Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

hey, jeg er i det minste ærlig.

Så lenge du ikke i noen form skader andre med dine fordommer så ser ikke jeg noen problemer med å ha fordommer mot mennesker med annen seksuell legning, ei heller mot mennesker med annen etnisk bakgrunn. Det står faktisk litt respekt av å være ærlig på slike punkt. Det bor en naturlig skepsis i mennesket og denne skepsisen er nok sterkere hos noen, spesielt uvitne.

De sprer seg når de kommer til uttrykk. Ærlighet er prisverdig, men å gi ærlig uttrykk for sine fordommer betyr - selv om det er Swankys fulle rett - at de forplanter seg videre. En fordomsfull person skader ingen, men i sum blir de fordomsfulle et samfunn, og det skader, uavhengig av om den enkelte aktivt markerer eller handler utfra sine fordommer.

 

Derfor er fordommene så viktige å bekjempe.

Enig, men til syvende og sist er vi bare mennesker.

 

Vi finner fordommer i nesten alle mennesker. Swanky har fordommer mot homofile, mange har igjen fordommer mot homofober. Om man lider av homofobi betyr ikke at man er et dårlig menneske. Kanskje litt uopplyst eller har generelt dårlig kjennskap til homofile. Selv kjenner jeg homofober som på alle andre felt er rimelig fordomsfrie og ellers hyggelige mennesker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men å ha fordommer mot menneske raser er det akseptabelt da? og da mener jeg for hva de er og ikke hva de gjør

Å ha fordommer er ikke politisk korrekt, men likevel svært utbredt når man snakker om fargede, homofile, jurister, finansfolk, bønder, politikere, rånere, nordlendinger, monarker mv.

 

Om det er akseptabelt eller ei kommer an på hvordan innehaveren mestrer sine fordommer. Fordommer burde jo idealistisk sett ikke eksistert, men siden vi tross alt bare er mennesker må vi takle det som best vi kan. Jeg tror den beste måten å gjøre det på er kunnskapsformidling. Kjenner ikke til hvor mye man, etter pensum, skal lære om homofili i skolen nå til dags, slike ting bør vektlegges på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Men å ha fordommer mot menneske raser er det akseptabelt da? og da mener jeg for hva de er og ikke hva de gjør

Å ha fordommer er ikke politisk korrekt, men likevel svært utbredt når man snakker om fargede, homofile, jurister, finansfolk, bønder, politikere, rånere, nordlendinger, monarker mv.

 

Om det er akseptabelt eller ei kommer an på hvordan innehaveren mestrer sine fordommer. Fordommer burde jo idealistisk sett ikke eksistert, men siden vi tross alt bare er mennesker må vi takle det som best vi kan. Jeg tror den beste måten å gjøre det på er kunnskapsformidling. Kjenner ikke til hvor mye man, etter pensum, skal lære om homofili i skolen nå til dags, slike ting bør vektlegges på det sterkeste.

Bra sagt :thumbup:

Lenke til kommentar

De som er homofile er det ikke "frivillig", slik han nye biskopen i Oslo ser ut til å tro. Hva var det han hadde sagt? At han ikke liker de, men respekterer deres valg? Men at homofile uansett ikke skal få innpass i kirken eller noe sånt. Og kirken skal liksom tilgi og ikke dømme? I dette tilfellet er det kirken som er verst, og en slik biskop gjør ikke saken noe bedre.

 

Uansett... personlig har jeg ikke noe i mot homofile. Hadde en kamerat sagt til meg at han var homofil, hadde jeg ikke sluttet å være kamerat med han. Jeg regner med at 95% av alle homofile skjønner at heterofile ikke ønsker å bli klådd på av homofile... tror heller ikke de sitter der og har lyst på deg akkurat. Har jobbet sammen med en (ble gode kollegaer også) som jeg senere fikk vite hadde kommet ut av skapet. Synes ikke det er ekkelt å tenke på nå. En kamerat av meg har flere homofile venner, og han synes det er gøy.

 

Det eneste som er litt ekkelt, er hvis man tenker grundig over hva de gjør i senga, men hvorfor skal man det? Nå har ikke alle analsex, da en eller annen test visstnok viser at det er minst like vanlig blant heterofile som homofile par. Men jeg jobber i en fotobutikk og noen ganger på fotolaboratoriet der vi fremkaller bilder. Har kommet over bilder av homofile der, og selv om det er litt ekkelt der og da, så får jeg ikke noe i mot homofile av den grunn. Har møtt på personen på bildene når han henter de etterpå, og rygger ikke bakover da akkurat.

 

Mye av redselen for homofile kommer vel av at det for mange er en ukjent tanke å gjøre det med en person av samme kjønn. De som skriker høyest og synes det er verst, er vanligvis usikre på sin egen legning, og klarer ikke helt å akseptere den... derfor må de la det gå ut over andre med samme "defekt" som de liker å kalle det. Slutningen som trekkes av det, er vel at veldig mange av kirkens menn er homofile, men det blir en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Men jeg jobber i en fotobutikk og noen ganger på fotolaboratoriet der vi fremkaller bilder. Har kommet over bilder av homofile der, og selv om det er litt ekkelt der og da, så får jeg ikke noe i mot homofile av den grunn. Har møtt på personen på bildene når han henter de etterpå, og rygger ikke bakover da akkurat.

Hmmm... Så verden går fremover. :thumbup:

 

Når jeg jobbet på Kodak for en 30 år siden var det stor ståhei og ansamling hver gang noen fanht litt nakenhet på en filmrull. (Og strengt tatt var vel policy'en at slike bilder skulle klippes vekk og makuleres.) Men aldri kan jeg huske at vi så bilder med homofile motiver.

 

Enig med Afseth. Med hederlige unntak (mennesker som prøver ut sin legning i ung alder) er det ingen som velger om de skal være homofile. Og unntakene slår opplagt begge veier. Jeg tipper det er vel så mange homofile som prøver å fungere i heterofile forhold. Men i det lange løp fungerer det ikke. Man er det man er, og det eneste valget man eventuelt har er å fornekte det.

 

Jeg har aldri vært usikker på min legning, ei heller har tanken på sex med andre menn gitt meg frysninger. Som en kamerat pleide å si det, med en lett omskrivning av Leonard Cohens berømte Janis Joplin-sitat: "Jeg foretrekker damer, men for Mick Jagger ville jeg gjort et unntak." (Avslører min alder igjen her, vet ikke hvem man skulle valgt idag... ;) )

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Er imot homofili...

 

Hvis det hadde vært slik at gud hadde tillat homofili,

hadde han ikke lagd utover tiss på guttene , og innover tiss på jentene...

Driver ikke med romperytteri eller!

 

Generasjoner blir ført videre mellom en kvinne og en mann...

Og hva i alle dager har gud med saken å gjøre? Hvordan vet du om gud tillater det eller ei? Såvidt jeg vet har han ikke sagt noe verken for eller mot ;)

Lenke til kommentar
Er imot homofili...

 

Hvis det hadde vært slik at gud hadde tillat homofili,

hadde han ikke lagd utover tiss på guttene , og innover tiss på jentene...

Driver ikke med romperytteri eller!

 

Generasjoner blir ført videre mellom en kvinne og en mann...

Du er tydeligvis kristen ettersom du snakker om en Gud som skapte gutt og jente slik og slik. Og i likhet med de fleste andre kristne, dømmer du andre folk. Rart at kristne som liksom skal være så "gode", er de som dømmer folk flest og mest.

 

Nei, de fleste kristne er falske folk.

Lenke til kommentar
Er imot homofili...

 

Hvis det hadde vært slik at gud hadde tillat homofili,

hadde han ikke lagd utover tiss på guttene , og innover tiss på jentene...

Driver ikke med romperytteri eller!

 

Generasjoner blir ført videre mellom en kvinne og en mann...

Så analsex og oralsex er fyfy? Det blir jo ikke barn av det heller uansett om det er mann/kvinne, mann/mann.

 

Egentlig bør vi kanskje ikke ha sex uten at vi skal reprodusere?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...