Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter

Anbefalte innlegg

Gjest Yoshi
personlig er jeg ikke mye for måte homofile holder på senga, men det er de sitt valg, og hvis det er det de vil så vil jeg respektere det, men jeg vil alikevel synes det er ganske ekkelt :ermm:

Jeg regner med at det er analsex du har i tankene? Jeg har aldri sett noen offesiell statistikk over hvor mange prosent av homsepar som har analsex, men vil tro det er omtrent like mange som heterofile par. Noen liker det, andre liker det ikke. Personlig synes jeg analsex er ekkelt, samme hvilket kjønn som blir tatt i rumpa. Enhver gjøk vet jo hva rumpehullet skal brukes til. >.<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
personlig er jeg ikke mye for måte homofile holder på senga, men det er de sitt valg, og hvis det er det de vil så vil jeg respektere det, men jeg vil alikevel synes det er ganske ekkelt :ermm:

Jeg regner med at det er analsex du har i tankene? Jeg har aldri sett noen offesiell statistikk over hvor mange prosent av homsepar som har analsex, men vil tro det er omtrent like mange som heterofile par. Noen liker det, andre liker det ikke. Personlig synes jeg analsex er ekkelt, samme hvilket kjønn som blir tatt i rumpa. Enhver gjøk vet jo hva rumpehullet skal brukes til. >.<

6495070[/snapback]

ja, var det jeg mente :)

er heller ikke sånn særlig for anal-sex blant hetrofile heller ;)

Lenke til kommentar

sA lenge de ikke plager meg er homser helt greie, jeg kjenner bare en som er homofil, og han er helt grei A vaere med, men nAr han drikker etc. blir han litt hva skal jeg si, ekkel. sier masse jeg strengt tatt kunne spart de sarte Qrene mine for og blir ganske pAgAende :ermm:

Lenke til kommentar
sA lenge de ikke plager meg er homser helt greie, jeg kjenner bare en som er homofil, og han er helt grei A vaere med, men nAr han drikker etc. blir han litt hva skal jeg si, ekkel. sier masse jeg strengt tatt kunne spart de sarte Qrene mine for og blir ganske pAgAende  :ermm:

6495854[/snapback]

Sålenge de ikke plager meg, så er mennesker helt greie, homser eller ikke. (Litt på siden, så skal det sies at alle jeg vet om som jeg oppfatter som plagsomt intime i fylla er hetrofile :))

AtW

Lenke til kommentar
sA lenge de ikke plager meg er homser helt greie, jeg kjenner bare en som er homofil, og han er helt grei A vaere med, men nAr han drikker etc. blir han litt hva skal jeg si, ekkel. sier masse jeg strengt tatt kunne spart de sarte Qrene mine for og blir ganske pAgAende  :ermm:

6495854[/snapback]

Høres ut som noe jenter utsettes for til stadighet fra det motsatte kjønn.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

6495854[/snapback]

Er jo ganske mange som blir sånn i fylla. Om du har drukket selv, har du vel også blitt litt mer interessert i jentene på festen?

Lenke til kommentar

Homofili er helt greit, det er likeverdige mennesker som hetrofile.

Homofile har aldri plaget meg og de jeg kjenner er kjempealrighte mennesker.

Blir de kosen og intime i fylla eller ikke, er det bare like koselig som andre mennesker.

Lenke til kommentar
Har du noe imot homofile, anners?

6492353[/snapback]

Nei, jeg har ikke det. Jeg syns folk må kunne ha den legningen de har uten å få problemer for det. Jeg er for at homofile skal få adoptere. De av dem som vil det må også kle seg og oppføre seg akkurat som de vil (selv om jeg synes fjortis-oppførsel er plagsomt uansett hvem det er snakk om).

Men din måte å dømme alle homofobe til å være "onde" folk som ikke har noen positive egenskaper, og at alle som sier noe som helst som kan oppfattes som kritisk til homofili settes i den båsen, den forhåndsdømmingen der har jeg lite til overs for.

Lenke til kommentar
Jeg hater homser, rett og slett og er aldeles ikke redd for å innrømme det heller. Jeg syntes det er avskyelig, unaturlig og at det har aldeles ingenting med min oppfatning av normal seksualitet og gjøre.

Gurglemuffins innlegg hvor han beskriver hva han synes om homofile.

Hat er et sterkt ord ja, og jeg er like forsiktig med å slenge det rundt meg som jeg er med ordet elske. Begge brukes kun når jeg virkelig mener det.

Gurglemuffins svar da folk kommenterte hans bruk av ordet "hat".

Noen særlig begrunnels utover det, er ikke å oppdrive...

Å hate noe fordi man "synes det er avskyelig, unaturlig og at det har aldeles ingenting med min oppfatning av normal seksualitet" er vel litt... Ideologistisk? Som om jeg skulle hate venstrehendte fordi jeg synes det er stygt, unaturlig og har aldeles ingenting med min oppfattning av håndarbeid å gjøre. Sorry, Gurglemuffin, du virker som en ellers smart og grei kar uten voldelige tendenser eller aggressive innspill, men homofob er det siste du bør tenke på å være. :no:

Forresten, så er noe av det eneste du har gjort i denne tråden å først se ned på homofile, så erkjenne at du er homofob, så se ned på de som ser ned på homofobe og så påstå at homofobi og å ikke respektere homofile er like ille. Altså mener du at jeg har full rett til å hate deg fordi du er homofob og du har full rett til å hate Ian McKellen, eller at du ikke har rett til å hate Ian McKellen og jeg ikke har rett til å hate deg?

6492442[/snapback]

Altså, spørsmålet blir vel heller: Hvorfor trenger jeg å begrunne det dypere? Homofili strider så hardt imot mine idealer om hvordan samliv og kjærlighet skal fungere. Det appelerer rett og slett ikke til meg i det hele tatt. Jeg finner absolutt ikke noe attraktivt ved menn oberhodet, hverken på den ene eller andre måten og, for meg, er det rett og slett ekkelt. Hva gjør jeg med det? Tar avstand fra det, rett og slett fordi jeg, personlig, syntes det er plagsomt og ubehagelig. Hvorfor er ikke dette godt nok for deg?

Det kjeivhendt-eksemplet ditt er iogforseg greit nok prinsippielt, men likeledes usammenlignbart i denne sammenhengen. Det blir som om jeg skulle spørre deg om du liker pannekaker, hvorpå du svarer nei, og jeg spør "Hva iallverden ER det med deg? Hva slags mennesker liker ikke pannekaker? Du hører hjemme på psykiatrisk."

Vet godt at Ian McKellen og en rekke andre store skuespillere er homofile, men så omgås ikke jeg med disse heller. Trodde det var litt underforstått at vi snakka om sosiale sammenhenger.

Lenke til kommentar
Det kjeivhendt-eksemplet ditt er iogforseg greit nok prinsippielt, men likeledes usammenlignbart i denne sammenhengen. Det blir som om jeg skulle spørre deg om du liker pannekaker, hvorpå du svarer nei, og jeg spør "Hva iallverden ER det med deg? Hva slags mennesker liker ikke pannekaker? Du hører hjemme på psykiatrisk."

Ditt eget eksempel er fantastisk bra.

Uansett, man trenger ikke være i mot alt man ikke liker. Jeg liker ikke alkohol, synes det er ekkelt og fulle folk er noe av det værste jeg vet. Men jeg respekterer likevel at folk jeg kjenner som drikker alkohol.

Fult mulig å respektere noen som gjør noe man ikke liker.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Altså, spørsmålet blir vel heller: Hvorfor trenger jeg å begrunne det dypere? Homofili strider så hardt imot mine idealer om hvordan samliv og kjærlighet skal fungere. Det appelerer rett og slett ikke til meg i det hele tatt. Jeg finner absolutt ikke noe attraktivt ved menn oberhodet,  hverken på den ene eller andre måten og, for meg, er det rett og slett ekkelt. Hva gjør jeg med det? Tar avstand fra det, rett og slett fordi jeg, personlig, syntes det er plagsomt og ubehagelig. Hvorfor er ikke dette godt nok for deg?

At dine idealer og inntrykk av hvordan samliv og kjærlighet skal fungere, er gale, skal ikke gå utover ditt syn på mennesker. Du trenger ikke like disse menneskene mer enn andre, jeg prøver bare å fortelle deg at du hater homofile på feil grunnlag.

Nettopp! Det er jo ingen grunn til å forskjellsbehandle folk fordi de er født slik de er! Du er ikke født homofob, men du er født homofil og kanskje født til å ikke like pannekaker. Derfor er det ikke greit å mislike folk med ulike legninger og folk med ulike smaksløker.

Og keivhendteksempelet er faktisk helt ideelt og sammenliknbart i sammenhengen. Noen folk er født keivhendte (og noen er født kapphendte), slik noen er født homofile (og noen bifile). Dette er ikke noe de kan noe som helst for.

Slik noen mennesker elsker mennesker av samme kjønn, skriver noen mennesker med venstre hånd. Det er like motsigende alle "rettningslinjer" og oppfattninger av hvordan man skal "oppføre seg".

Vet godt at Ian McKellen og en rekke andre store skuespillere er homofile, men så omgås ikke jeg med disse heller. Trodde det var litt underforstått at vi snakka om sosiale sammenhenger.

6496808[/snapback]

Vel, jeg trodde du hatet homofile og var homofob deluxe? Om du ikke er det, er det vel ikke nødvendig å "skryte" det på seg? :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har en god venn som er homofil, han imidlertid mye mer macho enn meg (ikke lederhosen-macho). Han er enig i mitt syn på dagens fremstilling av homofile.

For at homofili skal bli samfunnsakseptert må folk slutte å snakke om det. Europride, homsepatruljen, Gay Army etc er med på å fremstille homser som en minoritet, og et unikt folkeslag med særegne kvaliteter.

Dette blir feil og skaper avstand mellom vanlige folk og homser.

Homser er ofte drittkjedelige og arrogante, på lik linje med vanlige folk, og er ofte aggressive og spontane, i motsetning til bildet media forer oss.

Føler at det er på samme vis med rasisme, ingen person med iq over 70 ser på utlendinger som pakkiser og homofile som skinkeryttere i dagens samfunn. Det fins selvsagt konservative kristne og FRP-numbskulls, men de får man heller ignorere og behandle deretter.

For å sette det litt på spissen, så blir jeg oftere diskriminert pga min hårlengde og stil av gamle damer og idrettsfantaster enn noen av mine homofile venner blir av fulle trøndere. Burde jeg marsjere årlig i tog, eller rett og slett holde meg for god for konservative idioter?

Ærlig talt er det få som bryr seg om man liker mus eller bart, og viss de gjør det, so what?

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
For å sette det litt på spissen, så blir jeg oftere diskriminert pga min hårlengde og stil av gamle damer og idrettsfantaster enn noen av mine homofile venner blir av fulle trøndere. Burde jeg marsjere årlig i tog, eller rett og slett holde meg for god for konservative idioter?

Metall-pride! JA!

Tog med black metallband som skriker for full hals og band og hele pakka.

Fy så fett det kunne vært. :wee:

Lenke til kommentar

alle fjortisser som kommer med usakelige barnslige kommentarer vil bli rapportert! i 2005 er det faktisk ikke kult å hate homofile og utlendinger men bare patetisk

Men i 2006 derimot..?

6497799[/snapback]

I 2006 er det enda mindre kult å hate homofile og utlendinger ;). Haha

Lenke til kommentar

Dere liker visst å lure dere selv med å si at "det er ikke kult". Jeg vet det ikke er kult, bare det er dine egne meninger som kommer ut. Men det jeg ser i den setningen er at dere tror det er et fåtall som hater homofile og utlendinger, mens sannheten er at det er et flertall som hater de.

Det tror og mener jeg hvertfall i følge det jeg selv har opplevd hittil i livet. Ikke det at jeg HATER homofile og utlendinger..

Utlendinger er helt greit, men de som bare lager bråk og dritt for oss nordmenn skulle blitt satt i gapastokken i evig tid midt i det verste nazi strøket i Norge.

Homofile er greit nok bare de oppfører seg som mannfolk.

Lenke til kommentar

BonFireMan: Gi meg en eneste god grunn til at vi fornuftige mennesker, som selv har levd og erfart, skal tro på deg når du forteller oss at flertallet i Norge hater homofile. Skal vi bare slenge ifra oss samtlige erfaringer og opplevelser som har gitt oss inntrykket vi har fått, og bare stole på deg når du gir oss sannheten?

Lenke til kommentar
Utlendinger er helt greit, men de som bare lager bråk og dritt for oss nordmenn skulle blitt satt i gapastokken i evig tid midt i det verste nazi strøket i Norge.

6498647[/snapback]

Utifra det du skriver virker det som du mener "ikke-nordiske" når du sier utlendinger.

Lenke til kommentar

6498647[/snapback]

Utifra det du skriver virker det som du mener "ikke-nordiske" når du sier utlendinger.

6498795[/snapback]

Steffyboy: Jeg bare skriver hva jeg mener og tror. Ikke fasiten på alt.

Ikke-nordiske? Hva mener du? Jeg har ikke møtt på en eneste danske eller svenske hittil som ikke er snill og hyggelig. Eneste som kan være er at danskene kan bli litt kødd'ne når de drikker.

Hvis det er dette du ville høre; JA, jeg syns det er de som er brune i huden som er de største pøblene og de polakkene som kommer hit hver sommer for å plukke jordbær.. Hver gang de kommer hit skjer det alltid et innbrudd i et hus, og MC'er, båtmotorer og tråsykkler forsvinner en etter en.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...