Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Det betyr selvsagt ikke at foreldrene er eneste kilden til barns fordommer. Jeg sa da heller slett ikke at fordommene bare kommer fra foreldrene, tvert imot sa jeg:

Det er ikke bare foreldrene som lager fordommene hos barn, men når barn har fordommer har de nesten alltid foreldre som har de samme fordommene.

Det står jeg ved.

 

Geir :)

Den er grei, for der er det nyansert. Men det var ikke psilo sitt utsagn, derfor tok jeg det opp, jeg har inntrykk av at psilo vanligvis er veldig flink til å poengtere og redergjøre for sine synspunkter, og fant det derfor merkelig at han var så bastant i å legge skylden på en bestemt gruppe. Du svarte med at du var enig i psilo sitt utsagn (selv om du presenterer et mer nyansert bilde), noe som ble litt selvmotsigende.. Men nå gir jeg meg der, fordi nå nærmer jeg meg faretruende kverulering.

 

 

For ordens skyld kan jeg ta definidjonen på kverulering:

 

Kverulering er krangling for kranglingens skyld uten noe annet mål. Diskutering er å kommunisere (evnt. provosere) for å forsvare eller korrigere meninger som en kan redegjøre for hva er når som helst. Kverulanten er overfladisk uten meninger og benekter alt uten begrunnelse.

 

Det jeg gjorde var å prøve å korrigere en mening. Noe som ikke er kverulering, men diskutering. Men dette innlegget er mer likt kverulering fra meg ettersom vi egentlig er enige meg og deg. Så jeg gir meg der før ljåen kommer ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som nevnt av Tom W... På barna kjenner man foreldrene... Overraskende mange av venner på skråplanet som har en forelder.

 

Dessverre har jeg dårlig med sammenligningsgrunnlag for homofile foreldre, da dette heldigvis ikke er helt praksis enda... Kommer vel det og. :no::cry:

Det er vel ikke akkurat det ordspråket henspiller på...

 

Det er vel ikke antallet foreldre som er avgjørende her, snarere omstendigheten rundt skilsmissen etc. Mange triste barneskjebner etter havarerte ekteskap, men det e antagelig like mye tiden før skilsmissen (med krangling og endog vold) som har satt sitt spor i barna...

 

Derimot har jeg sett mange barn som aldri har levet sammen med to foreldre, og de har klart seg helt fint, fordi den de har (som regel mor) har tatt seg bedre av dem.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det betyr selvsagt ikke at foreldrene er eneste kilden til barns fordommer. Jeg sa da heller slett ikke at fordommene bare kommer fra foreldrene, tvert imot sa jeg:

 

QUOTE 

Det er ikke bare foreldrene som lager fordommene hos barn, men når barn har fordommer har de nesten alltid foreldre som har de samme fordommene. 

 

 

Det står jeg ved.

 

vil si meg enig med dette.

 

for meg så virker det litt slik

 

barna påvirkes av foreldrene sine holdninger - de vokser opp med denne holdningen, noe som kanskje bidrar til at de plukker på andre som ikke passer til det de mener er normalt osv.

 

correct me if I'm wrong

Lenke til kommentar
Mine synspunkter på homofile:

 

Jeg syns det er ubeskrivelig ekkelt med gutter med hårløse kjønn som liker å ta andre gutter med hårløse kjønn i rassen. Men det er jo ikke noe galt i å være seg selv.

 

Det som er så synd er at homser er så feminine at det nesten går utover de som er rundt dem. Vet jo snart ikke om det er jente eller gutt.

 

Skjønner ikke hvorfor homser er så feminine egentlig? Vil de være jenter eller?

 

Nei .... homser syns jeg bare ikke noe om i det hele tatt. Skulle vært forbudt. Hvorfor vil noen egentlig ha bæsj på tissen isteden for en søt jente! Hvis det skal være greit å være homse så blir jo ikke verden overbefolka iallfall da. Håper det er forbudt for homser å adoptere barn også. Hva skal ungen kalle foreldra sine? Og når det er foreldremøte på skolen og alle er der. Så sitter "foreldra" dine å kysser! Tenk hvor mye den stakkars uskyldige ungen kommer til å bli mobba!? Og ja, dessverre! Verden er slik!

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nå har jeg gitt mine synspunkter, så håper ikke jeg har sagt noe ulovlig for da ber jeg heller dere slette innlegget mitt.

Ifølge mod teamet her på HW så kan det til tider virke som at alt som ikke er politisk korrekt er ulovlig.

Lenke til kommentar
Den ble litt generell ja. Enig med du.

 

Men jeg har et spørsmål: Hvorfor skal homofile få adoptere?

Fordi de er mennesker som alle andre. Det er ingenting ved dem som individer som gjør dem mer eller mindre egnet til å være foreldre. Altså bør de vurderes etter akkurat de samme kriterier som alle andre som søker om å får adoptere. Det er ingen grunn til at seksuell legning skal være diskriminerende i den sammenheng, så lenge de ellers er egnet. Det vil inntekt, boforhold osv.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Den ble litt generell ja. Enig med du.

 

Men jeg har et spørsmål: Hvorfor skal homofile få adoptere?

fordi de ikke er verre enn hetrofile.

 

 

Argumentasjonen med mobbing,stimatisering osv er mye basert i fordommer vi finner i samfunnet. Hadde det vært akseptert, så ville vi kanskje sett andre resultater av homofile som adopterer. I dagens samfunn er det vanskelig med slik ordning.

 

 

kan noen si meg;

 

er det noe forskjell (bortsett fra status) på single, ikke hetro, og gifte (hetro) som gjør at de er uegnet til foreldre?

 

jeg greier ikke se det KUN utifra deres status

Lenke til kommentar
er det noe forskjell (bortsett fra status) på single, ikke hetro, og gifte (hetro) som gjør at de er uegnet til foreldre?

Nei, selvsagt ikke. Men det sitter en masse dommedagskristne rundt og prediker at den slags er begynnelsen på verdens undergang. (Da de skal fly på Business Class til himmelriket og vi andre skal ta heisen til kjelleren.) Den myten sprekker hvis teoriene blir prøvet ut i praksis og det viser seg at det faktisk går helt fint med praktiserende homofile som foreldre.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ok, la meg omformulere spørsmålet... Er det noen grunn til at to mennesker av samme kjønn skal adoptere?

 

Personlig synes jeg dette bare høres feil ut. Ikke fordi de er homofile, men fordi det mangler en del. Det er som å servere fish & fish. (ikke ta den bokstavelig, takk. Bare poengterer at hele ordet "foreldre" burde bety mor og far.)

Lenke til kommentar
Minner om topic... Homofili.... Ikke mobbing. Det kan vi heller ta i en egen tråd.

Når mobbing blir tatt opp som et argument mot at homofile skal få adoptere, så er det en helt grei retning å ta diskusjonen.

 

Dotten: jeg skjønner det du sier, men jeg holder fremdeles på mitt. Hvis en skoleelev, med en eller to homofile foreldre, blir mobbet av resten av klassen, eller ordet "homo" blir brukt som et skjellsord, er det en eller flere av foreldrene til disse barna som har gjort en skrekkelig dårlig jobb.

 

Det er i barneskolen mobbing stort sett begynner, og det er begrenset hvor mange homofili-kritiske inntrykk et barn kan få i den alderen. De kommer enten fra foreldrene til barnet selv, eller andre elever som igjen har fått holdningene fra sine foreldre (evt. søsken, som igjen reflekterer tilbake til foreldrene).

 

Hva det gjelder utestengelse fra skolen, er det noe som burde vært benyttet som siste mulighet, etter advarsler og foreldreinnkallinger. Det er noe foreldre må være opplyst om lenge før første skoledag, noe som ville gitt dem mer enn nok god nok tid til å forklare barnet om rett og galt. Selvfølgelig er det en holdningsendring som helst må til, men en konsekvens bør også introduseres.

Lenke til kommentar
Ok, la meg omformulere spørsmålet... Er det noen grunn til at to mennesker av samme kjønn skal adoptere?

La meg svare på det med et nytt spørsmål. Er det noen grunn til at to mennesker av ulikt kjønn skal adoptere eller få barn? Hvorfor er evt. denne grunnen "bedre" enn den som to homofile har?

Gjennom hele menneskets (eller andre dyr/fugl/fisk for den saks skyld) historie har det aldri vært naturlig at et barn har to foreldre av samme kjønn. noensinne.

Lenke til kommentar
er det noe forskjell (bortsett fra status) på single, ikke hetro, og gifte (hetro) som gjør at de er uegnet til foreldre?

Nei, selvsagt ikke. Men det sitter en masse dommedagskristne rundt og prediker at den slags er begynnelsen på verdens undergang. (Da de skal fly på Business Class til himmelriket og vi andre skal ta heisen til kjelleren.) Den myten sprekker hvis teoriene blir prøvet ut i praksis og det viser seg at det faktisk går helt fint med praktiserende homofile som foreldre.

 

Geir :)

OT

 

jeg vet ikke om jeg vil gifte meg, men jeg vil gjerne ha en datter. Hvorfor skal jeg som singel bli ansett som mindre brukelig enn par, bare fordi jeg er uten livspartner?

 

OT

 

ved å nevne kristendommen, så kommer vi da inn på den uheldige sammenslutning mellom stat og kirke. Det at kirken sier homofile er synd, og hentyder til noe ikke naturlig. dette medfører jo problem i forhold til folks holdninger?

 

fortalte at jeg hadde en venn som er homofil, to av guttene i klassen ble veldig interessert (av en eller annen grunn)

Lenke til kommentar
Ok, la meg omformulere spørsmålet... Er det noen grunn til at to mennesker av samme kjønn skal adoptere?

La meg svare på det med et nytt spørsmål. Er det noen grunn til at to mennesker av ulikt kjønn skal adoptere eller få barn? Hvorfor er evt. denne grunnen "bedre" enn den som to homofile har?

Gjennom hele menneskets (eller andre dyr/fugl/fisk for den saks skyld) historie har det aldri vært naturlig at et barn har to foreldre av samme kjønn. noensinne.

det er slik tro som sørger for at menneskeheten ikke går fremover heller.

 

Hvis mennesket skulle tvholdt på troen om at inntil deres daværende tid så var hest det eneste friktige fremkomsmiddel, hvordan i alle dager skulle vi hatt det i dag?

 

eller det faktum at kvinner er kun til å være hjemme, og ikke i arbeid. Hvor ville vi vært i dag (ikke at vi er så mye bedre nå, men er fremgang)

 

 

troen om det som har skjedd tidligere kan ikke gi fasitsvar for hvordan et samfunn skal fortsette å være. Det vil medføre at tviholdning på slike fordommer vil forhindre utviklingen

Lenke til kommentar
Gjennom hele menneskets (eller andre dyr/fugl/fisk for den saks skyld) historie har det aldri vært naturlig at et barn har to foreldre av samme kjønn. noensinne.

Det blir jo et ganske teit argument. Veldig mange av oss har vokst opp med en forelder. Fungerer greit det og. Dessuten er det uttallige ting menneskene gjør som ikke er "naturlig" i den forstand at det ikke eksisterer i naturen.

 

Jeg kjenner også mennesker som har blitt oppfostret av bestemor, eller mor og bestemor og andre interessante kombinasjoner. Det er slett ikke alle som har en A4 oppvekst med mor og far.

 

Ellers er det nok av barn som trenger noen som kan være glad i dem og gi dem en god oppvekst. Hvis homofile ønsker å ha barn og barn ønsker å få foreldre, hvorfor skal det da være en hindring at de er samme kjønn? Hvorfor skal det være galt med to mødre, eller to fedre.

Lenke til kommentar

 

Dotten: jeg skjønner det du sier, men jeg holder fremdeles på mitt. Hvis en skoleelev, med en eller to homofile foreldre, blir mobbet av resten av klassen, eller ordet "homo" blir brukt som et skjellsord, er det en eller flere av foreldrene til disse barna som har gjort en skrekkelig dårlig jobb.

Ikke nødvendigvis. For et barn vet ikke nødvendigvis hva begrepet "homo" i det hele tatt er. Det er begrenset hvor mye man kan opplyse et barn om. Ta min eldste gutt f.eks. Han ble igår kalt "baby" av flere eldre gutter på lekeplassen. Hvorfor vet jeg ikke helt, men de ville ikke være med han fordi han kalte de "baby". Han er nylig fylt 5 år, han skjønte lite av det. Heldigvis kom han bort til meg og sa at de ikke ville være med han fordi de kaller han "baby". Han var overhodet ikke lei seg, men han tok det som en sannhet. Jeg forklarte han selvfølgelig at det der var tøv og gav beskjed til ungene om at de ikke måtte holde på slik.

 

Men så kan vi videreføre dette. Om ungen min ikke hadde tatt dette opp med meg men dratt til barnehagen og så begynt å kalle 3-4 åringene for babyer og de vil han ikke leke med fordi de er "baby", så er ikke det noe grunnlag for en som jobber i barnehagen å si at jeg som forelder gjør en dårlig jobb. For mobbing oppstår helt naturlig, spesielt blandt unge, fordi de mangler kunnskap om begreper og hva ord betyr. Det som er viktig er at man tar tak i når mobbingen finner sted.

 

Tar man til etterening at i dagens samfunn så befinner ungen seg ofte mer i barnehagen/skolen i løpet av dagen enn hs foreldrene, så ser man hvor mye av ansvaret ligger. Om så foreldrene svikter så ser jeg på det som barnehagen og skolen sitt ansvar å gjøre det de kan for å lindre "skadene" som finner sted.

 

Jeg som forelder kan ikke ha full kontroll over alt mine unger foretar seg. Uansett hvor mye forståelse og tolleranse jeg prøver å lære mine barn, så er faktum at de er barn, og ting tar tid. Jegh har hørt flere mobbetendenser fra ungene mine og flere vil helt klart komme. Det viktige er at jeg prøver å gjøre noe med de. For sant skal sies, eldsteungen min har plukket opp langt flere ufinheter i barnehagen av andre barn enn noe annet sted. Men det er også noe du fint poengterer ut i det andre avsnittet sitt.

Det viktige er at man bruker de ufinhetene og omformer de til kærdom, noe jeg håper både jeg og barnehagen til ungen min gjør på en bra måte ;)

 

Jeg er nok selv påvirket mye av egen erfaring angående mobbing. I de fleste tilfeller fra min barndom klarer jeg ikke å se sammenheng med foreldrene, det hengte mer sammen med miljø som oppstod i skolegården og lærere som ikke var villig til eller evnet å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Gjennom hele menneskets (eller andre dyr/fugl/fisk for den saks skyld) historie har det aldri vært naturlig at et barn har to foreldre av samme kjønn. noensinne.

Ja og i flere hundre år var jorden flat.....

 

Det er ikke kjønn, legning, yrke, osv til foreldrene som avgjør om man er en god forelder eller ikke. Ikke antallet foreldre heller.

 

Kom med en eneste dokumentasjon eller faktaopplysning som tilsier at homofile foreldre egner seg dårlig som foreldre.

 

Klarer du ikke det og er mot at homofile adopterer så driver du med kverulering, intet annet.

Lenke til kommentar
Gjennom hele menneskets (eller andre dyr/fugl/fisk for den saks skyld) historie har det aldri vært naturlig at et barn har to foreldre av samme kjønn. noensinne.

Unnskyld, men det er ikke sant. Mange samfunn i historien var rent matriarkalske. Mennene var ikke tilstede, de var ute på jakt, eller fiske, eller i krig. Barna var omgitt av bare mødre. De var kanskje ikke homofile eller gift, men fungerte i sosiale forhold som erstattet ekteskapet. Det er ikke prinsipielt forskjellig fra å ha homofile foreldre, barna blir tross alt ikke med foreldrene i køya når de har sex, uansett legning.

 

I en rekke dyrearter er hannen der bare ved forplantningen, så forsvinner han for å parre seg med andre hummer mens hunnen fostrer opp avkommet alene.

 

Feilen du gjør er å definere det naturlige ut fra ideen om at det genetiske opphavet utgjør et naturgitt (eller gudegitt) parforhold, eller ekteskap. Det er en praktisk ordning under mange samfunnssystemer, men naturgitt er det ikke.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

At noe er naturlig biologisk har lite med formen på jorda eller om vi bruker hest og kjerre lenger. Det er ikke naturlig at to mennesker av samme kjønn har barn sammen. Det er ikke kverulering. Det er fakta.

 

Men for å få sagt, jeg er ikke sikker på at alle homofile ville vært dårlige foreldre. Kjenner flere homofile som er flotte personer. Men altfor mange homofile har en livvstil eller oppførsel som gjør at jeg mener de er uegnet som foreldre. Jeg tenker da på den gjengen med overdrevent feminine trekk og ekstra myke håndledd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...