Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner ikke hva fiskebolleboks egentlig vil frem til. Er alle avvik negative? Hva har det om det er naturlig med noe som helst å gjøre? Hva er det relevant for?

7311267[/snapback]

 

Jeg har alltid hatt en fantasi og nå skal jeg realisere meg selv, jeg trodde det ikke var bra, men nå når alle avvik som har skjedd i naturen opp gjennom tiden er naturlig så skal jeg faen meg pule katta til den revner. Det er jo helt naturlig.

Lenke til kommentar
Hva er det hvis det ikke er naturlig? Kanskje du kan definere "naturlig", for jeg skjønner ikke helt hvordan noe som har eksistert i naturen så lenge man kan huske ikke kan være naturlig? Er homofile romvesener? Er homofile en slags spernaturlige mennesker? Eller...?

 

Hvis alle i verden haddde vært homofile, hadde denne rasen dødd ut ganske så fort.

Hadde alle i verden vært maktgale genier, ville vi dødd temmelig fort.

 

Hadde alle i verden vært født med CP-skade, hadde vi dødd temmelig fort.

 

Hadde alle i verden hatt konsentrasjonsproblemer, hadde det vært vanskelig å overleve.

 

Hadde alle i verden vært døvblinde, hadde vi dødd temmelig fort.

 

Hadde alle i verden vært homofile, kan de homofile mennene donere sæd til de homofile kvinnene og få barn på den måten. Ingen trenger å dø.

7310248[/snapback]

 

 

Så du innrømmer at homofili er et avvik i naturens gang siden du sammenligner homofili med døvblindhet og CP skader?

7310510[/snapback]

Du ser ikke poenget mitt! Allmenn dødblindhet eller cp-skade hadde hatt enorm innvirkning på menneskeheten, men allmenn homofili hadde vi klart oss med!

 

Og hvorfor skal din oppfatning av hva som er naturlig eller ikke gjelde for så mange mennesker? Hva om enkelte mennesker synes det er helt naturlig å forelske seg i og ha sex med mennesker av samme kjønn, hadde det gjort heterofile deg til unaturlig bare fordi du ikke føler det samme?

Lenke til kommentar
Og hvorfor skal din oppfatning av hva som er naturlig eller ikke gjelde for så mange mennesker? Hva om enkelte mennesker synes det er helt naturlig å forelske seg i og ha sex med sjimpanser, hadde det gjort heterofile deg til unaturlig bare fordi du ikke føler det samme?

7311431[/snapback]

 

Nei

Endret av fiskebolleboks
Lenke til kommentar

Det er ekstremt mange som har mindreverdighets komplekser, for eksempel folk som går rundt og kaller folk homse, bøg, kuksuger osv. er antagelig ikke helt 100% sikre på legningen sin, men skal ta den almenne mobben, sette andre i dårligere lys, for å fremme seg selv.

 

Er du homo, kom fram! året er 2005, skjønner ikke hvorfor folk ikke kan handle og reagere som om det er vanlig ?

Om noen hadde kommet til meg, en gutt ( jeg er også gutt ) og han hadde prøvd seg på meg , hadde jeg ikke slått han ned, sparket han , spytta på han , men sagt det samme som jeg hadde sagt til en jente, " Beklager, men jeg er opptatt" eller noe annet piss.

 

Mennesker er mennesker, samma om det er homser, lesber eller kjendiser. ( Obs ! Ikke medregnet Aliens ! )

 

 

Egentlig teit diskusjon, det vi virkelig burde diskutere er menneskehetens kamp for livet.

 

Vi slipper ut såpass mye Co2 og farlige stoffer, så global oppheting står ved dørstokken snart. For 5år siden var det 40cm snø utenfor huset mitt den 10November. Nå den 18desember har det ikke falt 1 snø partikkel.

 

Noe er galt, og det er ikke lenge til de fleste merker det, men vil vi overgi latheten for å redde for egen rase ?

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar
Homoseksuelle ikke kan nemlig ikke formere seg

Jo det kan de. Hvis du leser tråden så er dette diskutert flere ganger nå. Homofile er ikke sterile.

7309363[/snapback]

Nei det kan de ikke. Biseksuelle kan formere seg. Hvis du leste innlegget mitt kunne du sett at jeg skrev nettopp det. Jeg har aldri påstått at homofile er sterile. Nå må du gi deg...

 

For å klargjøre definisjonene litt:

-fili = "elsker av"

-seksuell = "har sex med"

homo- = "av samme"

bi- = "todelt"

hetero- = "av ulik"

 

Setter du sammen ordene på riktig måte, vil du ende opp med den riktige betydningen av dem.

 

Hvis noen har sex med en person av et annet kjønn, men egentlig er homofil og ellers eventuelt homoseksuell, vil jeg si at denne personen da kan defineres som biseksuell. Dvs. at en biseksuell person godt kan være homofil. Det er ikke nødvendigvis en sammenheng med hvem man føler seg tiltrukket av, og hvem man ender opp å ha sex med. På samme måte kan en heterofil godt være biseksuell eller en bifil være enten homo- eller heteroseksuell.

 

Biseksuell atferd er grunnen til at homofile ikke blir selektert vekk gjennom evolusjonen. Dét var poenget mitt. (Skal du sitere noen, sørg for å ikke bare ta med begynnelsen av en setning/strofe. I hvertfall ikke når siste del er såpass viktig.)

Endret av Royo
Lenke til kommentar

Du blander seksuell tiltrekning med selve akten. En biseksuell person er ikke en som har sex med begge kjønn, det er en som føler seksuell tiltrekning til begge kjønn. Man kan godt være biseksuell og leve i sølibat.

 

Biseksuell er du ganske enkelt når du har glede av sex med begge kjønn. Er det ingen seksuell attraksjon til stede, er det heller ikke riktig å kalle det biseksualitet. Det skal mer enn et enkelt samleie eller to til for å klassifisere en person som ellers holder seg til samme kjønn som biseksuell. Akkurat som en enkelt affære under de rette omstendigheter med en av samme kjønn ikke gjør deg noe mindre heteroseksuell.

 

En homofil mann behøver ikke være biseksuell for å få ereksjon sammen med en av det annet kjønn. Man behøver ikke være homoseksuell for å få ereksjon sammen med en av samme kjønn heller. Alt det krever er fysisk stimuli av kjønnsorganene.

 

En homoseksuell mann og/eller kvinne vil altså utmerket godt kunne formere seg så lenge mannen er i stand til å få utløsning under akten. Det klarer mannfolk flest helt alene, uansett om de er homofile eller heterofile, og det er ingen fysiologisk grunn til at de ikke skulle kunne få det til med en partner av motsatt kjønn.

 

Biseksuell atferd er grunnen til at homofile ikke blir selektert vekk gjennom evolusjonen. Dét var poenget mitt.

Det fordrer at homofili er genetisk betinget og at det genet ikke ligger "latent" i alle mennesker, og at det arver gjennom første generasjons arv. Det kan godt hende, men det er vel drøyt å si at det er bevist. Edit: Gitt at biseksuell adferd er unntaket blandt homofile, skulle man tro at det ble færre av den for hver generasjon om det var riktig. Det ville rett og slett ikke være mange nok av dem som fikk barn til å holde genene i omløp. Men det er ingenting som tyder på at det blir noen lavere andel homofile.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Du blander seksuell tiltrekning med selve akten. En biseksuell person er ikke en som har sex med begge kjønn, det er en som føler seksuell tiltrekning til begge kjønn. Man kan godt være biseksuell og leve i sølibat.

7313552[/snapback]

Slik jeg forstår begrepene er en bifil person en som føler seg tiltrukket av personer av begge kjønn. En homofil tiltrekkes av kun samme kjønn. En heterofil tiltrekkes kun av motsatt kjønn. En biseksuell har sex med begge kjønn. En homoseksuell har kun sex med samme kjønn. En heteroseksuell har kun sex med motsatt kjønn.

 

Gjennom store deler av denne tråden virker det som at begrepene -fili og -seksualitet brukes om hverandre. Ikke rart det fører til misforståelser.

 

Biseksuell atferd er grunnen til at homofile ikke blir selektert vekk gjennom evolusjonen. Dét var poenget mitt.

Det fordrer at homofili er genetisk betinget og at det genet ikke ligger "latent" i alle mennesker, men arver gjennom første generasjons arv. Det kan godt hende, men det er vel drøyt å si at det er bevist...

7313552[/snapback]

For all del, jeg mente ikke å antyde at det er bevist.

 

Egentlig tror jeg alle mennesker innerst inne er bifile. Det blir på en måte som om jeg skulle sagt at om jeg hadde vært dame hadde jeg pult Johnny Depp så mange ganger han bare ville. Tiltrekningen er der, men ikke nødvendigvis det som skal til for å ha sex med personen. :p

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva fiskebolleboks egentlig vil frem til. Er alle avvik negative? Hva har det om det er naturlig med noe som helst å gjøre? Hva er det relevant for?

7311267[/snapback]

Jeg har alltid hatt en fantasi og nå skal jeg realisere meg selv, jeg trodde det ikke var bra, men nå når alle avvik som har skjedd i naturen opp gjennom tiden er naturlig så skal jeg faen meg pule katta til den revner. Det er jo helt naturlig.

7311397[/snapback]

Jeg registrerer at du tillegger meg meninger jeg aldri har gitt uttrykk for, og lar være å svare på spørsmålene mine. Vær så snill - prøv å være litt mer seriøs og svar på det jeg faktisk skriver når du først svarer direkte på et innlegg.

 

Det er ikke jeg som mener at alle avvik er positive eller negative, eller at alt som er naturlig er bra. Derfor lurer jeg på hviken relevans det har om det er avvik eller om det er naturlig eller ikke. Hva finner man ut ved å besvare dette?

Lenke til kommentar
Egentlig tror jeg alle mennesker innerst inne er bifile.

7313615[/snapback]

 

 

Det er 100% F-E-I-L

7315352[/snapback]

 

Hva Royo selv tror er det vel Royo selv som er autoritet på. Så at Royo tror det han sier han tror anser jeg som høyst sannsynlig :)

 

Det at absolut alle mennesker har noe innerst inne som er bifilt er vel noe mer tvilsomt. Jeg tror vi må frem med hva innerst inne egentlig er og hvorvidt definisjonen av menneske krever at det er der for å kunne si noe om sannsynligheten.

 

Om innerst inne er arvestoffet vårt så mener jeg bifilitet(?) nok er latent hos de aller fleste. Grunnen til det er at om man trekker ut trekk som anses som vakkre og lager et bilde av det så vil menn og damer kunne tiltrekkes av det. Men, siden vi snakker om alle så skulle det forundre meg mye om det ikke var noen av de 6 milliardene vi er som enten er afile (?) altså ikke tiltrekkes av noe som helst, eller ikke hadde en eller annen mutasjon av arvestoffet som gjør at de ikke var bifile.

 

Noen som er uenige at de fleste mennesker har potensiale til å være bifile/bisexuelle (med definisjonen at man har glede av sexen)?

Lenke til kommentar

For å bryte inn:

 

Værsåsnill, se nyansene! Det finnes ikke bare tre legninger! Det er ikke sånn at heterofile er sånn og sånn, homofile er sånn og sånn og bifile er sånn og sånn. Det er mange nyanser!

 

Man kan f.eks. føle seg seksuelt tiltrukket av begge kjønn, men bare forelske seg i motsatt kjønn. Eller man kan være 2/3 homo og 1/3 hetero osv osv osv osv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...