warpig Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Men hvorfor ta risken på at den kan gå ille, når det faktisk er mange andre familier som vil klassifiseres som normale som venter på et barn de kan få forsørge? 6274934[/snapback] Men hvorfor skal homofili føre til at man ikke blir vurdert? 6274955[/snapback] Fordi det kan være en faktor, dog blant mange, til at barnet kan bli et av mobbeofrene. Endret 9. juni 2006 av warpig Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Men hvorfor ta risken på at den kan gå ille, når det faktisk er mange andre familier som vil klassifiseres som normale som venter på et barn de kan få forsørge? 6274934[/snapback] Men hvorfor skal homofili føre til at man ikke blir vurdert? 6274955[/snapback] Fordi det kan være en faktor, dog blant mange, til at barnet kan bli et av mobbeofrene. 6275686[/snapback] Du klarer vel å skjønne at det ikke er foreldrene som gjør at barna blir mobbet, men mobberne som gjør at barna blir mobbet? Kanskje vi ikke bør begrense menneskers rettigheter, men heller forsøke å gjøre homofili til noe man ikke mobber noen for? Hvis homofobe hadde kvittet seg med de negative og hostile holdningene sine, så hadde ingen blitt mobbet for homofili, og verden hadde blitt et hyggeligere sted. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Du klarer vel å skjønne at det ikke er foreldrene som gjør at barna blir mobbet, men mobberne som gjør at barna blir mobbet? Kanskje vi ikke bør begrense menneskers rettigheter, men heller forsøke å gjøre homofili til noe man ikke mobber noen for? Hvis homofobe hadde kvittet seg med de negative og hostile holdningene sine, så hadde ingen blitt mobbet for homofili, og verden hadde blitt et hyggeligere sted. 6275756[/snapback] Jeg snakker om dagens samfunn, siden det faktisk er dette vi skal sende adoptivbarn ut i, ikke en kommende perfekt verden uten fordommer. Og siden det er faktisk dagens verden med fordommer adoptivbarn møter, og siden det faktisk er på barnets primiss det skal adopteres bort, så mener jeg det ikke er nødvendig å ta større risker enn man faktisk trenger når det er andre som også venter på å få barn. Hvorvidt vi kanskje burde endre holdingene våres ovenfor homofile er en annen sak, siden det faktisk er dagens samfunn vi sender den ut i, og ikke morgendagens perfekte. Fredrik. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Barn som blir adoptert idag blir sendt ut i morgendagens samfunn, og den beste måten å gjøre holdninger til homofili bedre er å gi dem rettigheter. For hver nasjon som forbyr homofilt bryllup, så får homofobene et argument ved at andre støtter dem. Jo mer normalt og akseptert det blir, jo mer det kommer til å bli, det er en enkel snøballeffekt. Å forby homofilt ekteskap/adopsjon fører til at samfunnet ikke forandrer seg, og du sier selv at du heller ønsker et samfunn uten fordommer. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Barn som blir adoptert idag blir sendt ut i morgendagens samfunn, og den beste måten å gjøre holdninger til homofili bedre er å gi dem rettigheter. For hver nasjon som forbyr homofilt bryllup, så får homofobene et argument ved at andre støtter dem. Jo mer normalt og akseptert det blir, jo mer det kommer til å bli, det er en enkel snøballeffekt. Å forby homofilt ekteskap/adopsjon fører til at samfunnet ikke forandrer seg, og du sier selv at du heller ønsker et samfunn uten fordommer. 6275804[/snapback] Som jeg påpekte i innlegget mitt; hvorfor ta en risk på at det vil endre seg til sånn, når man faktisk har en hærskare med hetrofile par som ønsker å få et adoptivbarn? og du sier selv at du heller ønsker et samfunn uten fordommer. 6275804[/snapback] Nope, har ikke sagt noe om hvordan samfunn jeg ønsker meg. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg er glad jeg har fått en mor og en far til å oppdra meg. Jeg synes man trenger en farsfigur og en morsfigur i oppveksten. En feminin gutt er ikke det samme som en jente. Det vil heller aldri bli det. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Barn som blir adoptert idag blir sendt ut i morgendagens samfunn, og den beste måten å gjøre holdninger til homofili bedre er å gi dem rettigheter. For hver nasjon som forbyr homofilt bryllup, så får homofobene et argument ved at andre støtter dem. Jo mer normalt og akseptert det blir, jo mer det kommer til å bli, det er en enkel snøballeffekt. Å forby homofilt ekteskap/adopsjon fører til at samfunnet ikke forandrer seg, og du sier selv at du heller ønsker et samfunn uten fordommer. 6275804[/snapback] Som jeg påpekte i innlegget mitt; hvorfor ta en risk på at det vil endre seg til sånn, når man faktisk har en hærskare med hetrofile par som ønsker å få et adoptivbarn? Hvorfor ta sjansen? Fordi det er vårt ansvar som mennesker. og du sier selv at du heller ønsker et samfunn uten fordommer. 6275804[/snapback] Nope, har ikke sagt noe om hvordan samfunn jeg ønsker meg. 6275837[/snapback] Du kalte det et perfekt samfunn (et uten fordommer, altså). Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Som jeg påpekte i innlegget mitt; hvorfor ta en risk på at det vil endre seg til sånn, når man faktisk har en hærskare med hetrofile par som ønsker å få et adoptivbarn? 6275837[/snapback] Fordi ellers vi det aldri endre seg. Noen må tørre å utfordre fordommer og intoleranse, eller så har vi det for alltid. Nå er det ingenting som tyder på at barn av homofile lider spesielt mye under mobbing idag. Men om så var: På et eller annet tidspunkt må vi slutte å skyve problemen under teppet. Der vokser de seg istedet større og sterkere. Argumentet om å la være "av hensyn til" barna er et argument for fortsatt mobbing. Vi har hatt en lei tradisjon for å la de som blir mobbet bli salderingsposten, for eksempel når vi flytter den som blir mobbet til en annen skole. Vi burde flytte mobberne. På samme måte kan vi ikke nekte barn å få gode og kjærlige foreldre fordi de "kan risikere å bli mobbet". For enhver aksjon finnes det nemlig en reaksjon, en som trekker i motsatt retning av fremskrittet, gjerne under dekke av "konservatisme". Lar vi være å aksjonere for fremskritt, får vi tilbakeskritt. Geir Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg venter fortsatt på at Scortech skal svare på hvordan det er med aleneforeldre. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg er glad jeg har fått en mor og en far til å oppdra meg. Jeg synes man trenger en farsfigur og en morsfigur i oppveksten. En feminin gutt er ikke det samme som en jente. Det vil heller aldri bli det. 6275856[/snapback] Hvorfor skal man nødvendigvis bli feminin å vokse opp uten en av rollemodellene? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Som jeg påpekte i innlegget mitt; hvorfor ta en risk på at det vil endre seg til sånn, når man faktisk har en hærskare med hetrofile par som ønsker å få et adoptivbarn? 6275837[/snapback] Jeg skal ikke uttale meg skråsikkert, men jeg kan tenke meg at mobbeargumentet ble brukt mot adopsjon i sin tid... Forsåvidt, det finnes barn som lever med homofile forsørgere i dag, og alle undersøkelser som er gjort har vist at barn med homofile forsørgere ikke blir mobba mer enn barn med hetrofile forsørgere. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 skal ikke uttale meg skråsikkert, men jeg kan tenke meg at mobbeargumentet ble brukt mot adopsjon i sin tid... 6276824[/snapback] Det kan du trygt gjøre. Spesielt når det gjaldt adopsjon av utenlandske barn, som selvsagt ville bli mobbet på grunn av hudfargen. I min ungdom hadde mine foreldre en bekjent som giftet seg med en dame fra India. (Eller kanskje det var Bangla Desh.) Det var skandale i seg selv, det var ikke mange andre enn mine foreldre som ville omgås dem. Men som folk sa: "Så lenge de ikke får barn får det nå ennå gå an på et vis. Men barn? Tenk hvordan de ville bli mobbet"... Geir Lenke til kommentar
BonFireMan Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Er du homo(fil) steffyboy... Du er så sinnsykt aktiv i denne tråden og du klikker mentalt med en gang noen sier imot. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Er du homo(fil) steffyboy... Du er så sinnsykt aktiv i denne tråden og du klikker mentalt med en gang noen sier imot. 6277690[/snapback] Oioi, her skraper vi virkelig bunnen av bøtta når det gjelder idiotisk "argumentasjon". Har du ikke noe bedre å komme med, så foreslår jeg at du lar være å svare. AtW Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Er du homo(fil) steffyboy... Du er så sinnsykt aktiv i denne tråden og du klikker mentalt med en gang noen sier imot. 6277690[/snapback] Jeg er veldig aktiv i denne tråden, men å klikke mentalt er å ta det litt langt. Det er rett og slett at jeg har slike diskusjoner med trangsynte venner ganske ofte, og kan en del om saken. Jeg forsvarer også kvinnes rettigheter, du har vel ikke tenkt å kalle meg kvinne også? Dette er ikke en debatt mellom homo- og heterofile, der de homofile skal forsvare seg. Dette er en tråd hvor fornuften skal seire, mens fordommer skal fjernes. Jeg gjør det jeg føler er rett. Lenke til kommentar
BonFireMan Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Er du homo(fil) steffyboy... Du er så sinnsykt aktiv i denne tråden og du klikker mentalt med en gang noen sier imot. 6277690[/snapback] Jeg er veldig aktiv i denne tråden, men å klikke mentalt er å ta det litt langt. Det er rett og slett at jeg har slike diskusjoner med trangsynte venner ganske ofte, og kan en del om saken. Jeg forsvarer også kvinnes rettigheter, du har vel ikke tenkt å kalle meg kvinne også? Dette er ikke en debatt mellom homo- og heterofile, der de homofile skal forsvare seg. Dette er en tråd hvor fornuften skal seire, mens fordommer skal fjernes. Jeg gjør det jeg føler er rett. 6277810[/snapback] Å herremin.. Kvinners rettigheter? Dette snakker du om i år 2006? Det er på grunn av sånne som deg at alt er snudd til omtrent det motsatte som f.eks at jenter skal få kunne ta billappen når de er 18 år, mens guttene må vente til de blir 21 år. Heldigvis har ikke dette skjedd enda, men det er blitt tatt opp. Er jeg trangsynt fordi jeg ikke er homo? Som topic sier så er dette "synspunkter". Man kan tro, mene og tenke hva søren man vil uten at du skal kalle dem trangsynte bare fordi de ikke har samme mening som deg. Steffyboy: "Den buksa der var drit rå!" Meg: "Nei fy faen det var stygg og ekkel som juling" Steffyboy: "Du er så trangsynt du!.. blablablablaaa" Hvor har det blitt av mannfolka? Stakkars jenter.. Er ikke rart norske jenter foretrekker utenlandske menn bedre enn oss. Endret 9. juni 2006 av BonFireMan Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Ja, Steffy, der fikk du så hatten passet. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Et herlig innlegg fra din side. Du sier at du må få lov til å være uenig, og det skal du! Men det betyr også at jeg (og de fleste andre i denne tråden) får kalle deg trangsynt. Dette har dog ingenting med klessmak å gjøre, men faktisk at du kommer med påstander som strider imot fakta og forskjellsbehandler mennesker som er like mye verdt som deg og meg. Jeg har forøvrig ikke opplevd at kjæresten min har dumpet meg for en utlending. Psilo: Endret 9. juni 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
BonFireMan Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Som sagt tidligere så har jeg ikke noe imot en venn som er homofil, bare han ikke er så feminin at man nesten skulle tro det var en kvinne inni der. ... Men jeg liker det ikke, altså homofili. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Å herremin.. Kvinners rettigheter? Dette snakker du om i år 2006? Det er på grunn av sånne som deg at alt er snudd til omtrent det motsatte som f.eks at jenter skal få kunne ta billappen når de er 18 år, mens guttene må vente til de blir 21 år. Heldigvis har ikke dette skjedd enda, men det er blitt tatt opp. 6277861[/snapback] Akkurat det har vel mest med at vi kjører som noen svin? sånn rent statistisk.... Er jeg trangsynt fordi jeg ikke er homo? Som topic sier så er dette "synspunkter". Man kan tro, mene og tenke hva søren man vil uten at du skal kalle dem trangsynte bare fordi de ikke har samme mening som deg. 6277861[/snapback] Nei, du er nok ikke akkurat trangsynt fordi om du er homo, faktisk tror jeg ikke det har noe med saken å gjøre Steffyboy: "Den buksa der var drit rå!"Meg: "Nei fy faen det var stygg og ekkel som juling" Steffyboy: "Du er så trangsynt du!.. blablablablaaa" 6277861[/snapback] Vel, tror den ikke trenger kommentar Hvor har det blitt av mannfolka? Stakkars jenter.. Er ikke rart norske jenter foretrekker utenlandske menn bedre enn oss. 6277861[/snapback] Bortsett fra at utenlandske menn kan danse, så synes jeg det ser ut som de fleste norske kvinner finner seg norske menn.... Sannsynligvis finner man en statistikk på dette hos SSB Som sagt tidligere så har jeg ikke noe imot en venn som er homofil, bare han ikke er så feminin at man nesten skulle tro det var en kvinne inni der. ... Men jeg liker det ikke, altså homofili. 6277928[/snapback] Med tanke på at du statistisk sett har gått i klasse med 2 homofile/bifile i hver av dine skoleklasser (20personer per klasse) så kan de vel ikke være så ille? Eller var det virkelig ille? Endret 9. juni 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg