mamma er homofil, og har samboer. Hyggeligere folk skal du lete lenge etter ! :p Fått fisk når jeg hadde akvarium og vært i sverige osv.

 

Så lenge folk har det bra så er det greit for meg.

Lenke til kommentar

Jeg støtter homofiles kamp for å jevnstilles med heterofile, og få like rettigheter osv osv. Men jeg må være så ærlig å innrømme at når jeg ser to menn kysse, så vrenger magen seg.

 

Nå har heldigvis de homofiles kamp kommet ganske langt de siste årene, og tror de kommer til å jevnstilles med heterofile ekteskap om ikke så altfor lenge. Kirken er dømt til å tape den kampen, det er bare snakk om tid.

Lenke til kommentar

Dette ble visst flyttet til Såpeboksen sammen med noe jeg skrev om pedofili (som er utenfor denne debatten). Jeg tar det derfor tilbake inn hit igjen, hvor det hører hjemme.

 

Hadde laget en liste over fordeler og ulemper ved homofili:

 

Fordeler

- Ingen uønskede barn.

- Bedre anatomisk forståelse av hverandre i senga.

- For bifile; flere å velge blant.

 

Ulemper

- Risikerer å bli hatet og sett ned på av fordomsfulle folk usikre på sin egen seksualitet og/eller religiøse fundamentalister.

Lenke til kommentar
Det var da grusomt til generalisering? Jeg har ikke noe særlig til overs for homofile men kan ikke si at jeg faller inn under noen av kategoriene du nevner.

7474932[/snapback]

Det er da en helt objektiv og reell risiko man tar ved å proklamere seg homofil?

 

Jeg sa ikke at alle som ikke liker homofile er av dette slaget, men det er disse som utgjør den virkelig store ulempen. Jeg kom på ingen måte med en generalisering av alle som misliker folk av annen legning.

Lenke til kommentar
Homofili er naturlig:

Det spørs om Torp har tenkt på hva for et arbeid dette vil bli, for nyere forskning har påvist homoseksualitet hos 1 500 dyrearter. Andelen homofile blant artene variere fra et par prosent (som hos mennesker), til rosenkakaduen, der andelen er hele 40 prosent.

 

http://www.forskning.no/Artikler/2006/sept...r/1159184941.14

7475094[/snapback]

Spørs om man ikke presenterer denne påstanden på en måte som ikke er helt sanferdig. Faktum er at det for dyr, er temporært. Dvs. slipper man f.eks. ut en flokk kuer i brunstperioden, så vil det skje at noen hopper på hverandre og gjør parringsbevegelser. (dette har å gjøre med hormonproduksjon, og enslags "klargjøring"). Bringer man så en okse inn på banen, så vil de selvsamme kuene stille seg til rådighet tvært.

 

Dyra er ikke homo på fulltid/hele livet.

Lenke til kommentar
Homofili er naturlig:

Det spørs om Torp har tenkt på hva for et arbeid dette vil bli, for nyere forskning har påvist homoseksualitet hos 1 500 dyrearter. Andelen homofile blant artene variere fra et par prosent (som hos mennesker), til rosenkakaduen, der andelen er hele 40 prosent.

 

http://www.forskning.no/Artikler/2006/sept...r/1159184941.14

7475094[/snapback]

Spørs om man ikke presenterer denne påstanden på en måte som ikke er helt sanferdig. Faktum er at det for dyr, er temporært. Dvs. slipper man f.eks. ut en flokk kuer i brunstperioden, så vil det skje at noen hopper på hverandre og gjør parringsbevegelser. (dette har å gjøre med hormonproduksjon, og enslags "klargjøring"). Bringer man så en okse inn på banen, så vil de selvsamme kuene stille seg til rådighet tvært.

 

Dyra er ikke homo på fulltid/hele livet.

7477673[/snapback]

 

Det finnes også dyr som lever et rent homoseksuelt liv. Det skjer spesielt hos fugler som holder seg til en partner hele livet, slik som gjess og ender. Fire til fem prosent av parene er homoseksuelle. Det hender at enslige hunner legger egg i reirene til homsepar. Da viser det seg at de homoseksuelle parene er flinkere til å oppfostre ungene enn de heteroseksuelle.

 

http://www.apollon.uio.no/vis/art/2006_3/A...er/homofili_dyr

Lenke til kommentar
Det finnes også dyr som lever et rent homoseksuelt liv. Det skjer spesielt hos fugler som holder seg til en partner hele livet, slik som gjess og ender. Fire til fem prosent av parene er homoseksuelle. Det hender at enslige hunner legger egg i reirene til homsepar. Da viser det seg at de homoseksuelle parene er flinkere til å oppfostre ungene enn de heteroseksuelle.

 

http://www.apollon.uio.no/vis/art/2006_3/A...er/homofili_dyr

7477779[/snapback]

Har lest denne artikkelen og her er det mye rart. Man velger å tolke/fremstille på en måte som er ment å passe inn i sin agenda. Mye mulig at en eller flere ansatte på Naturhistorisk museum er homser selv.

 

 

"Det mest kjente homodyret er dvergsjimpansen, en av menneskets nærmeste slektninger. Hele arten er biseksuell."

 

Ja nettop, det er snakk om BIFIL, og ikke homoseksualitet. Dessuten har veldig mange arter et hirarki-system når det gjelder forplantning, dvs. det er ikke alle i flokken som får parre seg hvert år. Det kan selvsagt føre til temporær bifil oppførsel, men den forsvinner jo når de det gjelder rykker opp i hirarkiet og får parre seg med det motsatte kjønn. Hvis mye av denne studien også omfatter dyr i fangenskap er dét også grunnlag for å tolke feil.

Lenke til kommentar
Det finnes også dyr som lever et rent homoseksuelt liv. Det skjer spesielt hos fugler som holder seg til en partner hele livet, slik som gjess og ender. Fire til fem prosent av parene er homoseksuelle. Det hender at enslige hunner legger egg i reirene til homsepar. Da viser det seg at de homoseksuelle parene er flinkere til å oppfostre ungene enn de heteroseksuelle.

 

http://www.apollon.uio.no/vis/art/2006_3/A...er/homofili_dyr

7477779[/snapback]

Har lest denne artikkelen og her er det mye rart. Man velger å tolke/fremstille på en måte som er ment å passe inn i sin agenda. Mye mulig at en eller flere ansatte på Naturhistorisk museum er homser selv.

 

:!: saklig! :w00t: Regardless, som det står fins det dyr som er homofile hele livet, i motsetning til hva du hevder. :tease:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...