Mojo Pin Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Derimot er jeg svært skeptisk til at homofile skal ha barn. Jeg mener et barn trenger både en farsfigur og morsfigur under oppveksten. 6736000[/snapback] Hva med aleneforeldre? 6736305[/snapback] Da er noe dumt allerede skjedd, og det ville være meningsløst å ta livet av ungen. Et barn burde ha en mor og en far, i allefall en rollefigur av hvert kjønn, under oppveksten. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Derimot er jeg svært skeptisk til at homofile skal ha barn. Jeg mener et barn trenger både en farsfigur og morsfigur under oppveksten. 6736000[/snapback] Hva med aleneforeldre? 6736305[/snapback] Da er noe dumt allerede skjedd, og det ville være meningsløst å ta livet av ungen. Men du mener at ungen tar skade av det? Et barn burde ha en mor og en far, i allefall en rollefigur av hvert kjønn, under oppveksten. 6736431[/snapback] Hvorfor? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 For å få innflyelse av hvordan et f.eks. kvinner oppfører seg. Har han to machohomser som fedre blir han ekstremt kvinnefientlig. Eller hvis disse mennene ikke liker kvinner. Eller hvis det er to kvinner. Da blir han kanskje feminin, blir mobbet på skolen pga. femininiteten og han synes at menn er drittsekker. Dessuten blir man mobbet hvis man har homofile foreldre. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 For å få innflyelse av hvordan et f.eks. kvinner oppfører seg. Har han to machohomser som fedre blir han ekstremt kvinnefientlig. Eller hvis disse mennene ikke liker kvinner. Eller hvis det er to kvinner. Da blir han kanskje feminin, blir mobbet på skolen pga. femininiteten og han synes at menn er drittsekker. Dessuten blir man mobbet hvis man har homofile foreldre. 6736613[/snapback] Er ikke helt enig i det, men jeg ser problemet angående mobbing og homo foreldre i og med at 99% av alle foreldre er et heterofilt par. Det har mer med hvordan homofili (ikke) aksepteres da, tror jeg. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Noe som ikke vil forandre seg noe særlig i den nærmeste tid, selv om det blir mer og mer akseptert sakte men sikkert antar jeg. Men å lovliggjøre homofil adopsjon nå plutselig virker som en hard, vankskelig og smertefull måte å få folk til å akseptere det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 For å få innflyelse av hvordan et f.eks. kvinner oppfører seg. Så den eneste kvinnen et barn møter er sin egen mor? Har han to machohomser som fedre blir han ekstremt kvinnefientlig. Eller hvis disse mennene ikke liker kvinner. Eller hvis det er to kvinner. Da blir han kanskje feminin, blir mobbet på skolen pga. femininiteten og han synes at menn er drittsekker. Hva om han har to skullinger av forskjellig kjønn til foreldre? Blir han ikke like ødelagt da? Jeg skjønner ikke argumentet ditt. Er det bare galt å oppdra barnet sitt på en feil måte hvis begge foreldrene har kjønn? Er det greit at foreldrene misbruker barnet, så lenge de er av forskjellig kjønn? Dessuten blir man mobbet hvis man har homofile foreldre. 6736613[/snapback] Nei, det gjør man ikke. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Så den eneste kvinnen et barn møter er sin egen mor? Når man er små, JA. Og det er ofte også den eneste kvinnen barnet kjenner i lang tid fremover. Hva om han har to skullinger av forskjellig kjønn til foreldre? Blir han ikke like ødelagt da? Jeg skjønner ikke argumentet ditt. Er det bare galt å oppdra barnet sitt på en feil måte hvis begge foreldrene har kjønn? Er det greit at foreldrene misbruker barnet, så lenge de er av forskjellig kjønn? Man får ikke inn kvinnelig og mannlig mentalitet uansett. Hvis man ikke har en kvinnelig mor og en mannlig far, så vil barnet også føle at det mangler noe. Nei, det gjør man ikke. Hør det fra en som går på skolen istedenfor du, JO! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hvis et barn blir mobbet fordi det har homofile foreldre, er det barnet eller foreldrene sin feil? Eller er det kanskje samfunnet, som ved å ikke tillate homofil adopsjon fortsetter å fortelle oss at det ikke er normalt å være homofil? Barn uten enten en mor eller en far klarer seg like fint som alle andre. Halvparten av alle som går på skolen har skilte foreldre, likevel klarer de seg. Hvorfor skulle en da bli verre stilt av å ha to foreldre som elsker deg enn én forelder som elsker deg? Jeg kan love deg at hvis jeg måtte velge mellom en eller to, så hadde jeg valgt to uansett kjønn. Jeg føler forresten ikke at jeg mangler noe maskulint i livet mitt, så innlegget ditt blir mye synsing uten spesielt mye fakta som støtter deg. Du må gjerne anta at barn med to mødre blir skrullete, men du overtaler ingen her uten vitenskapelig bevis. Noe du mest sannsynlig aldri vil finne. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Det vil selfølgelig føles greit for en del (som deg), men ikke for alle. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Så den eneste kvinnen et barn møter er sin egen mor? Når man er små, JA. Og det er ofte også den eneste kvinnen barnet kjenner i lang tid fremover. Så alenefedre må fratas barnet sitt? Hva om han har to skullinger av forskjellig kjønn til foreldre? Blir han ikke like ødelagt da? Jeg skjønner ikke argumentet ditt. Er det bare galt å oppdra barnet sitt på en feil måte hvis begge foreldrene har kjønn? Er det greit at foreldrene misbruker barnet, så lenge de er av forskjellig kjønn? Man får ikke inn kvinnelig og mannlig mentalitet uansett. Hvis man ikke har en kvinnelig mor og en mannlig far, så vil barnet også føle at det mangler noe. Så så lenge det er en far og en mor så gjør det ikke noe om de mishandler barnet og/eller oppdrar det til å bli et monster? Nei, det gjør man ikke. Hør det fra en som går på skolen istedenfor du, JO! 6737961[/snapback] Da jeg gikk på skolen ble folk mobbet for at de brukte briller. Din løsning blir da å forby briller. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 For å få innflyelse av hvordan et f.eks. kvinner oppfører seg. Har han to machohomser som fedre blir han ekstremt kvinnefientlig. Eller hvis disse mennene ikke liker kvinner. Eller hvis det er to kvinner. Da blir han kanskje feminin, blir mobbet på skolen pga. femininiteten og han synes at menn er drittsekker. Dessuten blir man mobbet hvis man har homofile foreldre. 6736613[/snapback] Homopar som de du nevner, er ikke egnet til å adoptere barn og bør derfor ikke få det heller. Homopar som derimot har nok av både femininitet og maskulinitet kan da få adoptere? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Så alenefedre må fratas barnet sitt? Nei, da barnet har vært vant med denne situasjonen hele livet. Dessuten vet barnet at det har en far der ute en plass. Så så lenge det er en far og en mor så gjør det ikke noe om de mishandler barnet og/eller oppdrar det til å bli et monster? Hva har det med saken å gjøre? En normal familie med far/mor oppdrar ikke et monster. Et barn med to like foreldre får kun innflytelse fra det ene kjønnet. En person ved hvert øre. Da jeg gikk på skolen ble folk mobbet for at de brukte briller. Din løsning blir da å forby briller. Nei, briller brukes til annen nytte også. Man kan bli mobbet for alt, men mange flere som har homofile foreldre vil bli mobbet mer enn noen med briller. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Da jeg gikk på skolen ble folk mobbet for at de brukte briller. Din løsning blir da å forby briller. Nei, briller brukes til annen nytte også. Man kan bli mobbet for alt, men mange flere som har homofile foreldre vil bli mobbet mer enn noen med briller. 6742968[/snapback] Det der skal du få lov til å underbygge litt, altså, nå synes jeg du drar det for langt med disse mobbeteoriene. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 På skolen i dag blir du mobbet for å sladre, være "stygg" (i en eller annen "kul" men veldig usikker persons øyne), du blir mobbet for homofile foreldre garantert.Briller derimot blir du ikke mobbet for lengre. Bare så det er klart. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Da jeg gikk på skolen ble folk mobbet for at de brukte briller. Din løsning blir da å forby briller. Nei, briller brukes til annen nytte også. Man kan bli mobbet for alt, men mange flere som har homofile foreldre vil bli mobbet mer enn noen med briller. 6742968[/snapback] Det der skal du få lov til å underbygge litt, altså, nå synes jeg du drar det for langt med disse mobbeteoriene. 6743033[/snapback] Mobbing på grunn av briller skjer ikke så ofte lengre. Og jeg går i 9 ende o det er en av de verste årende for den slags. Så jeg kan litt om det. Endret 25. august 2006 av Lightningwolf Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Mobbing på grunn av briller skjer ikke så ofte lengre. Og jeg går i 9 ende o det er en av de verste årende for den slags. Så jeg kan litt om det. 6743081[/snapback] Jeg går i tiende på Oslos kanskje mest homofobe plass, Holmlia. Her hadde folk mobba homofile og barn av homofile, men majoriteten av fornuftige mennesker er anti-homofobe. Og en ting: Adopsjon handler ikke om å gi en familie et barn, men et barn en familie. Om man skal la mobbeproblemet som er på vei til å forsvinne helt komme i veien for at noen velegnede mennesker skal kunne bli familien til et stakkars barn, er det noe galt med samfunnet! Det er mobberne som har problemer og som bør straffes for det, ikke de stakkars barna som så sårt trenger noen å bli elsket og oppdratt av. Det gode med adopsjon, er at man vet at barnet får en trygg og god oppvekst, fordi det stilles krav til de som adopterer. Om de homofile parene fyller de samme kravene som heterofile, må da de også få adoptere? Jeg vet ikke hvor mange barn som mangler familier, men jeg vet at det bare blir dumt å forkaste mange mulige familier til disse barna, og til syvende og sist er det de som må lide for det. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Mobbing på grunn av briller skjer ikke så ofte lengre. Og jeg går i 9 ende o det er en av de verste årende for den slags. Så jeg kan litt om det. 6743081[/snapback] Jeg går i tiende på Oslos kanskje mest homofobe plass, Holmlia. Her hadde folk mobba homofile og barn av homofile, men majoriteten av fornuftige mennesker er anti-homofobe. Og en ting: Adopsjon handler ikke om å gi en familie et barn, men et barn en familie. Om man skal la mobbeproblemet som er på vei til å forsvinne helt komme i veien for at noen velegnede mennesker skal kunne bli familien til et stakkars barn, er det noe galt med samfunnet! Det er mobberne som har problemer og som bør straffes for det, ikke de stakkars barna som så sårt trenger noen å bli elsket og oppdratt av. Det gode med adopsjon, er at man vet at barnet får en trygg og god oppvekst, fordi det stilles krav til de som adopterer. Om de homofile parene fyller de samme kravene som heterofile, må da de også få adoptere? Jeg vet ikke hvor mange barn som mangler familier, men jeg vet at det bare blir dumt å forkaste mange mulige familier til disse barna, og til syvende og sist er det de som må lide for det. 6743144[/snapback] JEg vet man hadde blitt mobba for å ha homofile foreldre. Jeg sa da vel ikke noe om det? Jeg snakket om briller jeg. Fordi Pricks (Som er kjip og diskutere med fordi vi aldri er enige om noe) påsto at du blir mobbet for det. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hups, var denne quoten jeg skulle hatt: På skolen i dag blir du mobbet for å sladre, være "stygg" (i en eller annen "kul" men veldig usikker persons øyne), du blir mobbet for homofile foreldre garantert. Du har visst peiling på det, ja. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hups, var denne quoten jeg skulle hatt:På skolen i dag blir du mobbet for å sladre, være "stygg" (i en eller annen "kul" men veldig usikker persons øyne), du blir mobbet for homofile foreldre garantert. Du har visst peiling på det, ja. 6743245[/snapback] Var vanskelig å se om det var ironi i det inlegget. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Homofile mennesker er ekle. De har ett hull mindre enn hetrofile og gjøre noe med, og da blir det mye graving i gårsdagens grøt. Endret 25. august 2006 av HenHau Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg