Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg venter fortsatt på begrunnelser fra homohatere fra tidligere i tråden. Når man ber homhaterne om å komme med begrunnelser så forsvinner de som regel sporløst fra tråden, ofte etter å ha liret av seg det vanlige "naturstridig", "unormalt", osv., som selvsagt ikke holder mål som saklige argumenter.

6485684[/snapback]

Jeg er så langt ifra enig med deg Pricks. Du er selv like fordømmende som det du påstår jeg er, her har du rett ut, uten å kjenne meg det spøtt, kalt meg et ondt menneske og sammenligna meg med Hitler på grunn av min holdning. Hadde jeg drivi aktiv propaganda mot homser, homseforfølgelse og avliving av dem så skulle jeg vært enig med deg. Jeg tar avstand fra ting jeg ikke liker. Liker ikke rap-musikk heller, så da går jeg ikke på Eminem-konsert og klager på hvor dårlig det er.

6488470[/snapback]

Du er et ondt menneske fordi holdningen din tar liv og ødelegger liv. Det vet du. Du vet også at holdningen din er tåplig, latterlig og idiotisk. Du vet at homofile ikke gjør deg noe, men likevel så fortsetter du å være homofob, og endog så skryter du av det. Jeg har absolutt ingen problemer med å kalle deg et ondt menneske.

 

Heller ikke er det så rent lite nedrakkende når Vegard, etter vår tidligere diskusjon, har prestert og slenge inn "Le av de homofobe" i signaturen sin, uten at dette har blitt kommentert videre. Skulle jeg ha stappa inn "Død over homser" eller "Pek på en homo og le" i min, tenker jeg at det skulle ha blitt oppstandelse og reaksjoner. Men som dere ser hverken har jeg sånt, eller har planer om det, da jeg føler jeg ikke har behov for å synke ned på Vegards nivå. Jeg sier det igjen: Ingen av dere som har kommentert imot meg er så mye som et hakk bedre. Dere sier alle jeg er fordømmende og ond, like fullt presterer dere å dømme meg nord og ned, trekke slutninger om hva slags holdninger jeg har og fortelle meg at "sånn er jeg". Dere må slutte å tro at bare fordi en har noe imot homofile så går man automatisk KKK på dem. 

6488470[/snapback]

Kan du nå tenke deg hvordan homofile har det når idioter som deg går rundt i dette landet? Kan du tenke deg hvordan bygdehomoen føler det når det er holdninger som dine som er dei rådende i bygda?

Lenke til kommentar
Gjerne skriv hva du lurer på, Kissa...

6488656[/snapback]

 

Jaja, klart. :)

 

Det første "hæ"et var pga jeg fatter ikke helt koblingen mellom og ikke være ond, og skrive godt. Fatter ikke helt hva du mente, nå er jeg treig og da..

 

:dontgetit: den pga jeg tror nå vår homofobe venn ikke mente at han holder seg borte fra alt som er, ja hva skal jeg si; produkt av homofile, men at han ikke trives i selskap med dem. Er jo to forskjellige ting.

 

En ting jeg lurer på, når jeg først har ett innlegg pågang her. Hva syntes dere om bruk av homo/fag o.l som skjellsord? DER har jeg personlig ett forberedelspotensial.. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Gjerne skriv hva du lurer på, Kissa...

6488656[/snapback]

 

Jaja, klart. :)

 

Det første "hæ"et var pga jeg fatter ikke helt koblingen mellom og ikke være ond, og skrive godt. Fatter ikke helt hva du mente, nå er jeg treig og da..

 

:dontgetit: den pga jeg tror nå vår homofobe venn ikke mente at han holder seg borte fra alt som er, ja hva skal jeg si; produkt av homofile, men at han ikke trives i selskap med dem. Er jo to forskjellige ting.

 

En ting jeg lurer på, når jeg først har ett innlegg pågang her. Hva syntes dere om bruk av homo/fag o.l som skjellsord? DER har jeg personlig ett forberedelspotensial.. :roll:

6488811[/snapback]

Han sa han tar avstand fra ting han ikke liker. Hvis han da går og ser en Ringenes Herre-film uten å ta avstand fra Gandalf, har han løyet til oss.

 

 

Homo som skjellsord er her hvor jeg bor mer brukt enn "morraknuller" og "faen". :ermm: Jeg synes det er teit, men det kan selvfølgelig brukes ironisk. :p

 

Eksempel: Jeg og noen venner gikk fra en døv "fest" i Lillehammer til skolen vi overnatta på (korpstur). Vi ante ikke hvor vi var eller hvor vi skulle, så vi valgte bare en vei å gå og fulgte den. (Det var faktisk riktig vei :!: ), men etter å ha gått en stund hadde vi ikke sett spor av skolen og begynte å lure litt på om vi var på feil side av byen. Så ser vi en bussholdeplass. Dialogen:

Meg: Der er det en bussholdeplass. Om vi føler oss desperate, finnes det sikkert et kart eller oversikt over holdeplasser der.

Vennen min: Kart? Er du homo, eller?

 

 

:!:

Lenke til kommentar

Homsebassene kan gå¨tilbake inn i skapet sitt. Og lukke døren godt. De er ikke morrsomme lenger. Menn som oppfører seg som kvinner og vica verca er ikke underholdning. Det er twisted og trendy. Jeg tipper det kommer en reaksjon fra bunnen av samfunnet snart og viser hvor skapet skal stå. Med H&L inni.

 

:nei:

Lenke til kommentar
Du er et ondt menneske fordi holdningen din tar liv og ødelegger liv. Det vet du. Du vet også at holdningen din er tåplig, latterlig og idiotisk. Du vet at homofile ikke gjør deg noe, men likevel så fortsetter du å være homofob, og endog så skryter du av det. Jeg har absolutt ingen problemer med å kalle deg et ondt menneske.

Tar og ødelegger liv? Fordi jeg unngår homofile? Utdyp den er du snill. Forventer homofile at jeg skal respektere dem, så skal dem også respektere at jeg ikke liker dem. Du snakker som om jeg skulle gå inn for å ødelegge alt jeg kan, hvilket jeg ikke gjør. Jeg holder meg unna, og unngår og snakke om det generelt. Du er, i likhet med veldig mange som har kommentert mine innlegg, like fordomsfull som det du beskylder meg for å være. Du også går rett ut og kaller meg ond bare fordi jeg har en mening du ikke har, uten å kjenne meg i det hele tatt.

 

Mine to kompiser som kom ut av skapet er fullstendig klar over holdningen min til det, og har ingen problemer med å respektere den.

 

Kan du nå tenke deg hvordan homofile har det når idioter som deg går rundt i dette landet? Kan du tenke deg hvordan bygdehomoen føler det når det er holdninger som dine som er dei rådende i bygda?

Igjen, så er det ikke jeg som driver med navnekalling og utskjelling. Saken er nå engang den at det er 6 milliarder mennesker her i verden med 6 milliarder forskjellige meninger. Homoene får leve med at det finnes mennesker som ikke tolererer dem, og jeg må leve med at mine holdninger ikke blir tolerert heller. Jeg har innfunnet meg med det. Jeg har ikke slengt med leppa til alle dere som er imot meg og kalt dere hverken det ene eller det andre, det er dere som må ty å skjelle meg ut for å få frem poengene deres, hvilket gjør at jeg ikke ser på deres innlegg videre seriøst heller. Jeg har blitt kalt alt fra ond, til idiot, til bondetamp og bygdetulling, hvilket bringer meg tilbake til dette med fordommer. Ikke kast stein i glasshus. Jeg har kun ytret mine meninger om temaet og forsvart dem uten å ha angrepet noen personlig, slik flere av dere gjør.

 

Så de homofile som sitter og leser dette skal bare tenke "Åh, noen liker meg visst ikke og vil ikke ha noe med meg å gjøre på grunn av legningen min, det er jo helt i orden," eller hva? Tror du det gleder noen å høre at de blir mislikt av folk helt uten grunn?

Som sagt, jeg har allerede begrunnet mine synspunkter. Nå heter nå engang tråden "Homofili, hva er dine synspunkter", og da føler jeg meg berettiga til å gi nettopp mine synspunkter. Om en homofil er hårsår, så bør han ikke lese en tråd som muligens vil inneholde innlegg hvor folk ikke er enige. Jeg har derimot ikke laga en tråd ved navn "Kast så mye drit om homser du vil her", hvilket ville vært forkastelig. Det er forskjellige meninger om alt, og det er alltid noen som vil ha en annen mening enn det du har... alltid.

Lenke til kommentar
Homsebassene kan gå¨tilbake inn i skapet sitt. Og lukke døren godt. De er ikke morrsomme lenger. Menn som oppfører seg som kvinner og vica verca er ikke underholdning. Det er twisted og trendy. Jeg tipper det kommer en reaksjon fra bunnen av samfunnet snart og viser hvor skapet skal stå. Med H&L inni.

 

:nei:

6489240[/snapback]

Hvorfor kan ikke menn oppføre seg feminine av andre grunner enn påvirkning? (Og hvorfor MÅ det ha noe med homofili å gjøre? Jeg kjenner en del feminine, men hetrofile gutter...)

 

Og hva er GALT med det?

 

Skader det deg på noen måte?

 

Meg: Der er det en bussholdeplass. Om vi føler oss desperate, finnes det sikkert et kart eller oversikt over holdeplasser der.

Vennen min: Kart? Er du homo, eller?

Såkalte homsevitser har gjerne(som dette eksempelet viser) mye mye mer med det at en bryter med kjønnsroller enn homofili å gjøre.

 

Når en bryter med kjønnsrollen så er er en "homo" i noen miljøer.

 

Idiotiske greier.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Tar og ødelegger liv? Fordi jeg unngår homofile? Utdyp den er du snill. Forventer homofile at jeg skal respektere dem, så skal dem også respektere at jeg ikke liker dem. Du snakker som om jeg skulle gå inn for å ødelegge alt jeg kan, hvilket jeg ikke gjør. Jeg holder meg unna, og unngår og snakke om det generelt. Du er, i likhet med veldig mange som har kommentert mine innlegg, like fordomsfull som det du beskylder meg for å være. Du også går rett ut og kaller meg ond bare fordi jeg har en mening du ikke har, uten å kjenne meg i det hele tatt. 

Fordommer betyr at en dømmer hele deler av en person uten å kjenne ham.

 

Det jeg forstår utifra olsen's innlegg er at det i seg selv at du ikke like homofile uten å ha en god grunn for det og dermed er med(mange) å spre negativt om homofile i seg selv uavhengi av andre ting med det kvalifiserer deg (i hans øyne) til å være "ond".

 

Selv setter jeg ikke hele personer i bås så lett, men fy faen så negativt slike ting er. (Samme gjelder forøvrig: rasisme, kvinneundertrykking og annet faenskap.)

 

Å si at du tar liv direkte er temmelig drøyt, men det er ingen hemmelighet at mange homofile tar selvmord pga. negativt soisalt press og negativ kultur. Du er med på å skape dette sosiale presset og denne negative kulturen med holdningen din. Du er naturligvis ikke alene om dette og gjør dette sammen med en hærskare av folk, men det gjør ikke at du unslipper alt ansvar.

 

Nå er du litt utydelig i hva som faktisk er holdningen din da. Klart det er forskjell på å bare ikke like noen og på å aktivt være med å gjøre livet surt for en hvis gruppe.

 

Igjen, så er det ikke jeg som driver med navnekalling og utskjelling. Saken er nå engang den at det er 6 milliarder mennesker her i verden med 6 milliarder forskjellige meninger. Homoene får leve med at det finnes mennesker som ikke tolererer dem, og jeg må leve med at mine holdninger ikke blir tolerert heller.

Det er en stor mellom å ikke like noen fordi de unødvendig trangsynte holdninger og fordi noen har en legning. Homofili i seg selv har aldri skadet noe, negativ kultur derimot...

 

Legning er noe svært personlig(det går på seksualitet, som er svær ømme saker). Når noen ikke respekterer dette så kan det oppleves som svært stressende. Det som er mest frustrerende er kanskje det at dette er noe folk (de aller fleste i hvertfall) ikke greier å kontrolere, så de kunne ikke ha vært noe annet hvis de ville. Det går på identitet.

 

Holdningen din er du ikke født med, den er heller ikke noe ømt som er knyttet til en sentral del av deg. (Vel, sannhet med modifikasjoner.. finnes sikkkert untak her da...) Homobofi er jo noen ganger knyttet til intens frykt for å bryte med hetero-maskuline "idealet". Hvis dette er tilfellet så er du bare med å forsterke den negative kulturen som du selv er offer for. Noe som er trist.

 

Jeg vet strengt tatt ikke grunnlaget for holdningene dine(det var bare noen teorier...), men uansett så er de noe du kan forandre på.

 

 

SELVFØLGELIG har du ytringsfrihet, akkurat som jeg har ytringsfrihet til å bli å være uenig og til og med bli svært provosert og dermed: svare. Du har frihet til å ha slike holdninger, men med frihet kommer ansvar. Du må stå for holdningene dine og konsekvensene av dem. Du må tåle at folk blir provoserte og svarer. (Selv om jeg definetivt er enig i at "navnekalling" er ganske barnslig...)

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke menn oppføre seg feminine av andre grunner enn påvirkning? (Og hvorfor MÅ det ha noe med homofili å gjøre? Jeg kjenner en del feminine, men hetrofile gutter...) Og hva er GALT med det? Skader det deg på noen måte?

 

Nei. de bare irriterer meg. Det holder i massevis for meg. De kan kose seg så mye de vil for meg, bare ikke på radio, fjernsyn, aviser og alle andre media som de propaganderer livsstilen sin. :)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Så de homofile som sitter og leser dette skal bare tenke "Åh, noen liker meg visst ikke og vil ikke ha noe med meg å gjøre på grunn av legningen min, det er jo helt i orden," eller hva? Tror du det gleder noen å høre at de blir mislikt av folk helt uten grunn?

Som sagt, jeg har allerede begrunnet mine synspunkter. Nå heter nå engang tråden "Homofili, hva er dine synspunkter", og da føler jeg meg berettiga til å gi nettopp mine synspunkter. Om en homofil er hårsår, så bør han ikke lese en tråd som muligens vil inneholde innlegg hvor folk ikke er enige. Jeg har derimot ikke laga en tråd ved navn "Kast så mye drit om homser du vil her", hvilket ville vært forkastelig. Det er forskjellige meninger om alt, og det er alltid noen som vil ha en annen mening enn det du har... alltid.

6489270[/snapback]

Jeg har visst ikke fått med meg begrunnelsene dine. Kan du repetere dem?

 

Og nei, jeg kommer aldri i verden til å respektere at noen mennesker ikke liker andre mennesker pga. en medfødt egenskap som ikke skader dem på noen måte. Jeg er realist og har for lengst innsett at noen alltid vil ha disse holdningene, men jeg vil aldri, aldri, aldri respektere dem.

 

Og ikke kom og si at det er samme onde å ikke respektere en legning og ikke respektere at noen ikke respekterer en legning. Vis respekt, få respekt, mann!

 

Nei. de bare irriterer meg. Det holder i massevis for meg. De kan kose seg så mye de vil for meg, bare ikke på radio, fjernsyn, aviser og alle andre media som de propaganderer livsstilen sin.

VEnstrehendte, de irriterer meg. Her om dagen så jeg en student som satt og tegna på Rådhusplassen. Han tegna med venstre hånd. Jeg gikk rett bort til ham og sa at "slikt griseri hører ikke hjemme på offentlig plass". Følte at jeg gjorde det rette i den situasjonen. Makan. Man kan få lov til å være keivhendt, men så snart man er det offentlig, altså.. Da plager det jo andre.

 

Keivhendte kan værsågod være keivhendte alt de orker, men om jeg ser en reporter på TV med mikrofonen i venstre hånd, føler jeg at det forstyrrer privatlivets fred. De kan jo ikke stå på TV slikt! Følte meg mektig irritert og provosert. Makan, altså....

 

 

Ser du forskjellen? Ikke jeg heller.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Fy faen, venstrehendte ass.... æsj.

6489810[/snapback]

Jeg er høyrehendt, forresten... Helt utenkelig for meg å være noe annet. Hadde jeg ferska noen i familien min i å skrive med venstre, hadde det vært ferdig med dem. Seriøst, liksom.

Lenke til kommentar
"Ondt menneske"? Har egentlig vært tålig enig i mye du har skrevet før i tråden her, men det der blir rett og slett for dumt hvis du mener det seriøst... Man blir ikke "ond" eller ikke ut ifra hva man er oppvokst med (homofobi og annen fremmedfrykt har myye med miljø og oppvekst å gjøre), eller hvilke gale slutninger man trekker selv. Man blir ikke tvers igjennom et råttent menneske uten gode egenskaper fordi man har en fucka og teit holdning. Kjenner da selv mange som er homofobe og som bortsett fra det er greie folk. Blir en litt snål måte å snu debatten på dette, men måtte bare få sagt det.

Man blir ikke et mindre ondt menneske om man er gjort ond av omgivelsene sine. Hitler var et ondt menneske, men han ble selvsagt som han ble på grunn av sine opplevelser gjennom livet.

 

Når man helt beviss ignorerer fakta og omtrent bestemmer seg for å være homofob, så er man ond. "Jeg er homofob, og dermed basta, og jeg gidder ikke å begrunne det"...

6486285[/snapback]

Siden du er så opptatt av å bruke ordet pedofili riktig: Ond betyr at man er en regelrett drittsekk i alle ledd som vil alle vondt og ikke har gode sider. Man kan fremdeles ha gode sider fordi om man er homofob, skapt av miljøet eller ei. Du generaliserer selv så det gjør helt vondt, det er faktisk en form for rasisme det også...

Sta, trangsynt, generaliserende og teit på enkelte områder gjør deg ikke ond, det gjør deg sta, trangsynt, generaliserende og teit.

Lenke til kommentar
Begrunne det har jeg allerede gjort flere ganger, jeg ser ikke vitsen med å gjøre det igjen da alt det blir svart med er spørsmål om mine foreldres sex-liv, mine favorittstillinger og hva jeg syntes om onani.

Når og hvor har du begrunnet det? Hvis du har gjort det før så kan du i det minste peke til innleggene der du prøvde deg på en begrunnelse.

 

Du er selv like fordømmende som det du påstår jeg er

Jeg er fordømmende overfor onde mennesker, ja. Det er ikke noe problem.

 

Heller ikke er det så rent lite nedrakkende når Vegard, etter vår tidligere diskusjon, har prestert og slenge inn "Le av de homofobe" i signaturen sin, uten at dette har blitt kommentert videre. Skulle jeg ha stappa inn "Død over homser" eller "Pek på en homo og le" i min, tenker jeg at det skulle ha blitt oppstandelse og reaksjoner.

Sammenligningen holder som jeg har påpekt ikke vann. Homofili er ufrivillig. Homohat er et resultat av kunnskapsløshet og fordommer.

 

Ingen av dere som har kommentert imot meg er så mye som et hakk bedre.

Jo.

 

Men kom med begrunnelsene dine, du.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Jeg hater homser, rett og slett og er aldeles ikke redd for å innrømme det heller. Jeg syntes det er avskyelig, unaturlig og at det har aldeles ingenting med min oppfatning av normal seksualitet og gjøre.

Gurglemuffins innlegg hvor han beskriver hva han synes om homofile.

 

Hat er et sterkt ord ja, og jeg er like forsiktig med å slenge det rundt meg som jeg er med ordet elske. Begge brukes kun når jeg virkelig mener det.

Gurglemuffins svar da folk kommenterte hans bruk av ordet "hat".

 

Noen særlig begrunnels utover det, er ikke å oppdrive...

 

Å hate noe fordi man "synes det er avskyelig, unaturlig og at det har aldeles ingenting med min oppfatning av normal seksualitet" er vel litt... Ideologistisk? Som om jeg skulle hate venstrehendte fordi jeg synes det er stygt, unaturlig og har aldeles ingenting med min oppfattning av håndarbeid å gjøre. Sorry, Gurglemuffin, du virker som en ellers smart og grei kar uten voldelige tendenser eller aggressive innspill, men homofob er det siste du bør tenke på å være. :no:

 

 

Forresten, så er noe av det eneste du har gjort i denne tråden å først se ned på homofile, så erkjenne at du er homofob, så se ned på de som ser ned på homofobe og så påstå at homofobi og å ikke respektere homofile er like ille. Altså mener du at jeg har full rett til å hate deg fordi du er homofob og du har full rett til å hate Ian McKellen, eller at du ikke har rett til å hate Ian McKellen og jeg ikke har rett til å hate deg?

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Homsebassene kan gå¨tilbake inn i skapet sitt. Og lukke døren godt. De er ikke morrsomme lenger. Menn som oppfører seg som kvinner og vica verca er ikke underholdning. Det er twisted og trendy. Jeg tipper det kommer en reaksjon fra bunnen av samfunnet snart og viser hvor skapet skal stå. Med H&L inni.

 

:nei:

6489240[/snapback]

Det var jo en interessant tanke.

Med tanke på at de fleste homofile og lesbiske er straightacting...

Lenke til kommentar

Mine meninger:

 

homofili syns jeg er greit, jeg synes at to menesker som elsker hverandre burde få lov og mulighet til å ha et forhold. Jeg synes også at etvært menneske burda få frihet til å ha sin egenlegning uten at noe skal hindre ham/henne (f.eks. samfunnet)

 

personlig er jeg ikke mye for måte homofile holder på senga, men det er de sitt valg, og hvis det er det de vil så vil jeg respektere det, men jeg vil alikevel synes det er ganske ekkelt :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...