Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg synes homofili er ekkelt. synes ikke de bør få gifte seg i kirken eller få adoptere barn. i en (lokalt) overbefolket verden er det kanskje greit at det finnes slike..

6064313[/snapback]

 

Jeg synes mennesker med meninger som deg er ekle, og håper dere alle detter og skraper opp en pulsåre eller to på en rusten spiker.

 

Makan, kan du ikke engang PRØVE å komme med noe mer fornuftig enn subjektivt oppgulp? At du ikke synes homofile skal få gifte seg eller adoptere er da forsåvidt noe alle kan ha en mening om. Men fordi DU synes det er EKKELT? :roll:

Lenke til kommentar
jeg synes homofili er ekkelt. synes ikke de bør få gifte seg i kirken eller få adoptere barn. i en (lokalt) overbefolket verden er det kanskje greit at det finnes slike..

6064313[/snapback]

 

Jeg synes mennesker med meninger som deg er ekle, og håper dere alle detter og skraper opp en pulsåre eller to på en rusten spiker.

 

Makan, kan du ikke engang PRØVE å komme med noe mer fornuftig enn subjektivt oppgulp? At du ikke synes homofile skal få gifte seg eller adoptere er da forsåvidt noe alle kan ha en mening om. Men fordi DU synes det er EKKELT? :roll:

6064616[/snapback]

 

det var subjektivt oppgulp trådstarter ba om.. de skal ikke få gifte seg i kirken fordi kirken er imot homofili.

adopsjon er en mer åpen debatt.. jeg mener man skal tenke på barnet, hvilke konsekvenser det vil få med en oppvekst med to mammaer eller to pappaer. dette barnet vil miste viktige faktorer i oppveksten sin ved ensidig kjønnslig påvirking. i mange tilfeller vil situasjonen i seg selv være nok til at barnet blir mobbet.

Lenke til kommentar
det var subjektivt oppgulp trådstarter ba om.. de skal ikke få gifte seg i kirken fordi kirken er imot homofili.

adopsjon er en mer åpen debatt.. jeg mener man skal tenke på barnet, hvilke konsekvenser det vil få med en oppvekst med to mammaer eller to pappaer. dette barnet vil miste viktige faktorer i oppveksten sin ved ensidig kjønnslig påvirking. i mange tilfeller vil situasjonen i seg selv være nok til at barnet blir mobbet.

6065151[/snapback]

 

De hovedoppgavene som har vært om temaet har faktisk vist at det er veldig lite mobbing mot disse barna.

Lenke til kommentar
det var subjektivt oppgulp trådstarter ba om.. de skal ikke få gifte seg i kirken fordi kirken er imot homofili.

adopsjon er en mer åpen debatt.. jeg mener man skal tenke på barnet, hvilke konsekvenser det vil få med en oppvekst med to mammaer eller to pappaer. dette barnet vil miste viktige faktorer i oppveksten sin ved ensidig kjønnslig påvirking. i mange tilfeller vil situasjonen i seg selv være nok til at barnet blir mobbet.

6065151[/snapback]

 

De hovedoppgavene som har vært om temaet har faktisk vist at det er veldig lite mobbing mot disse barna.

6065195[/snapback]

hvor har det blitt testet?

tror uansett ikke et barn har godt av en oppvekst med ensidig påvirking som nevnt..

Lenke til kommentar
Selv om jeg ikke er noen ekspert på området vil jeg påstå at man ikke kan være født homofil. Dersom homofili var et gen ville vel homofili jo dødd ut rimelig raskt.

6063645[/snapback]

 

 

Homofili kan være medfødt på det grunn lag av at gutter og jenter er helt like i de tidligste stadier av utviklingen i livmoren. Det vil si at det er en gutt med en "jente" hjerne eller jente med "gutte" hjerne. Folk blir født med døde tvillinger inni kroppen, downs syndrom (eller hvordan det skrives) og mange andre defekter.

 

Er bare en teori, men syns det blir litt feil å avvise medfødt homofili kun på genetisk grunnlag.

Lenke til kommentar
jeg synes homofili er ekkelt. synes ikke de bør få gifte seg i kirken eller få adoptere barn. i en (lokalt) overbefolket verden er det kanskje greit at det finnes slike..

6064313[/snapback]

 

Jeg synes mennesker med meninger som deg er ekle, og håper dere alle detter og skraper opp en pulsåre eller to på en rusten spiker.

 

Makan, kan du ikke engang PRØVE å komme med noe mer fornuftig enn subjektivt oppgulp? At du ikke synes homofile skal få gifte seg eller adoptere er da forsåvidt noe alle kan ha en mening om. Men fordi DU synes det er EKKELT? :roll:

6064616[/snapback]

 

det var subjektivt oppgulp trådstarter ba om.. de skal ikke få gifte seg i kirken fordi kirken er imot homofili.

adopsjon er en mer åpen debatt.. jeg mener man skal tenke på barnet, hvilke konsekvenser det vil få med en oppvekst med to mammaer eller to pappaer. dette barnet vil miste viktige faktorer i oppveksten sin ved ensidig kjønnslig påvirking. i mange tilfeller vil situasjonen i seg selv være nok til at barnet blir mobbet.

6065151[/snapback]

 

ensidig kjønnslig påvirket? er du klar over hvor mange barn i norge som lever med kun 1 mamma/pappa og ingen mamma/pappa? jeg vokste med kun mamma, og jeg har da ikke mistet noen viktige faktorer. jeg er heller ikke femi/homofil (jeg griner av filmer/serier, men det er en annen sak).

Jeg kjenner også ei jente som har vokst med to mammaer, og hun er hetero så det skriker etter henne.

Jeg ser heller at ett barn har foreldre av samme kjønn, enn "vanlige" foreldre som mishandler barnet. Ett positivt biprodukt av at en mor er aleneforsørger eller har en kvinnelig partner er at barnet vokser opp med mer eller mindre positivt forhold til kvinner, og ikke blir en kvinnemishandler (både gutt og jente kan bli det), det samme gjelder for barn med to fedre/mannlig forsørger.

 

Jeg kan se en viktig faktor som blir borte når det gjelder gutter som har kun kvinnelige forsørgere; ingen å snakke med ang. mannlige problemer (ereksjon, kroppshår, osv). Jeg f. eks. visste i 1. klasse hva mensen var, men ikke hva en "ståpikk" var.

Hadde jeg hatt valget om om pappa skulle være en del av livet mitt, så ville jeg kanskje ikke hatt denne trangen til å ta livet hans... (har ikke sett/hørt noe til/fra han siden jeg var 7 år gammel (jeg er nå 22), sånn hvis noen skulle lure).

 

Som sagt tidligere i tråden, jeg for homofili, folk skal og må få lov til å elske de elsker!

Lenke til kommentar

For meg er valget enkelt; to foreldre slår ett, uansett kjønnet på noen av dem. Jeg foretrekker at barnet får to som kan passe på en én, og å nekte barnet en forelder til fordi du synes det er ekkelt.. Vel, for å si det enkelt, du tenker ikke på barnets beste når du kommer med slike uttalelser.

Lenke til kommentar

Mange/ enkelte homofile gjør ofte mye ut av sin legning rett og slett for å tydeliggjøre og vise samfunnet at de eksisterer. Det er viktig å gjøre homofile og lesbiske synlige for hvermann, forhåpentligvis vil det føre til bedre forståelse og toleranse, og f.eks. kan dette gjøres gjennom tv-programmer som Homsepatruljen eller arrangementer som homoparaden. Noen ganger veit jeg de gjør det kun for å provosere de menneskene som er gammeldagse nok til å ikke akseptere homofili i dagens moderne samfunn. Egentlig er det heller ingenting å akseptere, noe å være for eller imot, for homofile og lesbiske kommer alltid til å eksistere. Noen mennesker bare er sånn. Get over it. Det er bare kjærlighet.

 

At folk er imot ekteskap og adopsjon for homofile synes jeg også er totalt uforståelig. SteffyBoy har et veldig godt poeng. Barn som adopteres bort mangler faktisk foreldre, og om den familien de kommer til består av to mødre/ to fedre eller en mor og en far spiller ingen rolle. Barna blir ikke mer mobbet på grunn av dette (folk som ønsker å mobbe finner alltid noe å mobbe for, om det ikke skal være pga. foreldrenes kjønn), dette er det gjort omfattende forskning på (les her f.eks.). Homofile som vurderer å adoptere har (som regel) tenkt dette nøye igjennom og vet at barnet trenger omgang med voksne av begge kjønn, og det er ingenting som tilsier at homofile skal være dårligere foreldre enn heterofile. De er mennesker med sosiale evner og moral de også! Kontroll av de eventuelle foreldrene vil jo foretas uansett; det er ikke sånn at homofile automatisk vil tildeles adoptivbarn i hytt og pine bare loven endres. Husk dessuten at homofile/ lesbiske har og får barn allerede idag.

 

At enkelte synes å mene det er bedre at barnet vokser opp med narkomane eller voldelige foreldre av ulike kjønn enn at foreldrene er homofile/ lesbiske er for dumt! Nå må folk gi seg. Det er egentlig ingen vits i å "stå imot" eller ikke akseptere homofili. De homofile kommer ikke til å forsvinne! Flere og flere mennesker får øynene opp og forstår at seksuell legning ikke er noe grunnlag å dømme folk på, og det mindretallet som fortsatt står igjen og rister på hodet over to gutter som kysser på gata (det er jo bare søtt :love: ) eller homoparaden som braser forbi kan bare skamme seg. Ja, det er min mening.

 

Kunne sikkert skrevet side opp og side ned, men nå skal jeg gi meg :blush:

Lykke til -homo, hetero, menneske! Elsk hvem du vil.

Lenke til kommentar
adopsjon er en mer åpen debatt.. jeg mener man skal tenke på barnet, hvilke konsekvenser det vil få med en oppvekst med to mammaer eller to pappaer. dette barnet vil miste viktige faktorer i oppveksten sin ved ensidig .

 

Har kanskje ordet " aleneforeldre gått deg hus forbi?

 

i mange tilfeller vil situasjonen i seg selv være nok til at barnet blir mobbet.

 

I det tilfelle er det heller plageåndene som burde lære å oppføre seg :nei:

 

Hvorfor i ALLVERDEN skal det være så jævla mye " big-buisness " når det kommer til spørsmålet om gode foreldre?!

 

Skal det absolutt legges vekt på hvilket kjønn foreldrene er tiltrukket av og ikke hvordan de oppfører seg som foreldre?

Lenke til kommentar
tror uansett ikke et barn har godt av en oppvekst med ensidig påvirking som nevnt..

Er det bedre med én mor enn to mødre? Ensidig er det uansett. Du må gjerne legge frem bevis på at barn som vokser opp uten enten far eller mor blir spesielt maskuline/feminine, men jeg tror ikke du finner noe sånt. Halvparten av alle ekteskap går i dass for tiden, det er en god del som sitter igjen uten faren eller moren. Dette aksepteres, og det er ingen som påstår at barna blir homo av det. Hvorfor skal to mødre være noe annerledes?

 

Homofile kan (og har) oppdra heterofile mennesker, akkurat som heterofile kan (og har) oppdra homofile mennesker.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...