Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Det er forskjell på å være motstander av homofili, og å ikke like det. Flere her som ikke helt tenker slik.

Jeg liker ikke tanken på to menn som knuller så svetten renner, men sålenge jeg slipper å være med på leken, be my guest.

 

Jeg har null problemer med å være med homser, sålenge de respekterer at jeg ikke er det.

6172028[/snapback]

 

Enig!

 

Homofili er en sykdom på lik linje med pedofili...

6172742[/snapback]

 

Vel... Problemet med sistnevnte er at motparten er motvillig/lurt, mens mellom førstnevnte så er det mellom to voksne - eneste forskjell er at de tilfeldigvis er av samme kjønn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, hvorfor skulle de ikke det? Jeg kan ikke svare deg annet enn at kanskje enkelte ikke er respektable mot andre mennesker, og prøver seg. Slike ting ser vi daglig, overalt.

Og jeg snakker ikke om å bli gjengvoldtatt uttafor Blue Oyster. Tror du tok "respekterer det" litt for hardt. En person som vet min stilling og sexuell legning vil respektere meg ved å ikke klype meg i rumpa f.eks. mens en som ikke gjør det kanskje prøver å få seg ett ligg.

6172672[/snapback]

 

Homofile er ikke noe annerledes enn menn generelt. Spør noen venninner av deg hvordan de opplever en del tilnærminger fra mannfolk. Det er flere ting som gjør at jeg er glad for å ikke være en kvinne, og menns idiotiske tilnærminger på tross av at kvinnen ikke vil, er en av dem for å si det slik.

 

«Stupidity knows no sexual preference», tiltross for hva enkelte vil ha det til.

Lenke til kommentar

Hva jeg mener om homofile tror jeg ikke jeg skal skrive noe særlig mye om på et offentlig forum.

 

... Men det er greit for meg sålenge de holder seg utenfor en radius på 200m fra meg. Og så syns jeg at selvom de er homofile så er de fortsatt menn og de trenger ikke leke kjerringer og være SÅ feminine som noen er.

Lenke til kommentar
Homofili er en sykdom på lik linje med pedofili...

Vel... Problemet med sistnevnte er at motparten er motvillig/lurt, mens mellom førstnevnte så er det mellom to voksne - eneste forskjell er at de tilfeldigvis er av samme kjønn.

 

Faktisk så er vel mange barn medvillig. En forstyrrende tanke for mange, men likevel. Seksualdriften er i et menneske fra det blir født, ikke fra det er kjønnsmoden.

 

Å kalle homofili en sykdom blir uansett for dumt ja. I forhold til hva, liksom? Helsen?

 

S,

Lenke til kommentar
Jeg synes det er langt mer tragisk at noen kan medele at de forakter en annen person, ikke bare meningene, men selve personen, bare fordi vedkommende ser ting på en annerledes måte enn seg selv. Eyvindr uttrykker ikke noen negativ holdning ovenfor homofile eller andre mennesker. Du derimot har en sterk negativ holdning til ham, fordi han tenker annerledes enn deg.

6085404[/snapback]

 

Tillat meg å le. Du mener at hans meninger om at homofile er født med en "feil" ikke er negative?

6085445[/snapback]

Helt korrekt. Det er en årsaksforklaring. En nøytral holdning. Det er oppstått en feil som fører til avvikende seksuell legning. Dette er en helt nøytral holdning. Verken positivt eller negativt ladet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ganske artig å se hvordan folks holdninger til homofili er :), med min personlige favoritt selvsagt: "greit at du er homo så lenge du ikke legger an på meg". Hva slags fantastisk overlegen holdning er det? At du er så tiltrekkende at ingen homofile kan ligge unna? Alle vet jo at "nei" er et ord homoer ikke kan.

 

Et argument var at "det var jo ikke akkurat kult å tenke på to menn som knuller til svetten renner." Og her vil jeg takke til Steffyboy, som har vist meg at heterofil sex kan være skikkelig ekkel, om ikke eklere:) Jeg synes det blir for dumt å dømme noen fordi man synes det er ekkelt når de har sex, jeg vil anta at to virkelig ekle heterofile mennesker som har sex kan være tilsvarende ekkel.

 

Og hvis dere absolutt skal sammenligne homofili med et handicap, ta nå et som faktisk passer. Folk synes synd i folk i rullestol/med hjerneskade etc., folk synes ikke synd på homofile. Ta heller sykelig overvekt. Da vil du nemlig bli møtt med et samfunn som "vet" åssen du tenker (de antar at mat er det eneste som betyr noe for deg, at du er lat, dum og ikke har noen selvkontroll). Den sammenlikningen passer i hvertfall til den stigmatiseringen du møter som homofil.

 

Og helt avslutningsvis vil jeg nevne hva jeg liker best med homofili: Du blir øyeblikkelig satt ansvarlig for alle homofile i hele verdens gjerninger, tanker og utsagn. DET er gøy

Lenke til kommentar

Jøss, du er fantastisk ignorant. Hvordan skal man få sagt sine meninger og holdninger uten at sånne som deg skriker rasist?

 

Jeg liker like lite tanken på en mann og en kvinne som knuller hverandre i rumpa så svetten renner. Mange aspekter av sex blir jeg kvalm av, og 2 menn er ett av dem. Er jeg homofob(?) da? Nei desverre. Hvem dømte dem for hvordan de har sex forresten?

 

Hvordan klarte du å dra den linja at folk tror dem er tiltrekkende for homofile fordi dem mener at de burde respektere at de ikke er homser? Det blir jo på akuratt samme måte at hetero burde respektere homofile, eller menn respektere kvinner. "Fantastisk overlegen holdning"? Hvordan skal man kunne statere det eksempelet uten at sånne som deg skal se det værste i det, og tolke det på en slik måte?

 

Om en mann dømmer alle homofile etter en homo, blir jo såklart det en ignorant oppførsel, og også mangel på respekt.

Lenke til kommentar

Har vi større rett til å bedømme de homofiles legning enn de har til å bedømme vår?

 

Jeg har ingen ting imot homofili, jeg kjenner mennesker som har homofil legning men det bryr meg ikke. De er gode og snille mennesker uansett.

 

Hvordan vil de "normale" føle det, om vi hele tiden ble hetset for vår seksuale legning og hele tiden ble hetset for hva vi forelsker oss i? Tror ikke vi ville likt det nei.

 

La de homofile være homofile og slutt med det derre tullet av separering i samfunnet. Nå lever vi i 2006 og så ska vi plassere folk i bås på grunnlag av legninge deres? Give me a break.

 

I bunnen er de med homofil legning akkurat lik de som er straite. Mennesker som forelsker seg med mennesker, dog av samme kjøn. Hva er forskjellen mellom å forelske seg i en av motsatt kjønn, mot å forelske seg i en med samme kjønn? Har vi ikke lært at kjærlighet kjenner ingen grenser?

 

Nei så lenge de respekterer min legning så respekterer jeg deres. Og jeg har ikke per dags dato opplevd å bli påpresset en legning jeg ikke liker. Aldri.

Lenke til kommentar

«... så lenge de holder seg unna meg» er en unødvendig presisering med mindre man frykter at homofile vil legge an på en. Eventuelt at man frykter at homofile vil begynne å ha seg rundt en. Hvorfor ikke bare ta det som et kompliment hvis du blir lagt an på?

 

Jeg har blitt lagt an på 2 ganger av homofile, men det er vanskelig for meg å ta det som noe annet enn et kompliment. Og det er ikke som om det er rettferdig av oss å holde det i mot dem at de prøver, når det ikke står noe skilt i panna på noen av oss hvilken legning vi har.

 

:)

Endret av reverto
Lenke til kommentar
... Men det er greit for meg sålenge de holder seg utenfor en radius på 200m fra meg. Og så syns jeg at selvom de er homofile så er de fortsatt menn og de trenger ikke leke kjerringer og være SÅ feminine som noen er.

Uavhengi om folk er homofile eller ikke, hva er galt med at menn er feminine? (Eller kvinner maskuline for den slags skyld.

 

Dette er vel strengt tatt off-topic, burde muligens starte en egen tråd for kjønnsroller og hvorvidt det er ok å bryte med dem. :hmm:

Lenke til kommentar
Helt korrekt. Det er en årsaksforklaring. En nøytral holdning. Det er oppstått en feil som fører til avvikende seksuell legning. Dette er en helt nøytral holdning. Verken positivt eller negativt ladet.

 

Rent biologisk sett, hvis man skreller av alt av samfunnsnormer, så er det kun 'avvikende seksuelt' og 'feil' så lenge man har som utgangspunkt at alle mennesker skal og må ha barn.

Slikt er det dog ikke.

 

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan homofili kan være en sak i 2006. Man burde forkaste selve begrepet homofili siden de er helt like alle andre mennesker på alle måter. Mennesket i 2006 burde få lov til å elske hvilket kjønn med mennesker de vil uten at noen andre burde ha noe med det å gjøre, det burde ikke ha noen som helst følger overhodet. Homofile burde få lov til å ha hvilke jobber de selv vil, hvilken ektefell de vil og de burde få lov til å adoptere barn og ha like rettigheter som alle andre pustende mennesker som går på denne jorda.

Lenke til kommentar
folk skal behandles likt selv de er Homofil,Lesbisk eller Heterofil!

synes det er greit for meg at folk er homo eller lesbisk så lenge de ikke tar eller prøver seg på meg, så er det helt greit!

6176650[/snapback]

 

"Folk skal behandles likt selcom de er Homofil, Lesbisk, Heterofil, Nekrofil eller Pedofil"

Lenke til kommentar
Nekrofile burde ha rett til å gifte seg og adoptere barn!

6177408[/snapback]

 

Hvis du er nekrofil skjender du et lik og noens næremeste da, kommer ikke helt i samme bane som å elske en av samme kjønn...

6178913[/snapback]

 

Hva i HELVETTE snakker dere om?

"Folk skal behandles likt..."

 

Da er det snakk om å behandle en nekrofil eller en pedofil som et "vanlig" menneske.

 

Behandler du en pedofil som et "normalt" menneske f.eks? Hadde jeg visst om en pedofil her i nærheten hadde jeg dratt med meg noen folk og banka livskiten ut av han med det samme.

 

Homofili er ikke riktig. Det er ikke sunt for noen og de er til INGEN nytte for samfunnet.

Endret av BonFireMan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...