Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Man krenker ikke privatlivet ved å si at "jeg liker ikke at du kliner på åpen gate".

Jo. Hvis du går bort til vedkommende for å si det. Man har faktisk rett til å få gå i fred på gaten.

 

Å gå ja. Men det er noe annet å råkline. Noen finner dette høyst støtendes på en offentlig plass. Bare fordi de har en lavere terskel så tilsier ikke det at de ikke skal få lov til å ytre sin mening. Enkelte føler seg faktisk krenket av at personer kliner på åpen gate.

 

Man må opplagt tåle det. Men respektere det må man ikke.

Som sagt, det er en indivuell sak. Tolleransen man har varierer fra menneske til menneske. Men å si sin mening er fullt lov.

 

Det er ingenting ulovlig med det.

Nei, heldigvis er det en del ting folk greier å tenke ut selv.

 

Jo, men dessverre ikke alle. Og det må vi bare forholde oss til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

Jeg har vel ikke personlig noe i mot homofile!

 

Men, tror jeg hadde backa ut om en jeg satt og snakka var homo..

 

Eller.. hadde han vert en av de skikkelige homoene og han ikke hadde hatt noen planer om og prøve seg på meg hadde jeg digga og sitta og snakke med han tror jeg :p hehe

 

Syntes dem er morsome jeg :w00t:

 

 

Men, hadde en homofil så mye som tatt på meg hadde jeg gått :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har vel ikke personlig noe i mot homofile!

 

Men, tror jeg hadde backa ut om en jeg satt og snakka var homo..

 

Eller.. hadde han vert en av de skikkelige homoene og han ikke hadde hatt noen planer om og prøve seg på meg hadde jeg digga og sitta og snakke med han tror jeg :p hehe

 

Syntes dem er morsome jeg :w00t:

 

 

Men, hadde en homofil så mye som tatt på meg hadde jeg gått :yes:

Ja, kom deg vekk så fort som mulig, homofili smitter. :p

Lenke til kommentar

homofile er hyggelige folk det.... er de som ser best ut i blant menn.. er som regel de som har peiling på mote og passer på seg selv. men ville ikke hat en homofil til å jobbe for meg i skogen eller tung arbeid i det hele tatt... hehe

 

EDIT: når jeg leste det jeg hadde skrivd så kom det fram som et lys at det hørtes ut som jeg er homse men det er jeg nok ikke. hehe. kan vell hende at jeg er homofob da men. lol

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

ska si denne tråden gikk fort ja. får vel oppdatere meg selv litt på min tidligere post, da den faktisk vekka litt oppmerksomhet, noe som er litt uvanlig...

 

mitt syn på homser er enkelt. så lenge de ikke prøver seg på meg, og ikke driver med noe klining mens jeg kan se det, gir jeg faen i hva de gjør. fram til en av de ovenstående reglene blir brutt ser jeg på dem som alle andre.

 

der var den, in case u forgot.

 

jeg ser ikke noe galt med små kjærtegn osv osv i offentlighet. jeg oppfordrer det faktisk. uansett legning. men alt som tar mer enn 5 sekunder er som oftest for mye. så lenge det gjøres raskt og enkelt, sånn at det ikke blir noe show av det, så er det helt greit for meg.

 

og ja, jeg ser på dem som alle andre. legning har ingenting å si sånn jeg ser det. dem er alle mulige venner fram til det motsatte er bevist. og hvis det motsatte er bevist, er de vandrende blink.

Lenke til kommentar
homofile er hyggelige folk det....  er de som ser best ut i blant menn.. er som regel de som har peiling på mote og passer på seg selv. men ville ikke hat en homofil til å jobbe for meg i skogen eller tung arbeid i det hele tatt... hehe

 

EDIT: når jeg leste det jeg hadde skrivd så kom det fram som et lys at det hørtes ut som jeg er homse men det er jeg nok ikke. hehe. kan vell hende at jeg er homofob da men. lol

Okei, du er ikke homofil. Takk for informasjonen.

 

Homofile er ikke et eget folk som har et eget samfunn som gjør bisarre ting for seg selv og er totalt uegnet til alt mulig biceps/triceps og ryggmuskler trengs. "De" er på kaffebar og diskuterer hvilken klokke som matcher de rosa sokkene best.

 

Lurer på hvordan du hadde reagert på hva du nettopp har skrevet om et år eller to års tid.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar
Jeg liker ikke homofili (eller homofile).

Hvorfor ikke? Hm hm hm

Det er bare en fordom. Jeg har mange andre også: jeg liker ikke kurdere, iranere, spanjoler, russere, kinesere, somaliere, republikanere, folk som liker Heavy Metal, folk som har tatt yrkesfag på videregående skole, folk som ikke klarer å skille mellom og/å, folk som går på juss, legestudenter, osv.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke homofili (eller homofile).

Hvorfor ikke? Hm hm hm

Fordi han har møtt på flere dusin homofile som alle har antastet og befølt på han. For å ikke glemme hvor slemme de har vært og!

Det er bare en fordom. Jeg liker ikke tanken på å måtte henge med gutter/menn som staker brunt. Har faktisk "slått opp med" et par gamle venner som kom ut av skapet. Men hey, jeg er i det minste ærlig.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke homofili (eller homofile).

Hvorfor ikke? Hm hm hm

Fordi han har møtt på flere dusin homofile som alle har antastet og befølt på han. For å ikke glemme hvor slemme de har vært og!

Det er bare en fordom. Jeg liker ikke tanken på å måtte henge med gutter/menn som staker brunt. Har faktisk "slått opp med" et par gamle venner som kom ut av skapet. Men hey, jeg er i det minste ærlig.

Ser du deg selv som høyerestående eller er det miljøpåvirket? ..Eller hva tror du er grunnen til fordommene?

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke homofili (eller homofile).

Hvorfor ikke? Hm hm hm

Fordi han har møtt på flere dusin homofile som alle har antastet og befølt på han. For å ikke glemme hvor slemme de har vært og!

Det er bare en fordom. Jeg liker ikke tanken på å måtte henge med gutter/menn som staker brunt. Har faktisk "slått opp med" et par gamle venner som kom ut av skapet. Men hey, jeg er i det minste ærlig.

Så lenge du ikke i noen form skader andre med dine fordommer så ser ikke jeg noen problemer med å ha fordommer mot mennesker med annen seksuell legning, ei heller mot mennesker med annen etnisk bakgrunn. Det står faktisk litt respekt av å være ærlig på slike punkt. Det bor en naturlig skepsis i mennesket og denne skepsisen er nok sterkere hos noen, spesielt uvitne.

Lenke til kommentar
hey, jeg er i det minste ærlig.

Så lenge du ikke i noen form skader andre med dine fordommer så ser ikke jeg noen problemer med å ha fordommer mot mennesker med annen seksuell legning, ei heller mot mennesker med annen etnisk bakgrunn. Det står faktisk litt respekt av å være ærlig på slike punkt. Det bor en naturlig skepsis i mennesket og denne skepsisen er nok sterkere hos noen, spesielt uvitne.

Ja og nei. Du kan selvsagt ha fordommer uten å skade andre. Men fordommer eksisterer ikke i et vakum. De sprer seg når de kommer til uttrykk. Ærlighet er prisverdig, men å gi ærlig uttrykk for sine fordommer betyr - selv om det er Swankys fulle rett - at de forplanter seg videre. En fordomsfull person skader ingen, men i sum blir de fordomsfulle et samfunn, og det skader, uavhengig av om den enkelte aktivt markerer eller handler utfra sine fordommer.

 

Derfor er fordommene så viktige å bekjempe.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvis du er ærlig og sier at du har fordommer mot homofile, så høres det ut som om du vet en del om homofile, og av den grunn kanskje du brude prøve å bekjempe fordommen, når du har litt anelse om hvordan homofile er. Så klart er det i menneskets natur å være fordommsfull.

 

Homofile er som alle andre. Selv må jeg ta meg selv i nakken noen ganger når jeg automatisk trekker meg litt tilbake :blush: . For jeg vet med meg selv at homofile er ålreite mennesker. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...