Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sykdom og sykdom. Oppmerksomhetsbehov og mindreverdighetskompleks, kaller jeg det. Det er mange som moraliserer for å kompensere for sin egen mindreverdighetsfølelse. Istedenfor å gjøre sitt beste for å heve seg selv, og på den måten å høste respekt, senker de de andre rundt seg for på den måten selv få høyere status. Dette gjelder også de som har et oppmerksomhetsbehov større enn den oppmerksomheten de føler de får i løpet av en dag. Om dette kommer av at de har blitt neglisjert over lengre tid, eller av at de rett og slett bare har store tanker om seg selv, kan jo selvfølgelig variere. Og det er vel ikke noe spørsmål om at disse overlapper hverandre.

Det finnes naturligvis andre motiver også. Som f.eks. fremmedfrykt. Men her inne vil jeg tro det er de to første som regjerer. Delvis på grunn av at ungdom som regel er mer åpensinnet enn foreldregenerasjonen, noe som senker sannsyneligheten for fremmedfrykt. Men også delvis på grunn av at ungdom som regel er usikre. Noe som øker sannsyneligheten for de to førstnevnte.

Det er i hvert fall my two cents, for what it's worth. :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvis det hadde vært en sykdom, så hadde vel ikke jeg akseptert det. Men siden jeg til en viss grad gjør det, så ser ikke jeg på det som en sykdom. Men er ikke sikker på når det gjelder sykdom, og respekt. Kan det funke sammen?

6230854[/snapback]

Edit: Glem det.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Jeg er litt nyskjerrig på om homofobi er en sykdom. Ikke nødvendigvis sykdom i seg selv, men trangen til å rakke ned på\klage over\hate ting som folk ikke forstår eller de syns er ekkelt osv...

6224730[/snapback]

Homofobi er ikke noe annet enn trangsynhet. Folk blir ofte påvirket miljøet de henger i og veldig mange er homofobe enten pågrunn av at de er usikker på seg selv, eller de er nødt til å være det for å få respekt av kompiser osv..

Lenke til kommentar
Hvis det hadde vært en sykdom, så hadde vel ikke jeg akseptert det. Men siden jeg til en viss grad gjør det, så ser ikke jeg på det som en sykdom. Men er ikke sikker på når det gjelder sykdom, og respekt. Kan det funke sammen?

6230854[/snapback]

Aksepterer du ikke AIDS, allergi eller forkjølelse heller? Selv om det var en sykdom (noe det ikke er), hvorfor skal man klandre personen for det? Det er ikke et valg, vet du.

Lenke til kommentar

For meg kan de være homser så lenge de holder seg unna meg eller oppfører seg skikkelig rundt meg. Må si jeg takler ikke når homser oppfører seg sånn som homser gjør på f.eks homsepatruljen..er til å bli kvalm av..Men at homser skal få samme rettigheter som straighte folk er rett og slett latterlig. Selv om vi er i 2006 så vil det ikke si av folk skal godta hva som helst her i dette sprøe samfunnet...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
For meg kan de være homser så lenge de holder seg unna meg eller oppfører seg skikkelig rundt meg. Må si jeg takler ikke når homser oppfører seg sånn som homser gjør på f.eks homsepatruljen..er til å bli kvalm av..Men at homser skal få samme rettigheter sin straighte folk er rett og slett latterlig. Selv om vi er i 2006 så vil det ikke si av folk skal godta hva som helst her i dette sprøe samfunnet...

6274496[/snapback]

Hva gjør at det er en forskjell?

Vanlige mennesker som elsker hverandre...

Lenke til kommentar
Ungen blir jo helt ødelagt senere i livet. Ungen vil få alvorlige identitetsproblemer....

6274565[/snapback]

Hvilke undersøkelser eller psykologiske innsikter bygger du denne påstaden på?

AtW

6274625[/snapback]

Den er sikkert medfødt den også, evnen til å uttale seg skråsikkert om ting man ikke har greie på, og til å ignorere all dokumentasjons på at man tar feil.

Noen blir homofile, noen blir heterofile, og noen blir påståelige bedrevitere...

Geir :)

Lenke til kommentar
F.eks...Et barn skal ha en mor og far. Altså en kvinne og en mann.Ikke 2 hunnkjønn som foreldre eller 2 mannfolk som foreldre..Ungen blir jo helt ødelagt senere i livet. Ungen vil få alvorlige identitetsproblemer....

6274565[/snapback]

Lurer på hvor mange ganger vi har debatert omtrent akkurat den uttalelsen der

(noen få forskjeller i skrivemåte)

Lenke til kommentar
F.eks...Et barn skal ha en mor og far. Altså en kvinne og en mann.Ikke 2 hunnkjønn som foreldre eller 2 mannfolk som foreldre..Ungen blir jo helt ødelagt senere i livet. Ungen vil få alvorlige identitetsproblemer....

6274565[/snapback]

Identitetsproblemer? Krise... Du vet hvem som sliter mest med identitetsproblemer? Homofobe. Bare spør faren din, eller faren din.

Lenke til kommentar

6274565[/snapback]

Lurer på hvor mange ganger vi har debatert omtrent akkurat den uttalelsen der

(noen få forskjeller i skrivemåte)

6274907[/snapback]

Men hvorfor ta risken på at den kan gå ille, når det faktisk er mange andre familier som vil klassifiseres som normale som venter på et barn de kan få forsørge?

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det at en kultur som tilsier at homofili er galt alt i alt vil føre til mer identitetsproblemer enn en som sier at det er greit. En norm som sier at homofili er greit får ikke negative konsekvenser for noen. En norm som sier at homofili er galt får negative konsekvenser for de homofile.

("Homofile" kan forøvrig byttes ut men mye forskjellige som desverre ikke er akseptert. Dette gjelder alle grupper. Alle ting som ikke skader noen burde være lov.)

Lenke til kommentar
For meg kan de være homser så lenge de holder seg unna meg eller oppfører seg skikkelig rundt meg. Må si jeg takler ikke når homser oppfører seg sånn som homser gjør på f.eks homsepatruljen..er til å bli kvalm av..Men at homser skal få samme rettigheter som straighte folk er rett og slett latterlig. Selv om vi er i 2006 så vil det ikke si av folk skal godta hva som helst her i dette sprøe samfunnet...

6274496[/snapback]

Må si jeg takler ikke homofobe når de oppfører seg som de vanligvis gjør, det er faktisk til å bli kvalm av. At homofobe skal få samme rettigheter som friske, oppegående fornuftige folk er latterlig, hvem vil vel vokse opp med en usikker wannabe-macho til far?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...