Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke noe imot homofile så lenge de ikke oppfører seg (som Bogan nevnte) som de i homsepatrulien. Det irriterer meg grenseløst, men for all del la dem oppføre seg sånn, bare ikke rundt meg.

Hva er galt med den oppførselen? Det er sånn de er, og det er ikke bare homofile folk som er litt "femi". Nei, jeg har ikke noe imot homofile. :cool:

Lenke til kommentar

Jeg bare håper vi er over den perioden da alle skulle komme ut av skapet offentlig.

 

Greit nok at folk er homo. Men hvorfor skal de annonsere det? Ikke det at det er noe stort problem, jeg synes bare det er så sært og at det vedkommer meg så utrolig lite. Og i tilfellet menn, så er andre menns seksualitet noe jeg ikke finner spesielt appetitlig uansett om det gjelder hetero eller homo menn. :thumbdown:

 

Om en homofil mann skulle være ute å prøve å få litt kontakt med meg, for å se om det var noe håp, det har jeg derimot null problem med. Da avslår jeg med et smil. ;)

Lenke til kommentar

Litt av grunnen for veldig offentlige annonseringer av homofili er/var jo en måte å si "jeg er homofil, og det er mange som oss, aksepter det"... Det er en måte å vise folk at det ER mange av dem, og at de ikke vil at det skal være en grunn til å være redde for å komme ut lengre.

Lenke til kommentar
Litt av grunnen for veldig offentlige annonseringer av homofili er/var jo en måte å si "jeg er homofil, og det er mange som oss, aksepter det"... Det er en måte å vise folk at det ER mange av dem, og at de ikke vil at det skal være en grunn til å være redde for å komme ut lengre.

Jeg skjønner det. Og forhåpentligvis er vi bortimot over det stadiet, slik at folk skal kunne være homo uten at det skal være noe å henge seg opp i. :D

Lenke til kommentar
Litt av grunnen for veldig offentlige annonseringer av homofili er/var jo en måte å si "jeg er homofil, og det er mange som oss, aksepter det"... Det er en måte å vise folk at det ER mange av dem, og at de ikke vil at det skal være en grunn til å være redde for å komme ut lengre.

Jeg skjønner det. Og forhåpentligvis er vi bortimot over det stadiet, slik at folk skal kunne være homo uten at det skal være noe å henge seg opp i. :D

nettopp det jeg tenkte på og. Samfunnet skal ikke trenge annonser om at homofili finnes. Det skal aksepteres på lik linje med at jeg vil bytte fra kristendommen/lutherske kirke til humanetisk forbund.

 

Ingen av oss begår urett mot andre, vi gjør et valg. Noe samfunnet egentlig skal tåle. Spesielt ettersom vi er i dne tiden "du gjør ditt valg, jeg gjør mitt. Jeg skal ikke blande meg inn i dine valg blabla" tiden. (vært på foredrag om det)

Lenke til kommentar
jeg blir så forbannet på de som skal spille så sinnsykt på det som feks homsepatruljen og de på mess tv... Jeg mener de er helt vanlige mennesker og kan oppføre seg deretter.

... Og hvorfor skal de ikke få være seg selv?

Nå _vet_ eg ikke akkurat hvordan homsepatruljer egentlig er... men for meg så virker de som de er mer opptatt av å følge en stereotyp enn å være seg selv... og det vil eg ikke akkurat kalle å være seg selv. :shrug:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Folk er individer, ingen er like. Tvillinger ligner men er ikke like.

 

Hvis en person er homofil så bør den personen bare være det, flott at den personen har funnet ut hva den personen fisker etter :D

samme gjelder alle folkeslag og religioner osv... la folk være slik som de er.

 

btw. den homsepatruljen på tv3 er bare patetisk, _JEG_ synes de burde droppe det programmet og vise reklame heller.

Lenke til kommentar

Bare det at det fremdeles tas opp i slike forum er vel et tegn på at det ikke er helt akseptert enda. At 2 gutter blir banket opp helt uprovosert fordi de er homofile er vel også et tegn.

 

Hvilken seksuelle legning folk har er vel revnende likegyldig? Jeg syns det er trist hvis ikke folk kan leve slik de ønsker fordi de er redd for sammfunnets fordømmelse. La folk være lykkelig, leve slik som de vil for å være lykkelig og elske dem de elsker uten at andre skal riste på hodet og si at det er feil.

 

For meg må folk gjøre som de vil, se ut som de vil osv, osv så lenge de ikke gjør andre vondt (mot deres vilje da :p )

Lenke til kommentar
Homofile kan gjærne få være det for meg, men jeg hadde ikke makta og hatt disse 5 fra homsepatruljen rundt meg lenge!

 

De kan vel fortsatt være som normale mennesker, de trenger ikke være så forfærdelig "homsete" om dere skjønner?

Og det er vel en grei oppsummering av hvorfor dette fortsatt er et problem...:

 

- Homofile kan gjærne (sic) få være det for meg, bare de ikke er så forfærdelig "homsete". :roll:

 

Enig med Carnifex:

For meg må folk gjøre som de vil, se ut som de vil osv, osv så lenge de ikke gjør andre vondt (mot deres vilje da)

 

Og det inkluderer å overspille på TV3. Liker du det ikke, bruk Av-knappen og benytt tida til å tenke på hvorfor.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det er unaturlig.

Fordi? ... Og da forventer jeg litt mer tungtveiende argumentasjon enn at "det er mann og kvinne som lager barn", osv. Hvorfor er det mer naturlig å kunne lage barn med sin partner enn å ikke kunne det? Homofili er like naturlig som heterofili, og har også alltid eksistert, på akkurat samme måte som heterofili. Det er ikke det spor mindre naturlig.

Lenke til kommentar
jeg blir så forbannet på de som skal spille så sinnsykt på det som feks homsepatruljen og de på mess tv... Jeg mener de er helt vanlige mennesker og kan oppføre seg deretter.

... Og hvorfor skal de ikke få være seg selv?

 

En siste ting jeg er verken homo eller bifil er vel de av dere som ville trodd jeg var det og..

 

Jeg lurer veldig, veeeldig på hvorfor folk føler at det er nødvendig å understreke at de er heterofile hver gang homofilidebatten dukker opp.

1. De er ikke seg selv det som er poenget

 

2. Uderstreker fordi jeg i en post tideligere i dag beskrev hvordan sæd smakte. og etterpå lager denne.. derfor fant jeg det nødvendig slik at det ikke blir missforståelser

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...