Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter

Anbefalte innlegg

Kom med noen faktiske forhold som tilsier at man skal diskriminere folk på bakgrunn av legning når adopsjon skal avgjøres.

Vagina og penis.

Å være steril er forresten også ganske naturlig, og er en situasjon mange lever i

Hvor mange er det som blir født steril?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom med noen faktiske forhold som tilsier at man skal diskriminere folk på bakgrunn av legning når adopsjon skal avgjøres.

Vagina og penis.

Det er det som trengs for å _lage_ et barn ja(vel, strengt tatt ikke i dagens moderne samfunn, en spermbank og noen doktorere og ei vagine holder vel hvis eg ikke tar feil).

Uansett, hvordan tilsier dette at de er bedre til å _oppdra_ barn?

Hjelper lite om du har både vagine og penis hvis ingen av de har tid og ingen av de er flinke til å oppdra...

Lenke til kommentar

Vagina og penis.

Det der er ikke noe faktisk forhold som forsvare diskriminering. Nå kverulerer du.

Å være steril er forresten også ganske naturlig, og er en situasjon mange lever i

Hvor mange er det som blir født steril?

Ingen anelse. Men det er sikkert ikke langt unna antall homofile (er vel 7-8% homofile). Bruk google og søk på "ufrivillig barnløse" så finner du nok noe ;)

Lenke til kommentar

Å komme først eller bakerst i køen når det er snakk om adopsjon er bare usaklig. Det er nok av barn som trenger foreldre. Alle bør bli behandlet likt og gå igjennom den samme saksbehandlingen uansett legning. Fordi om noen har prøvd å få barn, så spiller det for øvrig ingen rolle.

"Slaktet"? Når nevnte jeg det ordet?

Off topic til Dotten:

Jeg mener at en lærer kan si "gå hjem og fortell foreldrene dine hva du har gjort". Det er dog litt annerledes med en liten barnehageunge, der de voksne er ansatt for å ta vare på ungene og være en voksen person. En lærer er ansatt for å lære om faget, ikke for å oppdra.

Lenke til kommentar
Å komme først eller bakerst i køen når det er snakk om adopsjon er bare usaklig. Det er nok av barn som trenger foreldre. Alle bør bli behandlet likt og gå igjennom den samme saksbehandlingen uansett legning. Fordi om noen har prøvd å få barn, så spiller det for øvrig ingen rolle.

"Slaktet"? Når nevnte jeg det ordet?

Off topic til Dotten:

Jeg mener at en lærer kan si "gå hjem og fortell foreldrene dine hva du har gjort". Det er dog litt annerledes med en liten barnehageunge, der de voksne er ansatt for å ta vare på ungene og være en voksen person. En lærer er ansatt for å lære om faget, ikke for å oppdra.

Hør hør! :w00t:

En saklig begrunnelse fra de som vil diskriminere er etterlyst men ikke kommet fra noen. Så da får vi ta det for det det er. Usaklighet og kverulering.

Off topic til Dotten:

Det stemmer ikke. Både for offenltige og private skoler. Spesielt er det aktuelt for offentlige skoler ettersom Bondevik har gått inn for å fjerne mobbing i skolen. Dette må lærere forholde seg til og er en del av deres oppgaver. Man kan ikke gi opp en elev bare fordi eleven har dårlige foreldre. En lærer skal ikke bare lære eleven "2+2". Han er foresatt for elevene og er ansvarlig for miljøet i klassen.

Selv som instruktør i forsvaret for vokse ungdom var fokuset på mobbing utrolig viktig. Selv om det ikke burde være nødvendig måtte vi faktisk drive med enkel opplæring i oppdragelse til tider. Men ettersom dette er voksne så kunne vi også benytte oss av anledningen å hive menige ut i fra kurset, om ingenting hjalp. Men slikt kan man ikke gå frem mot barn.

Men å sende ungen hem for å fortelle hva han/hun har gjort, som du nevner, er en selvfølge. Det er utrolig viktig med god kommunikasjon melleom barnehage/skole og foreldre. Om mine unger driver med mobbing så er det utrolig viktig at jeg får tilbakemelding om dette fra barnehagen/skolen, slik at jeg er klar over problemet. Kommunikasjon mellom skole og foreldre er etter min mening i dag for dårlig (var ihvertfall det i min tid), noe som må fungere.

Dog er dette ikke tilfelle på videregående skoler/høyskoler.

Lenke til kommentar
Så du synes hvilken legning folk har er mye viktigere kriterie for adopsjone enn fks. faktisk evne til å ta vare på barn? :ermm:

(satt litt på spissen..)

Hadde det stått mellom et homofilt og hetrofilt par med samme kriterier,i en adopsjonssak,ville det vært helt naturlig at det hetrofile paret fikk barnet.(og er det heldigvis)

Hvorfor skal et homofilt par få førsterett,i dette eksemplet?

omforumlering;

hvorfor skal et hetrofilt par få førsterett? er det i det hele tatt riktig å omtale barn som en vare. Indirekte sier du det når du begynner med førsterett.

Stiller de likt, skal de behandleslikt.

mobbing som følge av å ha foreldre av samme kjønn er så omdiskutert her, og jeg tror vi tilslutt begrunnet det med at hadde samfunnet vært mer tolerane ovenfor det, så ville neppe problemet vært så stort.

Underlig hvordan mobbing kan brukes som argument for å diskriminere en gruppe.

til XmasB: hvor relevant er egentlig hva som er biologisk naturlig, når det er snakk om adopsjonssaker. Hadde det vært å lage et barn så hadde jeg forstått det, men ikke nå

Lenke til kommentar
hm, jeg må si at homofile som får barn,adopterer, er veldig-veldig egoistiske.

tenk dere hvordan dissa barna mest sansynlig kommer til å bli mobba!

Tror neste generasjon er over dette emnet med å hele tiden finne utstøtte for å heve sitt tåpelige liv over andre.

Lenke til kommentar
En lærer er ansatt for å lære om faget, ikke for å oppdra.

Oi.. her tror jeg du trenger en aller så liten praksisperiode på små/mellomtrinnet på en skole :p

Oppdragelse(lære elevene om holdninger, høflighet, toleranse ovenfor andre ++) en faktisk en av de viktigste faktorene på små/mellomtrinnet. Selv om dette er en hard jobb som dessverre mange lærere har gitt opp, så er det likevel noe som skolene bør prøve å etterstrebe. Jeg "frikjenner" ikke foreldrene, ettersom disse har hovedansvaret for sine barn, men faktisk at de holdningene som barn viser hjemme ikke nødvendigvis er de samme som de viser i klasserommet. Å lære å oppføre seg ordentlig i en sosial sammenheng med jevnaldrende er noe som kan være vanskelig hjemme, da de ikke opplever de samme forholdene i en familiegruppe på kanskje 3-4 personer med varierende alderssammensetning som i et klasserom med 20 jevnaldrende.

Så oppdragelse er virkelig en stor del av en lærers hverdag.

Lenke til kommentar
til XmasB: hvor relevant er egentlig hva som er biologisk naturlig, når det er snakk om adopsjonssaker. Hadde det vært å lage et barn så hadde jeg forstått det, men ikke nå

Jeg synes det er veldig relevant. Nettopp fordi det er naturlig. Om man velger å følge Kristendommen eller Darwin, så blir svaret det samme. Det er ikke mulig for to av samme kjønn å få avkom, derfor ei heller naturlig å ha et barn sammen.

For å sette det helt på spissen, ikke slakt meg for denne: For noen år siden var det en kar som ville gifte seg med hesten sin, fordi han mente de var gjensidig forelsket. Selvfølglig helt idiotisk, spør du meg, men... Sett at dette var faktisk tilfelle? Hadde det da vært helt greit? Selv om det ikke er naturlig, ville jo ingen tatt skade av det? :whistle:

For ikke å snakke om hunder... :cry:

Lenke til kommentar
Det er ikke mulig for to av samme kjønn å få avkom, derfor ei heller naturlig å ha et barn sammen.

Den slutningen er omtrent like logisk som at fordi mennesker ikke kan legge egg, så er det unaturlig, og burde være forbudt, å spise egg.

For å sette det helt på spissen, ikke slakt meg for denne: For noen år siden var det en kar som ville gifte seg med hesten sin, fordi han mente de var gjensidig forelsket. Selvfølglig helt idiotisk, spør du meg, men... Sett at dette var faktisk tilfelle? Hadde det da vært helt greit? Selv om det ikke er naturlig, ville jo ingen tatt skade av det?  :whistle:

For ikke å snakke om hunder...  :cry:

Hvis hesten eller hunden gir sin tillatelse, så er det ok. :roll:

Seriøst mann, det er forskjell på to (eller fler) voksne mennesker som kan ta ansvaret for sine egne valg og handlinger og på dyr og barn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...