Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

For å bryte inn:

 

Værsåsnill, se nyansene! Det finnes ikke bare tre legninger! Det er ikke sånn at heterofile er sånn og sånn, homofile er sånn og sånn og bifile er sånn og sånn. Det er mange nyanser!

 

Man kan f.eks. føle seg seksuelt tiltrukket av begge kjønn, men bare forelske seg i motsatt kjønn. Eller man kan være 2/3 homo og 1/3 hetero osv osv osv osv.

7316447[/snapback]

 

Homo = lik

Bi= to

Hetero=motsatt

Endret av fiskebolleboks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som en yngre slektning sa det til meg etter at vi hadde sett en god gammel film i sort/hvitt:

 

"Hvorfor kaller dere det egentlig sort/hvitt? Jeg synes nå det var mest grått jeg..."

 

Siden vi ikke vet nøyaktig hva som forårsaker homofili, blir det meningsløst om noen skal pukke på at de er født enten/eller. Ingen har funnet "homse-genet", og dermed kan man heller ikke si at noen har det og andre ikke.

 

Man oppdager sine preferanser etterhvert, men det betyr ikke at man ikke i større eller mindre grad har latente anlegg for det motsatte.

 

Jeg har det helt OK med mine gener og hormoner og hva det måtte være, jeg, og er noen av dem skeive så er det greit det også.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
The greatest wizard in the world (Middle-earth) he's so cute and adorable! Everybody should have a gandalf in their life! Someone they can talk to, someone who can always offer you advice, someone with magical powers to save u from all the baddies in the world, someone who you know will always give you a hug at the end of the day!

 

Ikke frist moderator til å gå off topic nå. Slikt har vi PM til. :cool:

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Royo, la oss holde oss til homofilidiskusjonen nå.

7315280[/snapback]

Nå synes jeg du tuller fælt. Det var nettopp homofili jeg snakket om i det første innlegget mitt, som du absolutt måtte finne noe feil med. Jeg sa jeg syntes det var "underfundig" at homofili var såpass utbredt, da vi som art formerer oss heteroseksuelt. Krangler du med meg bare for kranglingens skyld? icon2.gif

 

Egentlig tror jeg alle mennesker innerst inne er bifile.

7313615[/snapback]

Det er 100% F-E-I-L

7315352[/snapback]

Det er 100% R-I-K-T-I-G at jeg tror det jeg tror. Ingen andre enn meg vet det. Så ro deg ned...

 

Værsåsnill, se nyansene! Det finnes ikke bare tre legninger! Det er ikke sånn at heterofile er sånn og sånn, homofile er sånn og sånn og bifile er sånn og sånn. Det er mange nyanser!

 

Man kan f.eks. føle seg seksuelt tiltrukket av begge kjønn, men bare forelske seg i motsatt kjønn. Eller man kan være 2/3 homo og 1/3 hetero osv osv osv osv.

7316447[/snapback]

Nettopp.

 

Når jeg studerer denne tråden så ser jeg at det er bred enighet om at homofili er en medfødt sykdom, og at vi må ta hensyn og ikke plage de syke.

7317304[/snapback]

Folk som ikke er heterofile kan vel ikke betegnes som syke, da de fungerer utmerket godt til det aller meste?

 

En sykdom er vel noe som medfører fysiske eller psykiske plager for den berørte. Kan man si at homofili gjør det?

Lenke til kommentar
Homofile kan ikke reprodusere seg kun ved å bruke seg selv som midler. Derfor.

 

Dyr, mennesker, planter...whatever...

7318529[/snapback]

For det første så kan homofile reprodusere seg selv. Jeg har selv en onkel som var gift og fikk barn men som senere stod fram som homofil og som i dag lever sammen med en mann.

For det andre så ser jeg ikke hva som er unaturlig.

Lenke til kommentar
Homofile kan ikke reprodusere seg kun ved å bruke seg selv som midler. Derfor.

 

Dyr, mennesker, planter...whatever...

7318529[/snapback]

 

Nå *omdefinerer* du hva som er "naturlig". :thumbdown:

 

Det eneste som er *unaturlig*, er ikke å ha noe seksuelt begjær -- alle dyr ønsker å ha sex, og kun med dyr de liker:

Noen dyr liker dyr av motsatt kjønn.

Noen dyr liker dyr av samme kjønn.

Noen dyr liker eldre dyr.

Noen dyr liker yngre dyr.

Noen dyr liker andre dyrearter.

Noen dyr liker alle dyr av samme art.

 

Mennesket *er* et dyr -- Nærmere bestemt "Pattedyr" -- enda nærmere bestemt "ape".

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Men alle er ikke homofile! Hva er det egentlig du vil fram til?

7309040[/snapback]

At homofili ikke er naturlig.

7318357[/snapback]

 

Er det slik at tanken på å få barn er det som gjør at en "normal" person ønsker sex? Er det unormalt å ønske sex med noen man ikke kan få barn med?

 

Det er naturlig å bli opphisset av noen man finner attraktivt. Jeg tviler på det er mange personer som styrer dette utifra om den andre er mulig å få barn med eller ikke.

Lenke til kommentar
Homofile kan ikke reprodusere seg kun ved å bruke seg selv som midler. Derfor.

 

Dyr, mennesker, planter...whatever...

7318529[/snapback]

 

Nå *omdefinerer* du hva som er "naturlig". :thumbdown:

 

Det eneste som er *unaturlig*, er ikke å ha noe seksuelt begjær -- alle dyr ønsker å ha sex, og kun med dyr de liker:

Noen dyr liker dyr av motsatt kjønn.

Noen dyr liker dyr av samme kjønn.

Noen dyr liker eldre dyr.

Noen dyr liker yngre dyr.

Noen dyr liker andre dyrearter.

Noen dyr liker alle dyr av samme art.

 

Mennesket *er* et dyr -- Nærmere bestemt "Pattedyr" -- enda nærmere bestemt "ape".

7318790[/snapback]

 

Vil det si at du mener at pedofili også er naturlig? Jeg anser pedofili som sykt, men det er mulig at du mener at det er helt greit?

 

Nå sidestiller ikke jeg pedofili og homofili, men hvis det ene er naturlig så er det andre det også, akkurat DET synes jeg er en ugrei holdning.

Lenke til kommentar
For å bryte inn:

 

Værsåsnill, se nyansene! Det finnes ikke bare tre legninger! Det er ikke sånn at heterofile er sånn og sånn, homofile er sånn og sånn og bifile er sånn og sånn. Det er mange nyanser!

 

Man kan f.eks. føle seg seksuelt tiltrukket av begge kjønn, men bare forelske seg i motsatt kjønn. Eller man kan være 2/3 homo og 1/3 hetero osv osv osv osv.

7316447[/snapback]

 

Homo = lik

Bi= to

Hetero=motsatt

7316482[/snapback]

Å diskutere med deg, er som å prate til en krum vegg, man får bare et uforståelig ekko tilbake.

 

F.eks., hvis en gutt er seksuelt tiltrukket av andre gutter, forelsker seg av og til i gutter, ikke er særlig (men litt) seksuelt tiltrukket av jenter, men stort sett forelsker seg i jenter, hva er han da?

 

Passer han inn i noen av de tre legningene? Nei, han faller noe utenom, altså en nyanse.

Lenke til kommentar
Vil det si at du mener at pedofili også er naturlig? Jeg anser pedofili som sykt, men det er mulig at du mener at det er helt greit?

 

Nå sidestiller ikke jeg pedofili og homofili, men hvis det ene er naturlig så er det andre det også, akkurat DET synes jeg er en ugrei holdning.

7321845[/snapback]

 

Dette er idioti: Seksuelle preferanser er medfødte og naturlige-- men det betyr ikke at alle preferanser burde være lov å utføre fritt.

 

Noen dyr får seksuell tenning på andre dyrearter. Noen tenner seksuelt på hule trær.

 

Jeg mener at all seksuell aktivitet mellom to eller flere voksne og tilregnelige mennesker skal være lovlig, såfremt alle involverte er villig hele veien.

 

Overgrep mot barn og dyr er helt feil i min bok, mens overgrep mot trær blir greit igjen.

 

Drap og voldtekt er naturlige hendelser; uten normer, straff og et sosialt fungerende samfunn med skole og rom for toleranse ville mange flere kvinner, barn og menn bli voldtatt og drept av mennesker og dyr: fordi det er helt naturlig.

-- Selv om det ikke er ønskelig for et sosialt samfunn.

 

Du ser ut til å ha vanskeligheter med å skille mellom "naturlig" og "galt" / "uriktig" / "pervertert"; alle kommer til å dø -- veldig mange i enorme fysiske eller psykiske smerter. Det er naturlig, selv om vi skulle ønske det ikke var det.

 

Det eneste som er unaturlig, er å IKKE ha en seksuell preferanse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Homofile kan ikke reprodusere seg kun ved å bruke seg selv som midler. Derfor.

 

Dyr, mennesker, planter...whatever...

7318529[/snapback]

 

Derfor er det ikke naturlig? Hva slags forskrudd logikk er det? Er alle seksuelle preferanser og aktivteter som ikke medfører reproduksjon unaturlig? Og hvorfor i helvette er der relevant i det hele tatt? Skal vi tabubelegge alt som ikke er naturlig? Og hvem er egentlig du til å presiserer hva som er naturlig og unaturlig?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...