MindTooth Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Kan ikke helt klare å sammenligne homofile å mat. Hvis jeg er dårlig til å begrunne, så påvirker ikke det meningen min.. 6016938[/snapback] Slik jeg forstår det liker du ikke homofile fordi det virker frastøtende på deg,eller at du synest det er galt ,det har jeg full respekt for. 6016961[/snapback] Jeg finner homofile frastøtende. Og jeg synes det er galt. Men som sagt tidligere. Så begynner ikke å renser verder for homofile. De for gjøre hva de måtte gjøre så lengde de ikke krysser min bane. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Dette er mitt synspunkt på homofili: De kristne sier man skal hate synden, ikke synderne. Vel... i dette tilfellet så hater jeg synderne mer enn synden. Viss kjærlighet kan kalles en synd i det hele tatt, noe som er ytterst tvilsomt. For å korrigere litt kan jeg vel trekke fra en del homofile med fornuftige tanker som f.eks. tidligere finansminister foss, da står vi igjen med en gruppe jeg kaller homofjotter... Dette er grunnene til at jeg HATER homofjotter. - De er så selvopptatte og egoistiske, av "weeeh, se på meg jeg er en keeg homofil"-typen. - Dette strekker seg så langt at det er umulig å snakke med dem uten å komme innpå nettop temaet homofili. - De bryr seg for mye om bagateller.. dette kan for eksempel være klær utseende, livsstil og Big-Brother. Noen er rett og slett fjortisjenter i hodet. - MESS-TV-fjotten er jo kanskje også et argument? hater det også - og hun der forfatteren som skriver dårlige bøker - Og programlederen for Big-Brother, HELVETE! - Og Finn Schøll - Og Homsepatruljen 6012288[/snapback] Hva er poenget ditt? Du finner nok av ikke-homofile som oppfyller mange av "kriteriene" du nevner. Det du kritiserer i praksis homofili-stereotypen. EDIT: Men desverre så følger antagligvis en del homofile denne stereotypen. Vel, i hvertfall de som kaprer plass på TV-skjermen.... Men jeg tviler på at alle av de er sånn. Jeg synes også homsepatruljen virker "skuespill" aktig, og at de spiller stereotype rollen sin for å få oppmerksomhet. (Jeg kan ikke med sikkerhet vite at de gjør det, men det er intrykket jeg har. Dessutens å har de så veldig smak som de skryter på seg at de har.) Endret 30. april 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg finner homofile frastøtende. Og jeg synes det er galt. Men som sagt tidligere. Så begynner ikke å renser verder for homofile. De for gjøre hva de måtte gjøre så lengde de ikke krysser min bane. 6016981[/snapback] Jeg finner holdningene dine frastøtende. Hvordan menneskelig kjærlighet mellom to samtykkende voksne kan være frastøtende forstår jeg ikke. At to mennesker er glad i hverandre er alltid en fin ting spør du meg.. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Kan ikke helt klare å sammenligne homofile å mat. Hvis jeg er dårlig til å begrunne, så påvirker ikke det meningen min.. 6016938[/snapback] Slik jeg forstår det liker du ikke homofile fordi det virker frastøtende på deg,eller at du synest det er galt ,det har jeg full respekt for. 6016961[/snapback] Jeg finner homofile frastøtende. Og jeg synes det er galt. Men som sagt tidligere. Så begynner ikke å renser verder for homofile. De for gjøre hva de måtte gjøre så lengde de ikke krysser min bane. 6016981[/snapback] Er dette tull eller er du seriøs nå, homser eller heterofil man er da uansett et menneske Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Eh.... Skal kristne hate?? eh .... Hvis man som kristen hater, da er du f... ikke kristen. Jesus ba vel folk følge 1 bud, som er: Du skal elske din neste. Så de kan ikke snakke så mye stygt om noe som helst mener nå jeg. (da dømmer man, og dømming er guds jobb og er vel stikk motsatt av å elske). Men... Det er da vel helt greit å synes at homofili er frastøtende. Eller å ikke like dem. Må jo ikke like dem. Må jo ikke på død og liv like dem og måtte invitere dem på middag. Men om man vil renske verden for sånne er nok rimelig på tryne. Eller innføre forbud og forskjellsbehandling. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Når måtte man begrunne sine egne synspunkter? Hvis du ikke begrynner, så har du ikke lov til å ha det synspunktet? Hmm, var rart... 6016846[/snapback] Hvis du ikke ønsker å begrunne standpunktene dine så er det du har å si uinteresant. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Når måtte man begrunne sine egne synspunkter? Hvis du ikke begrynner, så har du ikke lov til å ha det synspunktet? Hmm, var rart... Jeg ikke synes noe om mennesker som har samleie med det samme kjønn. Fordi det i mine øyner er galt. Hvorfor? Fordi jeg ikke synes det. Om jeg velger å begrunne det eller ikke, det kommer vel ann på meg selv eller ikke. Men for all del. Push bæjs for all dere vil. Og jeg har ingen ting imot folk som kommer ut av skapet. Det er å beundre for motet i dagen samfunn.. 6016846[/snapback] Push bæsj? Noe så usaklig. Jeg vet ikke hvor mye du har fått med deg, men det er ikke bare homofile som har analsex, så hvis det er er argument så sliter du, for da vil du jaggu meg ha problem med en god del heterofile par. Med andre ord så er ikke hva slags sex de har et gyldig argument, hvis det var en av dine argumenter på hvorfor du ikke liker homofili. Jeg skammer meg over den verden jeg lever i. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hva med oss homo/bifile som ikke funker da? Har sex med jenter (blandt annet), oppfører oss ikke femi og er ellers like gutt som alle andre normale gutter (tenker nå ikke på den meterofile trenden heller ) Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Eh.... Skal kristne hate?? eh .... Hvis man som kristen hater, da er du f... ikke kristen. Jesus ba vel folk følge 1 bud, som er: Du skal elske din neste. Så de kan ikke snakke så mye stygt om noe som helst mener nå jeg. (da dømmer man, og dømming er guds jobb og er vel stikk motsatt av å elske). Men... Det er da vel helt greit å synes at homofili er frastøtende. Eller å ikke like dem. Må jo ikke like dem. Må jo ikke på død og liv like dem og måtte invitere dem på middag. Men om man vil renske verden for sånne er nok rimelig på tryne. Eller innføre forbud og forskjellsbehandling. 6017956[/snapback] Jesus har lite med de 10 bud å gjøre, og det første budet er Du skal ikke ha andre Guder enn meg. Du har forsåvidt et poeng, hvis målet med kristendommen er å være mest mulig lik Jesus (WWJD), da er alle som hater homofile fordi det går imot en setning i Bibelen (den samme boken som forteller at hvis barnet ditt ikke oppfører seg, skal du banke ham/henne) langt ifra det målet Jesus satt for oss. Han var med de fortapte i samfunnet; de fattige, de syke, prostituerte. Likevel klarer folk å hate horer og homofile i Jesu navn. Litt trist, egentlig. Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Kom over en morsom ting for noen uker tilbake. Jeg hørte at noen som hadde forsket på homofili og homofobi faktisk hadde komt frem til at ca. 65-70% av alle homofobe faktisk har homofile tendenser. Er det ikke på tide å droppe hele homofili debatten? Det er jo ikke verre enn å ikke se på de. Er jo ikke slik at de har homseorgier i slotts parken. Det er akkurat det samme som et tv program enn ikke liker, bare bytt den j**la kanalen og se noe annet om enn er så avhengi av tv. Men det er vel bare at folk elsker å irritere seg over ting som er annerledes. Minner litt om den gamle små-bygd tankgangen. (well I guess we got ourself's a reader. We don like your kind around here) Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Men det er vel bare at folk elsker å irritere seg over ting som er annerledes. Minner litt om den gamle små-bygd tankgangen. (well I guess we got ourself's a reader. We don like your kind around here) 6022197[/snapback] Herlig sammenligning. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Bra sagt Anal_fabet, tidig nick oxo forresten.. Lenke til kommentar
print Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Noen liker moren, andre liker... ehh... faren! folk som sier "driter i om folk er homo så lenge de holder seg unna"... DET VAR DA FÆLT TIL SELVTILLIT DA? - jeg går ikke rundt å tror at de skal prøve seg på meg, for jeg går heller ikke rundt å tror at alle damer i verden skal prøve seg på meg... og hvis de skulle være så uheldig å tro at jeg er homo, og prøve seg på meg, så sier jeg bare nei takk... og så: "driter i om folk er homo men de trenger ikke overdrive" - hvis folk er lykkelig med å hoppe rundt som sirkusklovner og si "titten tatten tutten tei, det er gøyt å være gay" (haha torsdagsklubben istheshit), så værsågod... er i grunnen sinnsykt morsomt... folk som er homo-hatere er bare usikker på sin egen seksualitet, og har dermed en tendens til å bli homo selv, eller leve ulykkelig inni et skap... kanskje jeg har gitt uttrykk for at det bare er gutter som kan være homo nå, det beklager jeg... men siden jeg er gutt selv, så er det vanskelig å komme med argumenter for lesber... sjeldent lesber som prøver seg på meg... isåfall begynner jeg å grine faktisk... eller kort sagt som analfabet sa det - "Er det ikke på tide å droppe hele homofili debatten? Det er jo ikke verre enn å ikke se på de. Er jo ikke slik at de har homseorgier i slotts parken. Det er akkurat det samme som et tv program enn ikke liker, bare bytt den j**la kanalen og se noe annet om enn er så avhengi av tv." Lenke til kommentar
aleh Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg er helt likegyldig om noen er homofil eller hetrofil, burde nesten ikke diskutere om det. Det er bifile som irriterer meg. Det er så falskt at det ikke går ann. Det er mange hetrofile som vil ha oppmerksomhet så de blir "bifile", da vil de ha oss til å tro at de er homofile også. Det er du ikke. Bare fordi du "pøker" på en med samme kjønn som deg blir du ikke homofil. Bifilitet er ikke normalt i mine øyne. Det er nesten som mote i visse miljøer. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hva som foregår mellom 2 voksne, samtykkende mennesker i deres private hjem er noe jeg, dere og staten skal holde nesen deres langt ute av. Kan ikke huske å ha sett en homse klage over at kristne har hetrofil sex, men de kristne er fort frem med pekefingeren for å dømme andre. Mind your own business Lenke til kommentar
Toxon Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Homofili mellom to samtykkende parter går ikke ut over andre eller andres eiendom, og staten skal således ha ingen rett til å blande seg inn. Endret 2. mai 2006 av Toxon Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg er helt likegyldig om noen er homofil eller hetrofil, burde nesten ikke diskutere om det. Det er bifile som irriterer meg. Det er så falskt at det ikke går ann. Det er mange hetrofile som vil ha oppmerksomhet så de blir "bifile", da vil de ha oss til å tro at de er homofile også. Det er du ikke. Bare fordi du "pøker" på en med samme kjønn som deg blir du ikke homofil. Bifilitet er ikke normalt i mine øyne. Det er nesten som mote i visse miljøer. 6026496[/snapback] Tviler sterkt på at Allyse faker det å være bifil. Foreldrene hans slo vel hånden av han pga han stod frem som bifil. Tror ikke man gjør slikt bare fordi det er mote. Hvis det er noe du lurer på så kan du spørre Allyse og bli litt mer opplyst enn å komme med slike intetsigende påstander. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Det er det som er poenget mitt, man står ikke frem som bifil. Jeg skrev heller ikke at noen "faker" det å være bifil, jeg mener at selve betegnelsen bifil er "fake" i forhold til homofile og hetrofile. Det er en kunstig tilstand i motsetning til hetrofili og homofili, som er helt naturlig. Å være bifil er noe man velger selv, mens du ikke kan velge å være homfil eller hetrofil. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Homofili virker unaturlig for meg, men folk må få gjøre hva de vil. En plass går grensen da. Mannfolk er mannfolk! Den pålagte stemmen og de feminine trekkene finner jeg ganske gyselig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg