Deadringer Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 det er en feil. det er en liten del i hjernen som bestemmer hva man blir tiltrukket av. på homofile menn er den byttet fra den vanlige "delen" hetroseksuelle menn har, med den "delen" kvinner har. det er motsatt med kvinner. de har fått den "delen" hetroseksuelle menn har. følg med på discovery så lærer dere litt også Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hva med bifile da? Det er de som sa "ja takk begge deler", og får "nyte" begge kjønn På en måte må jo det være "best" men så er det jo også bare ekkelt å tenke på. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Der har noen vært og rørt med gaffel, sånn at de liker begge deler. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Noen av innleggene som har gått totalt off-topic både med personangrep og diskusjon rundt person fremfor sak, er slettet. La oss holde oss on-topic. Endret 14. april 2005 av Afseth Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Ikke bare en liten del av hjernen. Hele hjerneaktiviteten på homofile er forskjellige fra heterofile og likner mer på det motsatte kjønn. Men dette er jo svært upoplær forskning med homser som mener de ikke har noen 'defekt' eller 'feil' i den genene. På den annen side beviser det at homofili ikke er kurerbart, som mange religiøse hevder. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 *snip* Man trenger ikke å være religiøs for å mene homofili er en fødselsdefekt. Har du litt tro på evolusjonsteorien, som er den ledende teorien innen vitenskapen (som du visstnok vier deg til), så vil du forstå at meningen med livet er å bringe genene dine videre. Man trenger ikke se lenge før man ser hva dyrenes liv går ut på: Å holde deg i live og å føre arten og genene dine videre. Da kan man trekke den konklusjonen at homofili er en defekt. Hva som vil skje hvis alle i verden lager et barn hvert år er totalt irrelevant. Hvis du tar opp evolusjonsteorien, så kan vi jo eventuelt begrunne homofili med at det er naturens måte å begrense overbefolkning. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hvis du tar opp evolusjonsteorien, så kan vi jo eventuelt begrunne homofili med at det er naturens måte å begrense overbefolkning. Problemet med den teorien er at 'homogenet' ligger på et kromosom som kommer ifra morens side. Ellers ville det for lengst vært utryddet fordi homofile ikke ville fått barn. Med andre ord er det snakk om en slags genetisk variasjon som dukker opp nå og da og aldri vil forsvinne fordi den følger med X og ikke Y kromosom. Personlig tror jeg homofili rett og slett er en feil, en mutasjon som har sneket seg inn og blitt værende. Den trenger ikke ha noen videre funksjon. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hvis du tar opp evolusjonsteorien, så kan vi jo eventuelt begrunne homofili med at det er naturens måte å begrense overbefolkning. Sant nok. Men det er nok ikke akkurat slik evolusjonen fungerer. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Har vi bifile også et slags homo-gen? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Har vi bifile også et slags homo-gen? Hehe det kan vel hende, men so what? Betyr det egentlig noe om det er noe som forårsaker legningen din? Hetrofile har sikkert et hetrogen også, så jeg ser ikke helt det spesielle her. Det er jo bare sånn det er og da er det jo ikke noe å bry seg om egentlig og har jo absolutt ingenting med å diskriminere eller undergrave homofiles rettigheter å gjøre. Det er sånn naturen fungerer og det er jo helt greit. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hvis du tar opp evolusjonsteorien, så kan vi jo eventuelt begrunne homofili med at det er naturens måte å begrense overbefolkning. Problemet med den teorien er at 'homogenet' ligger på et kromosom som kommer ifra morens side. Ellers ville det for lengst vært utryddet fordi homofile ikke ville fått barn. Med andre ord er det snakk om en slags genetisk variasjon som dukker opp nå og da og aldri vil forsvinne fordi den følger med X og ikke Y kromosom. Personlig tror jeg homofili rett og slett er en feil, en mutasjon som har sneket seg inn og blitt værende. Den trenger ikke ha noen videre funksjon. 4007323[/snapback] Da må den ha kommet inn tidlig, sånn med tanke på at de fleste dyreraser i verden viser homofile tendenser også... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg var på Euro-pride festivalen en liten tur når den var i oslo. Visste ikke t det var det da når vi kom, trodde det var en samedag eller noe når vi så flaggene Men så mye artige Menn med skinn opplegg på seg... Har ikke noe imot de heller, de skal få være seg selv. Bare de ikke prøver seg på meg, på en klengete måte slik liker jeg ikke... Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Vi er alle mennesker, på tide at allt som heter merverdig eller mindreverdig flyr bort.. alle mennesker er LIKverdige uansett om de er hetero, bifil, eller homofil! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Vi er alle mennesker, på tide at allt som heter merverdig eller mindreverdig flyr bort.. alle mennesker er LIKverdige uansett om de er hetero, bifil, eller homofil! 6012054[/snapback] Tror strengt tatt ikke det er så mye uenighet om det, det som er det uenighet om er rettigheter. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Dessverre så er det også det, mener det blir da foreksempel feil å gi folk som er hetero en større sjanse enn de som er bifil eller homofil ute i arbeidslivet, er dessverre veldig mange steder sånn at de jo mer "normal" man er dess bedre arbeid får man osv.. dette er rett og slett og sette klasse forskjeller og det skremmer meg bare ved tanken! Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Dette er mitt synspunkt på homofili: De kristne sier man skal hate synden, ikke synderne. Vel... i dette tilfellet så hater jeg synderne mer enn synden. Viss kjærlighet kan kalles en synd i det hele tatt, noe som er ytterst tvilsomt. For å korrigere litt kan jeg vel trekke fra en del homofile med fornuftige tanker som f.eks. tidligere finansminister foss, da står vi igjen med en gruppe jeg kaller homofjotter... Dette er grunnene til at jeg HATER homofjotter. - De er så selvopptatte og egoistiske, av "weeeh, se på meg jeg er en keeg homofil"-typen. - Dette strekker seg så langt at det er umulig å snakke med dem uten å komme innpå nettop temaet homofili. - De bryr seg for mye om bagateller.. dette kan for eksempel være klær utseende, livsstil og Big-Brother. Noen er rett og slett fjortisjenter i hodet. - MESS-TV-fjotten er jo kanskje også et argument? hater det også - og hun der forfatteren som skriver dårlige bøker - Og programlederen for Big-Brother, HELVETE! - Og Finn Schøll - Og Homsepatruljen Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Dette er mitt synspunkt på homofili: De kristne sier man skal hate synden, ikke synderne. Vel... i dette tilfellet så hater jeg synderne mer enn synden. Viss kjærlighet kan kalles en synd i det hele tatt, noe som er ytterst tvilsomt. For å korrigere litt kan jeg vel trekke fra en del homofile med fornuftige tanker som f.eks. tidligere finansminister foss, da står vi igjen med en gruppe jeg kaller homofjotter... Dette er grunnene til at jeg HATER homofjotter. - De er så selvopptatte og egoistiske, av "weeeh, se på meg jeg er en keeg homofil"-typen. - Dette strekker seg så langt at det er umulig å snakke med dem uten å komme innpå nettop temaet homofili. - De bryr seg for mye om bagateller.. dette kan for eksempel være klær utseende, livsstil og Big-Brother. Noen er rett og slett fjortisjenter i hodet. - MESS-TV-fjotten er jo kanskje også et argument? hater det også - og hun der forfatteren som skriver dårlige bøker - Og programlederen for Big-Brother, HELVETE! - Og Finn Schøll - Og Homsepatruljen 6012288[/snapback] Vi er alle forskjellige med forskjellige behov, det kreves da vel ikke at vi skal oppføre oss likt? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 homofili,lesbisk eller hetro. De er uansett mennesker og fortjener sammen respekt. De er ikke verre noen av dem. 3869191[/snapback] først vil jeg si at homofili er betegnelsen på både homser (også kalt homo, begge variant av homofil) og lesbiske. grunnet homse/homo og lesbisk variantene eksisterer er for å gjøre det enklere å se (lese/høre er vel mer riktig) forskjell på kjønnene. grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg er lei av folk ikke gidder å følge med! og mitt synspunkt på homofili... samme f. for meg så lenge det ikke skader noen. og min mening om om homofile skal få lov til adoptere? selvfølgelig skal de få lov til det, så lenge de er skikka til å ha barn. det samme gjelder heterofile. jeg har flere homofile venner, og jeg må si at jeg heller vil "henge" med de enn de heterofile. de har bedre humor, som regel rensligere (selv om dette ikke alltid er like bra). og det er alltid morsomt å diskutere damer med lesbiske når man sitter på puben Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Dette er mitt synspunkt på homofili: De kristne sier man skal hate synden, ikke synderne. Vel... i dette tilfellet så hater jeg synderne mer enn synden. Viss kjærlighet kan kalles en synd i det hele tatt, noe som er ytterst tvilsomt. For å korrigere litt kan jeg vel trekke fra en del homofile med fornuftige tanker som f.eks. tidligere finansminister foss, da står vi igjen med en gruppe jeg kaller homofjotter... Dette er grunnene til at jeg HATER homofjotter. - De er så selvopptatte og egoistiske, av "weeeh, se på meg jeg er en keeg homofil"-typen. - Dette strekker seg så langt at det er umulig å snakke med dem uten å komme innpå nettop temaet homofili. - De bryr seg for mye om bagateller.. dette kan for eksempel være klær utseende, livsstil og Big-Brother. Noen er rett og slett fjortisjenter i hodet. - MESS-TV-fjotten er jo kanskje også et argument? hater det også - og hun der forfatteren som skriver dårlige bøker - Og programlederen for Big-Brother, HELVETE! - Og Finn Schøll - Og Homsepatruljen 6012288[/snapback] Vi er alle forskjellige med forskjellige behov, det kreves da vel ikke at vi skal oppføre oss likt? 6012300[/snapback] Tingen er at alle disse i mine øyne oppfører seg relativt likt, og det finnes 10 milliarder mange andre måter man kan oppføre seg på. De er så forbanna kjedelige, men tror selv de er så jævla interessante. Derfor vil jeg elegant parere ditt argument med at jeg og mener at folk ikke trenger å oppføre seg likt, og at det er denne kjedelige forutsigbarheten som irriterer meg. Homofili bør være en legning, ikke en hipp livsstil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg