Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

@Steffenm: Familiestrukturer endrer seg i takt med samfunnet. Kjernefamilien er en relativt ny oppfinnelse. Tidligere har man hatt generasjonsfamilier, stammefamilier, nyttefamilier osv. Barn har blitt oppdratt av mor, mor og far, far, landsbybarnehage, stammebarnehage, besteforeldre osv. At mange barn i dag vokser opp med to fedre eller to mødre er historisk sett ikke noe sjokk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Jeg er tilhenger av tanken at ingenting kan være imot naturen, fordi vi er "skapt" av naturen. Derfor kan jeg argumentere at alle vi er skapt perfekt, med tanke på at alle vi spiller en rolle i den videre utviklingen. Vi utviklet inteligens som igjen gjorde at vi utviklet kondomer, og da er det ikke imot naturen at vi bruker dem. Det kan nesten sies at naturen utviklet kondomer gjennom oss.

 

PS: Det samme kan sies om homofile hvis det hadde vært imot naturen, hadde de nok ikke eksistert i dag men fordi de gjør det er det helt naturlig.

6209672[/snapback]

 

Edit: What rhymes with "clucking bell"...

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
På hvilken måte tar jeg feil?

 

Med andre ord sier du at du selv er kommet til denne verden ved et sykdoms tilfelle? Kanskje vi skal bli helbredet, så vi slipper slike folk som deg?

6212218[/snapback]

 

Les posten min en gang til. Deretter leser du den en gang til. Og en gang til. Hva sier jeg?

Lenke til kommentar
På hvilken måte tar jeg feil?

 

Med andre ord sier du at du selv er kommet til denne verden ved et sykdoms tilfelle? Kanskje vi skal bli helbredet, så vi slipper slike folk som deg?

6212218[/snapback]

 

Les posten min en gang til. Deretter leser du den en gang til. Og en gang til. Hva sier jeg?

6212302[/snapback]

Har gjort det. Og jeg trekker ifra "Altså ikke". Og siden hetrofili og homofili er rake motsetninger, så trenger ikke den ene være lik den andre. Derfor kan den ene være en sykdom og den andre ikke.

Lenke til kommentar
@Steffenm: Familiestrukturer endrer seg i takt med samfunnet. Kjernefamilien er en relativt ny oppfinnelse. Tidligere har man hatt generasjonsfamilier, stammefamilier, nyttefamilier osv. Barn har blitt oppdratt av mor, mor og far, far, landsbybarnehage, stammebarnehage, besteforeldre osv. At mange barn i dag vokser opp med to fedre eller to mødre er historisk sett ikke noe sjokk.

6210146[/snapback]

Jeg tenker faktisk akkurat det samme; begrepet naturlig betyr tross alt det som forekommer i naturen. Trær, busker, dyr, mennesker, storbyer og kondomer er alle produkter av en utvikling i naturen, så hvorfor skal vi bestemme at det som forekommer oftest, er det mest naturlig. Den tankegangen gjør mennesker nokså unaturlige, med tanke på hvor mange flere mygg eller fisker som eksisterer. Og den bengalske tigeren, den er jo mer unaturlig enn.. vel.. analsex mellom to samtykkende menn :ohmy: <-Totally shocked smiley

 

Homofili er en sykdom på lik linje med heterofili. Altså ikke.

6212010[/snapback]

Jommen, det er jo æsj! Og fordi _jeg_ synes det er ekkelt, så er det jo i strid med naturen! Den logikken fungerer for meg, hvorfor kan ikke disse såkalte "logiske" menneskene med "argumenter" og "logikk" og "et åpent sinn" aksepterer at _jeg_ synes ikke noe om menn som puler???

Lenke til kommentar
Har gjort det. Og jeg trekker ifra "Altså ikke".

 

Hvorfor gjør du det?

 

Og siden hetrofili og homofili er rake motsetninger, så trenger ikke den ene være lik den andre.

 

Sier jeg det?

 

Derfor kan den ene være en sykdom og den andre ikke.

6212326[/snapback]

 

Men slik er det altså ikke.

Lenke til kommentar
Og siden hetrofili og homofili er rake motsetninger, så trenger ikke den ene være lik den andre. Derfor kan den ene være en sykdom og den andre ikke.

6212326[/snapback]

 

Umm....? Nei? Det du sier strider jo mot fakta. homofili og hetrofili er ikke rake motsetninger. De er begge følelser bassert på fysisk og psykisk tilltrekning til andre mensker. Rake motsetningen av homofili og hetrofili er hat.

 

Det som er tingen med homofili i dagens samfunn er at det ikke lenger er religiøse makter som styrer showet i like sterk grad og folk kan tenke selv. Derfor vil homofile kanskje velge å leve ut følelsene og har like mye rett til å gjøre det som andre har rett til å syns det er ekkelt at to menn puler.

 

Etter hva jeg har fått med meg så har vel ingen forskere faktisk kommet helt frem til hva årsaken til homofili er, om det er en sykdom eller ikke. Kanskje det har noe samme forklaring som stamming, som er forårsaket av at personen som stammer bruker høyre hjerne halvdel til snakkingen istedenfor venstre som er normalt.

 

Ps. Leste et forsknings resultat for en stund tilbake at når de fleste tenker på homofili tenker de på 2 eller flere menn som puler hverandre i rompa. Men ut i fra det forskerene kom frem til så er det flertallet av homser som ikke liker anal sex. (Er mange år siden jeg leste det så kan ikke finne link ellerno)

Lenke til kommentar
Og siden hetrofili og homofili er rake motsetninger, så trenger ikke den ene være lik den andre.

6212326[/snapback]

Hvordan er de "rake motsetninger". Jeg synes de er akkurat like jeg, både i innhold og uttrykk. Noen liker blondiner, andre liker brunetter. Noen faller for fotomodeller, andre vil ha litt å ta i. Noen liker mora, noen liker dattera. Og noen liker tilfeldigvis faren. Det er ingen som helst slags motsetninger i det.

 

Heterofile og homofile har samme behov for en å være glad i, de blir forelsket på samme måte, det er akkurat de samme følelsene som styrer begge. Hva i all verden skulle gjøre at det er en sykdom hos den ene og ikke hos den andre?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg personlig betrakter ikke homofili som en sykdom. Men jeg dro videre på det Reverend_Jim presset ut.

 

Er ikke for homofili, men så lenge det ikke påvirker meg eller mine, så skal jeg nok klare å respektere det.

6212584[/snapback]

 

Hva vist en i familien fortalte deg at han var homofil da..? :hmm:

Lenke til kommentar
Flisespikkeri. Jeg har aldri forventet at folk skal si seg enig i det jeg har å si.

Jeg skjønner at det er ubehagelig når folk avslører selvmotsigelsene i holdningene dine, men det betyr ikke at du kan avfeie slik kritikk som "flisespikkeri". Det er nemlig svært relevant for argumentasjonen din.

 

Kondom er fint nok og det er p-piller også. Det som var tema var hvorvidt homofili er riktig/galt.

Og du prøvde å begrunne hvorfor homofili er galt med noe som automatisk gjør at prevensjon og alt annet som har med sex å gjøre, men som ikke direkte fører til reproduksjon, er galt.

 

Dermed er argumentet ditt enten ugyldig, eller så må du egentlig være motstander av prevensjon også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...