Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter

Anbefalte innlegg

Jeg vil verken overtale deg eller andre, det er fult og holdent opp til dere selv. Jeg kan gjerne skrive et lengre innlegg om det når jeg kommer på jobben (er der alle linker og snarveier ligger, og alle raporter om psykisk adferd hos mennesker og dyr), enn så lenge orker jeg ikke å finne det frem igjen. ;)

Den er grei. Send det gjerne i en PM om denne diskusjonen skulle dø. Jeg er veldig innteressert i å se slik forskning.

Endret av erlend øye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det på lik måte hel utenkelig for meg at jeg skal mene noe annet enn det jeg gjør nå, men det er svært sannsynlig at jeg likevel skal skifte mening på i hvert fall et standpunkt i løpet av livet.
Poenget mitt er at selv om du kan endre meninger og standpunkt mange ganger i løpet av livet kan du ikke endre den seksuelle legningen din, den forblir den samme. Endret av erlend øye
Lenke til kommentar
Så du mener at legningen din er noe du fint kan gjøre noe med? Det er greit å kreve at du endrer legning for å kunne få rett til noe? Du mener at din legning er egenforskyldt, og kan greit gjøres noe med?

6485229[/snapback]

Ut fra dagens forskning; ja.

1. Jeg tenkte mer hva du mener selv, for din egen del, du mener din legning er noe du fint kan gjøre noe med?

2. Det er ikke noen vits å prøve å late som dagens forskning er noe som helst entydig hva dette spørsmålet angår, det er i høyeste grad i lufta. (Selv om de fleste forskere(?) mener at alle handlinger er en interaksjon mellom arv og miljø)

AtW

Lenke til kommentar
Så du mener at legningen din er noe du fint kan gjøre noe med? Det er greit å kreve at du endrer legning for å kunne få rett til noe? Du mener at din legning er egenforskyldt, og kan greit gjøres noe med?

6485229[/snapback]

1. Jeg tenkte mer hva du mener selv, for din egen del, du mener din legning er noe du fint kan gjøre noe med?

2. Det er ikke noen vits å prøve å late som dagens forskning er noe som helst entydig hva dette spørsmålet angår, det er i høyeste grad i lufta. (Selv om de fleste forskere(?) mener at alle handlinger er en interaksjon mellom arv og miljø)

AtW

6485471[/snapback]

Jeg tror du traff hodet på spikern. Har alltid lurt på om mennesker som ser på homofili som en psykisk sykdom, samtidig tror at de selv kunne endret egen seksuell legning. Dette blir innteresant.

Personlig kunne jeg fint klart å oppføre meg som om jeg var av en annen seksuell legning, hvis samfunnet forlangte det av meg, men innerst inne ville jeg likevel vært hetereofil.

Lenke til kommentar

6485229[/snapback]

AtW

6485471[/snapback]

1. Nei, jeg mener legning er avhengig av gitte sosiale miljøer, og at du ikke kan skifte verken legning eller miljø uten videre. Men jeg mener også at ikke legning er noe medfødt, men at alle blir født med sterkere mulighet for det ene eller det andre. Dette gjelder både meg og andre. Dessuten så mener jeg det slettes ikke er ønskelig å gjøre noe med hveranders legning.

2. Forskningen som bygger på at legning er medfødt er i alle høyeste grad bygget på det samme som forskningen som påstår det er avhengig av gitte sosiale miljøer, men det som i hovedsak skiller dem er at forskningen som påpeker det er medfødt bygger forskjellene fra annen forskning på indisier.

Lenke til kommentar

2. Forskningen som bygger på at legning er medfødt er i alle høyeste grad bygget på det samme som forskningen som påstår det er avhengig av gitte sosiale miljøer, men det som i hovedsak skiller dem er at forskningen som påpeker det er medfødt bygger forskjellene fra annen forskning på indisier.

6485555[/snapback]

Hva legger du i "indisier", korrelasjonsstudier? Hvilke studier er det som peker på sosiale årsaker som hovedgrunnen er det som ikke er korrelasjonsstudier?

AtW

Lenke til kommentar
Du sier nettopp at du ikke liker homofobe fordi dem nettopp er homofobe og mener at disse hører hjemme på psykiatrisk avdeling.

Homofili er en ufrivillig tilstand/egenskap som ikke kan forandres på. Homofobi er et resultat av kunnskapsløshet og fordommer. Forskjellen er enorm.

Så da mener du at rettsvesenet som dømmer pedofile og nekrofile også hører hjemme på psykiatrisk? Dette er også en seksuell legning...

Det er ingen som dømmes for hverken pedofili eller nekrofili.

Jeg er homofob deluxe, som jeg allerede har nevt tidligere i tråden. Det er ikke rare forskjellen på deg og meg da siden du ikke tolererer at jeg ikke tolererer homofile.

Jo, forskjellen er som sagt enorm.

Folk kan være homser alt dem orker for min del, jeg liker det ikke, men så oppsøker jeg dem ikke heller, eller på noen annen måte går inn for å gjøre livet surt for dem som er det. Like lite forventer jeg å bli hjemsøkt pga min holdning.

Når du gir uttrykk for en holdning som er basert på kunnskapsløshet og fordommer så må du regne med at du blir konfrontert med dette.

Har til gode å møte noen helt ålreite mennesker som ikke liker homofile.

Sorry, men da kan ikke du ha møtt mange mennesker i ditt liv. På meg høres det ut som du er minst like fordomsfull som dem du sitter og rakker ned på.

6478422[/snapback]

Hvis man misliker noen for legningen deres så er man et ondt menneske.

Lenke til kommentar
Men du maa akseptere at noen kanskje ikke synes at homofili er saa greit.

6482768[/snapback]

Nei, det må man så aldeles ikke. Jeg fordømmer derimot slike mennesker. Se forrige innlegg.

Jeg venter fortsatt på begrunnelser fra homohatere fra tidligere i tråden. Når man ber homhaterne om å komme med begrunnelser så forsvinner de som regel sporløst fra tråden, ofte etter å ha liret av seg det vanlige "naturstridig", "unormalt", osv., som selvsagt ikke holder mål som saklige argumenter.

Lenke til kommentar
PEDOFILI ER IKKE GREIT. Uansett om foreldrene til barnet samtykker etc.

Pedofili er helt greit. Pedofili beskriver ingen handling, men en tilstand. Du kan ikke straffe noen for å være det de er.

6485686[/snapback]

Feil formulert fra min side, bra du poengterer det. Mente selvfølgelig at pedofile handlinger ikke er greit.

Lenke til kommentar
Har til gode å møte noen helt ålreite mennesker som ikke liker homofile.

Sorry, men da kan ikke du ha møtt mange mennesker i ditt liv. På meg høres det ut som du er minst like fordomsfull som dem du sitter og rakker ned på.

6478422[/snapback]

Hvis man misliker noen for legningen deres så er man et ondt menneske.

6485680[/snapback]

"Ondt menneske"? Har egentlig vært tålig enig i mye du har skrevet før i tråden her, men det der blir rett og slett for dumt hvis du mener det seriøst... Man blir ikke "ond" eller ikke ut ifra hva man er oppvokst med (homofobi og annen fremmedfrykt har myye med miljø og oppvekst å gjøre), eller hvilke gale slutninger man trekker selv. Man blir ikke tvers igjennom et råttent menneske uten gode egenskaper fordi man har en fucka og teit holdning. Kjenner da selv mange som er homofobe og som bortsett fra det er greie folk. Blir en litt snål måte å snu debatten på dette, men måtte bare få sagt det.

Pedofili er helt greit. Pedofili beskriver ingen handling, men en tilstand. Du kan ikke straffe noen for å være det de er.

6485686[/snapback]

Pedofili i betydningen å være tiltrukket av små barn er jo som homofili noe du ikke kan noe for, og som forsåvidt er greit, så lenge du ikke gjør noe mer enn akkurat det. Men i betydningen å voldta små forsvarsløse barn, eller betale for bilder av folk som gjør dette (med andre ord støtte voldtekt av barn) er IKKE GREIT. Vet ikke om det er det du mener, så sier ikke mer foreløpig. Det er iallfall dette veldig mange tenker på når de bruker ordet pedofili, om det er aldri så feil bruk av ordet.

Endret av anners
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Ang. kontroll over egen legning.

Jeg føler at jeg kan kontrollere legningen min en smule. Kan godt venne meg til å foretrekke noe osv, men den vil grovt sett alltid være den samme. Om jeg skal forandre den helt, vil det ta lang tid. Mange tiår, sannsynligvis.

Pricks: Enig med deg, men les noen sider tilbake, så fant vi ut hva homofobi egentlig betyrmog bør brukes som. Homofobi som en form for rasisme er ikke akseptabelt eller levbart, derimot er fremmedfrykt og litt skepsis til noe nytt bare sunt og en fase de fleste må gjennom før de oppnår respekt.

Lenke til kommentar
"Ondt menneske"? Har egentlig vært tålig enig i mye du har skrevet før i tråden her, men det der blir rett og slett for dumt hvis du mener det seriøst... Man blir ikke "ond" eller ikke ut ifra hva man er oppvokst med (homofobi og annen fremmedfrykt har myye med miljø og oppvekst å gjøre), eller hvilke gale slutninger man trekker selv. Man blir ikke tvers igjennom et råttent menneske uten gode egenskaper fordi man har en fucka og teit holdning. Kjenner da selv mange som er homofobe og som bortsett fra det er greie folk. Blir en litt snål måte å snu debatten på dette, men måtte bare få sagt det.

Man blir ikke et mindre ondt menneske om man er gjort ond av omgivelsene sine. Hitler var et ondt menneske, men han ble selvsagt som han ble på grunn av sine opplevelser gjennom livet.

Når man helt beviss ignorerer fakta og omtrent bestemmer seg for å være homofob, så er man ond. "Jeg er homofob, og dermed basta, og jeg gidder ikke å begrunne det"...

6485686[/snapback]

Pedofili i betydningen å være tiltrukket av små barn er jo som homofili noe du ikke kan noe for, og som forsåvidt er greit, så lenge du ikke gjør noe mer enn akkurat det. Men i betydningen å voldta små forsvarsløse barn, eller betale for bilder av folk som gjør dette (med andre ord støtte voldtekt av barn) er IKKE GREIT. Vet ikke om det er det du mener, så sier ikke mer foreløpig. Det er iallfall dette veldig mange tenker på når de bruker ordet pedofili, om det er aldri så feil bruk av ordet.

6485841[/snapback]

Hvis de mener noe annet enn "pedofili" så får de si det.

Det er alltid galt å begå overgrep mot noen, uansett om det er barn eller voksen.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Hva er det som gjør det "naturlig å tenke seg at pedofilt samkvem er greit så lenge omsorgspersonen godkjenner det"?

Geir :)

6485229[/snapback]

All skade påført barnet skyldes ikke den seksuelle handlingen i seg selv, men derimot samfunnets holdninger til det man liker å kalle for et overgrep.

6485263[/snapback]

Det spiller allikevel ingen rolle. Et overgrep behøver ikke medføre skade, det er nok at det skjer mot barnets vilje. En voldtekt er ikke noe mindre en voldtekt fordi om overgriperen er "snill" med offeret. Hun kan i teorien endog nyte det, og allikevel er det en voldtekt.

Derfor er ikke pedofile handlinger noe man "liker å kalle for et overgrep", det er et overgrep, så lenge barnet ikke er mentalt modent nok til å gi et kvalifisert samtykke, og ikke er i stand til å avvise tilnærmelser på en entydig måte. Ikke minst fordi de ofte er i et avhengighetsforhold til den voksne.

Geir :)

Lenke til kommentar
Adopsjon er ikke en rettighet, det er et gode. Å bli adoptert derimot.

6473272[/snapback]

Jeg syntes at adopsjonsbarn bør ha rettighet til at flest mulig søkere bør få bli vurdert, slik at man øker sjangsnene for å finne de beste foreldrene.

Å nekte homofile å bli vurdert rammer adoptivbarna. Det er frekt, respektløst og hensynsløst overfor barna å utelukke en gruppe mennesker fordi de er homofile. For ikke så snakke om at det er noe som bygges på udugelighet og uvitenhet.

Lenke til kommentar
Adopsjon er ikke en rettighet, det er et gode. Å bli adoptert derimot.

6473272[/snapback]

Jeg syntes at adopsjonsbarn bør ha rettighet til at flest mulig søkere bør få bli vurdert, slik at man øker sjangsnene for å finne de beste foreldrene.

Å nekte homofile å bli vurdert rammer adoptivbarna. Det er frekt, respektløst og hensynsløst overfor barna å utelukke en gruppe mennesker fordi de er homofile. For ikke så snakke om at det er noe som bygges på udugelighet og uvitenhet.

6486775[/snapback]

Dette jeg prøvde å poengtere selv(men ble tydeligvis ignorert)

Uansett, din formuleringe var bedre.

Støttes!

Lenke til kommentar
Men du maa akseptere at noen kanskje ikke synes at homofili er saa greit.

6482768[/snapback]

Nei, det må man så aldeles ikke. Jeg fordømmer derimot slike mennesker. Se forrige innlegg.

Jeg venter fortsatt på begrunnelser fra homohatere fra tidligere i tråden. Når man ber homhaterne om å komme med begrunnelser så forsvinner de som regel sporløst fra tråden, ofte etter å ha liret av seg det vanlige "naturstridig", "unormalt", osv., som selvsagt ikke holder mål som saklige argumenter.

6485684[/snapback]

Er jeg plutselig en homohater naa? :dontgetit:

Lenke til kommentar

6485684[/snapback]

Begrunne det har jeg allerede gjort flere ganger, jeg ser ikke vitsen med å gjøre det igjen da alt det blir svart med er spørsmål om mine foreldres sex-liv, mine favorittstillinger og hva jeg syntes om onani.

Jeg er så langt ifra enig med deg Pricks. Du er selv like fordømmende som det du påstår jeg er, her har du rett ut, uten å kjenne meg det spøtt, kalt meg et ondt menneske og sammenligna meg med Hitler på grunn av min holdning. Hadde jeg drivi aktiv propaganda mot homser, homseforfølgelse og avliving av dem så skulle jeg vært enig med deg. Jeg tar avstand fra ting jeg ikke liker. Liker ikke rap-musikk heller, så da går jeg ikke på Eminem-konsert og klager på hvor dårlig det er.

Heller ikke er det så rent lite nedrakkende når Vegard, etter vår tidligere diskusjon, har prestert og slenge inn "Le av de homofobe" i signaturen sin, uten at dette har blitt kommentert videre. Skulle jeg ha stappa inn "Død over homser" eller "Pek på en homo og le" i min, tenker jeg at det skulle ha blitt oppstandelse og reaksjoner. Men som dere ser hverken har jeg sånt, eller har planer om det, da jeg føler jeg ikke har behov for å synke ned på Vegards nivå. Jeg sier det igjen: Ingen av dere som har kommentert imot meg er så mye som et hakk bedre. Dere sier alle jeg er fordømmende og ond, like fullt presterer dere å dømme meg nord og ned, trekke slutninger om hva slags holdninger jeg har og fortelle meg at "sånn er jeg". Dere må slutte å tro at bare fordi en har noe imot homofile så går man automatisk KKK på dem.

Videre har også de siste brukerene som har kommentert mine innlegg trukket den slutningen at jeg hverken kjenner noen homser eller har interesse av å bli kjent med noen. Det siste er riktig, har ingen interesse av å bli kjent med fler. Hadde to kompiser som kom ut av skapet for noen år tilbake. Da dem var blitt "nyhomser" begge to, forandra dem seg så enormt fra sånn som jeg kjente dem at det var ikke lengre noe særlig vi hadde til felles. Klesstil, væremåte, pratemåte, interesser... alt snudd helt om iløpet av et par uker.

Det her er ikke en diskusjon som kan vinnes av noen parter, det er en ytring av meninger. Hovedgrunnen til at jeg svarte i denne tråden var ikke for å overbevise alle om at "homseri er galt", men at heller bare poengtere at det er ikke alle som syntes det er like bra. At noen velger og plukke ut løse setninger ut av sammenhengen, qoute disse og besvare dem med usaklige spørsmål er jo synd men...

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Delvis enig med Gurglemuffin, han er ingen homohater eller driver hatpropaganda på linje med Hitler. Å kalle ham et ondt mennesker er heller ikke riktig, for jeg er imponert over hvor godt han skriver.

Å generalisere over andre som generaliserer blir, som TLZ poengterte, helt på trynet.

Du, Gurglemuffin, er den eneste homofobe fyren jeg har "møtt" som er flink til å snakke for deg, men allikevel holder ikke argumentene dine for å ikke like homofile mål. Å si "Jeg liker ikke homofili, rett og slett fordi jeg ikke liker det" er veldig drøyt. Du har tydeligvis fått et inntrykk av at du ikke kommer overens med homofile ettersom de to kompisene dine ikke lenger var så gode venner av deg etter å ha kommet ut av skapet.

Men nå skal du høre her at det eneste som skiller en homofil person fra en heterofil person er legningen. Alt annet, som klesstil, interesser, musikksmak og slikt, avhenger av helt andre ting i oppveksten og liknende, kun legnigen er medfødt.

At du derfor ikke har noen interesse for å bli kjent med flere homofile, er bare trist, for da utelukker du en hel skar med mennesker som har like interesser som deg og som du hadde kommet like godt overens med om de hadde vært heterofile.

Og om du skal holde deg unna homofili kan du f.eks. ikke se filmserier som Lord of The Rings, X-Men, de nye Harry Potter-filmene... Du kan ikke høre på musikk som Rammstein eller ... Westlife ( :tease: ).

Med mindre du kommer med noen annen god grunn til å ikke like homofile annet enn at de ikke føler kjærlighet til det andre kjønn, men det samme kjønn, vil jeg ikke ta deg seriøst.

Hovedgrunnen til at jeg svarte i denne tråden var ikke for å overbevise alle om at "homseri er galt", men at heller bare poengtere at det er ikke alle som syntes det er like bra.

Så de homofile som sitter og leser dette skal bare tenke "Åh, noen liker meg visst ikke og vil ikke ha noe med meg å gjøre på grunn av legningen min, det er jo helt i orden," eller hva? Tror du det gleder noen å høre at de blir mislikt av folk helt uten grunn?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...