Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Da vil jeg bare opplyse om at jeg mener selv at homofili er "galt" men akksepterer at folk er det for det om. Akkseptere også folk som har hjerneskade også selv om det er helt klart at det er en feil med de. Prøver ikke her å si at homofil er det samme som å ha en hjerneskade, så ikke begynn og mas om det, jeg mener det er en feil som man er født med, og det er noe vi alle må leve med, på lik linje med folk som har hjerneskade og lignende. :)

6082676[/snapback]

 

Hadde det bare funket å bruke det for å fri fra jobben....;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da vil jeg bare opplyse om at jeg mener selv at homofili er "galt" men akksepterer at folk er det for det om. Akkseptere også folk som har hjerneskade også selv om det er helt klart at det er en feil med de. Prøver ikke her å si at homofil er det samme som å ha en hjerneskade, så ikke begynn og mas om det, jeg mener det er en feil som man er født med, og det er noe vi alle må leve med, på lik linje med folk som har hjerneskade og lignende. :)

6082676[/snapback]

 

Jeg forakter deg og dine meninger. En "feil" man er født med? Innse at du sårer mennesker med sånne utsagn, og det har ikke med hvorvidt man aksepterer homofili eller ikke. Homofile er ikke handicappede.

6085309[/snapback]

Hva så om man kaller det en 'feil' eller ikke? Det er bare et spørsmål om hvordan man definerer det. Det gjør ikke en person bedre eller dårligere om vedkommende er født med noe som kan karakteriseres som en feil.

 

Og om noen lar seg såre av noe slikt, så er vedkommende overfølsom.

 

Jeg synes det er langt mer tragisk at noen kan medele at de forakter en annen person, ikke bare meningene, men selve personen, bare fordi vedkommende ser ting på en annerledes måte enn seg selv. Eyvindr uttrykker ikke noen negativ holdning ovenfor homofile eller andre mennesker. Du derimot har en sterk negativ holdning til ham, fordi han tenker annerledes enn deg.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er langt mer tragisk at noen kan medele at de forakter en annen person, ikke bare meningene, men selve personen, bare fordi vedkommende ser ting på en annerledes måte enn seg selv. Eyvindr uttrykker ikke noen negativ holdning ovenfor homofile eller andre mennesker. Du derimot har en sterk negativ holdning til ham, fordi han tenker annerledes enn deg.

6085404[/snapback]

 

Tillat meg å le. Du mener at hans meninger om at homofile er født med en "feil" ikke er negative?

Lenke til kommentar
Hva så om man kaller det en 'feil' eller ikke? Det er bare et spørsmål om hvordan man definerer det. Det gjør ikke en person bedre eller dårligere om vedkommende er født med noe som kan karakteriseres som en feil.

 

Og om noen lar seg såre av noe slikt, så er vedkommende overfølsom.

 

6085404[/snapback]

Overraskende å lese sånt fra deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da vil jeg bare opplyse om at jeg mener selv at homofili er "galt" men akksepterer at folk er det for det om. Akkseptere også folk som har hjerneskade også selv om det er helt klart at det er en feil med de. Prøver ikke her å si at homofil er det samme som å ha en hjerneskade, så ikke begynn og mas om det, jeg mener det er en feil som man er født med, og det er noe vi alle må leve med, på lik linje med folk som har hjerneskade og lignende. :)

6082676[/snapback]

 

Jeg forakter deg og dine meninger. En "feil" man er født med? Innse at du sårer mennesker med sånne utsagn, og det har ikke med hvorvidt man aksepterer homofili eller ikke. Homofile er ikke handicappede.

6085309[/snapback]

Vil du påstå at det er riktig, altså riktig fra hvordan naturen fungerer ellers da? Selv har jeg ikke noe problem med at folk er homoseksuelle, og støtter deres rett til å stifte familie (da jeg tror at de kan være like gode foreldre som andre). Men hvordan man enn vrir og vender på det så er det ikke sånn det var "tenkt" fra naturens side, og homofile vil aldri på noen naturlig måte kunne skape nytt liv heller. Det betyr ikke at jeg er enig at det er "feil" å være homofil, sånn som Eyvind sier, men at man ikke er "idealmennesket", på samme måte som en med et handikap ikke er det.

Kanskje også føre med at jeg er handikappet selv, om enn ikke medfødt. Kan også oppfattes som sårende at du synes det er en så alvorlig fornærmelse å bli kalt handikappet...

Lenke til kommentar

Hvis det er flisespikking omkring uttrykket "naturlig" selv om du vet godt hva jeg mener, så kan du jo se på det du skrev. som hører til, skjer i overensstemmelse med. Det forekommer ja, men poenget er om det hører til der, om det "burde skje" (ble visst uhyggelig mye anførselstegn i de to innleggene mine, for å vise at jeg ikke mener alt så bokstavelig som det kan se ut til).

Lenke til kommentar
Hvis det er flisespikking omkring uttrykket "naturlig"  selv om du vet godt hva jeg mener, så kan du jo se på det du skrev. som hører til, skjer i overensstemmelse med. Det forekommer ja, men poenget er om det hører til der, om det "burde skje" (ble visst uhyggelig mye anførselstegn i de to innleggene mine, for å vise at jeg ikke mener alt så bokstavelig som det kan se ut til).

6165592[/snapback]

Flisespikkeri er det absolutt ikke, det har med holdning å gjøre. Det er som å være skeivhendt eller impotent; det er naturlige mutasjoner som forekommer i naturen. Det er slik naturen fungerer, hvert individ av en art har visse mutasjoner. Siden vi ikke kan koble homofili til et spesfikt gen, ei heller bestemme om det er 100% genetisk, er dette et vanskelig emne å diskutere, rent biologisk. Det vi ihvertfall kan si med trygghet er at det er em variasjon som dukker opp så ofte at det ikke kan kalles et unntak. Hvis det ikke skulle skje, så ville det ikke skjedd.

Lenke til kommentar

På en måte tror jeg vi er mer enige enn vi var klar over. Som du selv skriver så kan det sammenlignes med impotens, som er et handikap. Hovedpoenget mitt i det første innlegget her var at det faktisk kan sammenlignes med å være handicappet homofili ikke vil være "idealmennesket som tenkt fra naturens side". Men som du sier selv, et vanskelig emne å diskutere, så tror jeg lar det ligge.

Bare husk at poenget mitt med mitt første innlegg var å peke på at Nemo} sa at det var helt feil å si noe om at homofili ikke var 100% naturlig, og absolutt ikke ville assosieres med handikappede.

Lenke til kommentar
På en måte tror jeg vi er mer enige enn vi var klar over. Som du selv skriver så kan det sammenlignes med impotens, som er et handikap. Hovedpoenget mitt i det første innlegget her var at det faktisk kan sammenlignes med å være handicappet homofili ikke vil være "idealmennesket som tenkt fra naturens side". Men som du sier selv, et vanskelig emne å diskutere, så tror jeg lar det ligge.

Bare husk at poenget mitt med mitt første innlegg var å peke på at Nemo} sa at det var helt feil å si noe om at homofili ikke var 100% naturlig, og absolutt ikke ville assosieres med handikappede.

6165783[/snapback]

 

Ikke at denne diskusjonen egentlig interesserer meg, men hva er "idealmennesket som tenkt fra naturens side"? Impliserer du at naturen kan tenke, og har et ideal?

Lenke til kommentar
Ble visst veldig abstrakt der ja. Mener seff ikke at naturen kan tenke, men du skjønner vel hva jeg mener? Altså et friskt menneske på alle måter.

6171263[/snapback]

 

Dette blir veldig filosofisk, men hva mener du med "et friskt menneske på alle måter"? Hvordan definerer du "et friskt menneske" (på alle måter)?

Lenke til kommentar

Hehe, det var voldsomt da. Da mener jeg funksjonsfrisk på alle måter, tror ikke det går an å misforstå det så veldig? Er ikke så god med ord at jeg ikke en eller annen gang vil slippe opp for defineringer, men tror ærlig talt at du skjønner poenget mitt...

Lenke til kommentar

En kan alltid si at sex med samme kjønn er en unaturlig ting å gjøre hvis målet med samleiet bare er å formere seg. Men nå er det vel ikke slik at vi har sex bare for å formere oss. Det krever ikke store hjernekapasiteten å forstå at sex også har andre nytteverdier. Og regner man med det åndelige, blir listen over nytteverdier bare lengre.

 

Unaturlig er bare hvis det ikke tjener noen hensikt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er forskjell på å være motstander av homofili, og å ikke like det. Flere her som ikke helt tenker slik.

Jeg liker ikke tanken på to menn som knuller så svetten renner, men sålenge jeg slipper å være med på leken, be my guest.

 

Jeg har null problemer med å være med homser, sålenge de respekterer at jeg ikke er det.

Lenke til kommentar

Ja, hvorfor skulle de ikke det? Jeg kan ikke svare deg annet enn at kanskje enkelte ikke er respektable mot andre mennesker, og prøver seg. Slike ting ser vi daglig, overalt.

Og jeg snakker ikke om å bli gjengvoldtatt uttafor Blue Oyster. Tror du tok "respekterer det" litt for hardt. En person som vet min stilling og sexuell legning vil respektere meg ved å ikke klype meg i rumpa f.eks. mens en som ikke gjør det kanskje prøver å få seg ett ligg.

Endret av Superslask
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...