Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter

Anbefalte innlegg

Og hva #¤%& er greia med GAY-parade? Skjønner de ikke at det skaper mer homofobi? En haug med gutter i rosa fjær er ikke veien å gå for bred aksept. Dette er jeg nesten sikker på.

Nå er det vel ikke slik at homofile må forsvare sin rett til å gjøre det som gjør dem lykkelig? Hvis det betyr at enkelte syns det er fantastisk morsomt å kle seg ut og ha parade så skader det vel ingen? Hvorfor er folk så utrolig opptatt av hva alle andre gjør? Hvis alle hadde tenkt litt mer på seg selv og sin egen lykke tror jeg det hadde vært en bedre verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(XmasB @ 29/03/2005 : 09:53)

Og hva #¤%& er greia med GAY-parade? Skjønner de ikke at det skaper mer homofobi? En haug med gutter i rosa fjær er ikke veien å gå for bred aksept. Dette er jeg nesten sikker på.

Det er jeg enig med deg i,gayparade er ikke den rette måten å gjøre det på.Hvorfor er det ikke hetroparader?.Får inntrykk av at de fleste homofile er sykelig sexfiksert og med sære fetisjer,når jeg ser bilder/TV fra paraden og det er vel ikke alle homofile som er det?

Lenke til kommentar

Nei, langt ifra. Eg er liker også ikke helt dette homo-parade greiene, hvorfor ikke ha en parade for mennesker av alle slag? :)

(når eg tenker meg om så er det vel noen parader bla. i Rio)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Nei, langt ifra. Eg er liker også ikke helt dette homo-parade greiene, hvorfor ikke ha en parade for mennesker av alle slag? :)

(når eg tenker meg om så er det vel noen parader bla. i Rio)

Alle disse paradene virker ganske homo uansett, spør du meg. :devil:

Lenke til kommentar
Mine synspunkter på homofile:

Jeg syns det er ubeskrivelig ekkelt med gutter med hårløse kjønn som liker å ta andre gutter med hårløse kjønn i rassen. Men det er jo ikke noe galt i å være seg selv.

Det som er så synd er at homser er så feminine at det nesten går utover de som er rundt dem. Vet jo snart ikke om det er jente eller gutt.

Skjønner ikke hvorfor homser er så feminine egentlig? Vil de være jenter eller?

Nei .... homser syns jeg bare ikke noe om i det hele tatt. Skulle vært forbudt. Hvorfor vil noen egentlig ha bæsj på tissen isteden for en søt jente! Hvis det skal være greit å være homse så blir jo ikke verden overbefolka iallfall da. Håper det er forbudt for homser å adoptere barn også. Hva skal ungen kalle foreldra sine? Og når det er foreldremøte på skolen og alle er der. Så sitter "foreldra" dine å kysser! Tenk hvor mye den stakkars uskyldige ungen kommer til å bli mobba!? Og ja, dessverre! Verden er slik!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nå har jeg gitt mine synspunkter, så håper ikke jeg har sagt noe ulovlig for da ber jeg heller dere slette innlegget mitt.

moro dette her.

vet ikke hvor mye interesse du har av å se folk ha samleie eller likende, men majoriteten av samfunnet slepper dette problemet. Det er veldig få folk som dropper buksene midt i Oslo sentrum, og tar seg en omgang.

Nei .... homser syns jeg bare ikke noe om i det hele tatt. Skulle vært forbudt. Hvorfor vil noen egentlig ha bæsj på tissen isteden for en søt jente!

Hvorfor liker noen jenter, og andre gutter. Det er nok noe de ikke kan lastes for. Det er vanskelig for oss som ikke har slike følelser å forstå kort og greit.

Håper det er forbudt for homser å adoptere barn også. Hva skal ungen kalle foreldra sine? Og når det er foreldremøte på skolen og alle er der. Så sitter "foreldra" dine å kysser! Tenk hvor mye den stakkars uskyldige ungen kommer til å bli mobba!? Og ja, dessverre! Verden er slik!

joker_nord :p : er dette et respektabelt innlegg?

Ungen kan kalle dem pappa. kanskje ikke så lett, men finnes vel løsninger. Er definitivt ikke mulig å si mamma og pappa.

Normale mennesker (JA, dette inkl. homofile og lesbiske) greier nok å ungå dette.

Samfunnet vil alltid frykte hva det ikke kan forstå, derav vil de prøve å påvirke eller mobbe de avstikk de finner fra hva DE anser som normalt.

Hvorfor er homofile så verre foreldre?

Husk: normalt er definert som flertallet i en gitt gruppe, mens alt annet enn normalt er de som ikkeoppfyller kravene stilt av majoriteten.

Lenke til kommentar

Jeg er sterkt imot at homofile skal adoptere. Om det er 2 menn eller 2 damer gjør ingen forskjell. Et barn trenger en mor og en far. Derfor er jeg også sterkt imot at single skal adoptere også.

En ting er hvis man skulle være så "uheldig" å bli alenemor- eller far, men ser ingen grunn til å sette seg (og et barn) inn i en slik situasjon ved adopsjon.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
Et barn trenger en mor og en far.

Argumentér, min gode mann/gutt/fisk. Hvorfor trenger et barn både mor og far?

Jeg tror folk her etterhvert må begynne å innse at det er kvaliteten som teller, ikke kvantiteten. Et barn kan ha to foreldre (mor og far) som knapt har tid til å være foreldre pga prioriteringer, og som lar TV-en og evt. søsken stå for oppdragelsen. På den andre siden kan et barn ha én forelder som faktisk tar seg god tid til å være tilstede i barnets liv.

Etter å ha jobbet i barnehage/skolefritidsordning i et par år, så jeg plenty med eksempler av begge typene. Du hadde foreldre som, uten unntak, leverte ungen(e) før barnehagen åpnet, og hentet barnet helt i aller siste liten, gjerne også godt over stengetid i enkelte tilfeller. For å si det sånn, det var en klar sammenheng mellom barnets personlighet og foreldrenes tilstedeværelse i dets liv.

Når det gjelder at homofile skal adoptere, ser jeg ikke noe problemer. En adopsjon skjer ikke, som noen av dere mindre begavete brukere liker å innbille dere, ved at to mennesker i et ustabilt forhold bare ringer til AdopsjonsKlinikken og sier at de vil ha en unge, og vips, så får de en levert med postens servicepakke.

Det er en lang og møysommelig prosess, og søkerne må være i et etablert og stabilt forhold (gjerne gift over lengre tid), ha en stabil og god inntekt, ingen pletter på rullebladet, pluss en hel del andre kriterier. Det er på ingen måte lett å bli overlatt med ansvaret for et barns ve og vel.

Og så har vi da mobbingen. Et yndet argument.

Barn blir mobbet hvis de er tykke, er tynne, har rødt hår, har fregner, bruker briller, har et uvanlig fornavn, har et uvanlig etternavn, har klær som ikke samsvarer med det mobberne mener er tøft, snakker høyt, snakker lavt, har pipestemme, lesper, har store ører, har stor nese, store fortenner, overbitt, underbitt, er hjul- eller kalvbeint, er mye syk, har et ikke-vestlig utseende, og mye, mye, mye mer.

Det hadde ikke heller vært en idé å talt ut imot mobberne istedenfor? Å heller gjøre noe med det reelle problemet, snarere enn å gi dem én mindre grunn for å mobbe? Å heller innført rektorer som hadde baller/eggstokker nok til å faktisk gjøre noe med problemet, som å innføre en mobbe-fri skole? "Beklager, men sønnen deres er en liten drittunge av ypperste kaliber, og han får dessverre ikke gå på denne skolen lenger."

Tross alt, dette er barn på barne- og ungdomsskole-stadiet vi snakker om. Fordommene kommer fra et sted, og det stedet er foreldre. Sneversynte bedritne foreldre, som antageligvis folk som Nicklas kommer til å vokse opp til å bli.

Lenke til kommentar

Det hadde ikke heller vært en idé å talt ut imot mobberne istedenfor? Å heller gjøre noe med det reelle problemet, snarere enn å gi dem én mindre grunn for å mobbe? Å heller innført rektorer som hadde baller/eggstokker nok til å faktisk gjøre noe med problemet, som å innføre en mobbe-fri skole? "Beklager, men sønnen deres er en liten drittunge av ypperste kaliber, og han får dessverre ikke gå på denne skolen lenger."

Å nekte en mobber å gå på skole løser ingenting. Det fjerner et problem fra et geografisk område, men skaper en del andre problemer. Ble selv offer for en del mobbing på skolen, om mobberne hadde blitt hevet ut av skolen så ville det nok hjulpet lite. Personlig ble det løst for meg ved at jeg selv satt foten ned. Det finnes flere måter å løse det på. Alle de som en gang mobbet meg er i dag bekjente eller venner og samtlige innser at det de gjorde var galt. Ingen av dem løper rundt slik den dag i dag. Det er tross alt snakk om barn og uvitenhet er en stor del av det å være barn.

TIltak må sette inn ja, men alle har rett på skoleplass og utdanning, det er lovfestet. En rektor må forholde seg til de lover og regler som er. Tvangsflytting kan kanskje være med på å løse problemet, men mobbing foregår hovedsakelig både på skolen og i fritiden, ettersom man omgås de man går på skolen med. Derfor er det viktigere å ta tak i mobberne og gjøre klart for dem hva mobbing kan medføre. For tro meg, mange barn og unge forstår ikke rekkevidden av sine handlinger.

Du poengterer helt glimrende hvordan mobbing foregår i skolen og at det ikke er et argument som tilsier at homofile ikke skal få adoptere. Jeg er helt enig i deg om at man må ta fatt på problemet, Men jeg er mer for å sørge for at mobbere slutter å mobbe, ikke nekte mobberne tilgang til et sted de kan utøve mobbing.

Fordommene kommer fra et sted, og det stedet er foreldre. Sneversynte bedritne foreldre, som antageligvis folk som Nicklas kommer til å vokse opp til å bli.

Ikke helt enig der. Det er litt mer nyansert. Fordommene kommer ikke fra ett sted, men fra flere. At man er homofob tilsier ikke automatisk at fordommene stammer fra foreldrene. Selv om foreldrene ofte er en faktor inne bilfdet.

Og jeg har større forhåpinger når det kommer til Nicklas. Regner med at han er rimelig ung og unge lærer stort sett. Jeg er ikke villig til å avskrive og forhåndsdømme noen som foreldre lenge før de nok blir foreldre. Jeg håper ihvertfall du får feil i den spådommen, og det gjør nok du også ;)

Lenke til kommentar

Dotten: Politikere har i årevis prøvd å fjerne mobbing i skolene med å få mobberene til å slutte, så vidt eg vet så har ikke dette hjulpet så mye. Sist gang Bondevik skulle sette inn en kamp så lyktes han med å dra mobbng ennda mer i skyggen å få det til å bli mer skjult, ihvertfall det som skjedde på min skole. Lærerene skrøyt nesten av det gode miljøet mens det skjedde mye jævelskap i skyggen.

Eg vet ikke om "omplasering" av mobbere er en god løsning, men selv så har eg mistet all tro på dette med å få dem til å slutte. Det virker tydeligvis som det ikke lar seg gjøre.

Etter mitt syn ihvertfall..

Men dette er offtopic da...

Lenke til kommentar
Fordommene kommer fra et sted, og det stedet er foreldre. Sneversynte bedritne foreldre, som antageligvis folk som Nicklas kommer til å vokse opp til å bli.

Ikke helt enig der. Det er litt mer nyansert. Fordommene kommer ikke fra ett sted, men fra flere. At man er homofob tilsier ikke automatisk at fordommene stammer fra foreldrene. Selv om foreldrene ofte er en faktor inne bilfdet.

Si det på en annen måte: Det er ikke bare foreldrene som lager fordommene hos barn, men når barn har fordommer har de nesten alltid foreldre som har de samme fordommene. Unntaksvis foreldre som rett og slett ikke bryr seg om hva barna driver med. Ofte begge deler...

Barn med oppegående tolerante foreldre som har vett til å diskutere slikt med sine barn har bare unntaksvis slike fordommer. Det betyr ikke at barna vokser opp og overtar foreldrenes meninger, det motsatte er ofte tilfellet, men grunnholdningene har man stor innflytelse på.

Så jeg vil gi psilocybe rett. Fordommene kommer fra foreldrene.

Lenke til kommentar
Dotten: Politikere har i årevis prøvd å fjerne mobbing i skolene med å få mobberene til å slutte, så vidt eg vet så har ikke dette hjulpet så mye. Sist gang Bondevik skulle sette inn en kamp så lyktes han med å dra mobbng ennda mer i skyggen å få det til å bli mer skjult, ihvertfall det som skjedde på min skole. Lærerene skrøyt nesten av det gode miljøet mens det skjedde mye jævelskap i skyggen.

Eg vet ikke om "omplasering" av mobbere er en god løsning, men selv så har eg mistet all tro på dette med å få dem til å slutte. Det virker tydeligvis som det ikke lar seg gjøre.

Etter mitt syn ihvertfall..

Men dette er offtopic da...

Bare for å svare på dette OT.

Skill mellom det å starte å mobe og det å få folk til å slutte å mobbe.

Det første er vanskelig å gjøre noe med, spesielt blant unge. Er bare til å ta seg en tur i barnehagen, barneskolen eller ungdomsskolen. Det kryr av mobbing, i en eller annen form.

Men om noen begynner å mobbe, så er ikke dette noen krise. Det er helt naturlig. Det gir andre muligheten til å påpeke dette overfor vedkommende slik at personen slutter. Det er slik unge hovedsakelig lærer, gjennom prøving og feiling.

Men så over til det andre punktet. Å få personer til å slutte å mobbe. Det er dette som er utfordringen og det som må legges hovedvekt på.

Tar man alle mobbere og ser hvor mange som etterhvert slutter med det, så er jeg overbevist om at et klart flertall av mobberne slutter etter som tiden går. Men dessverre finnes det ingen statistikk over slikt så vidt meg bekjent. Men all erfaringen min tilier at mobberne avtar etterhvert som tiden går.

Og så har man de som ikke slutter å mobbe. Er det personen det er noe galt med eller er det omgivelsene som har feilet? Om sistnevnte, skal da et barn ta støyten for at skolen eller foreldrene sviktet?

Mobbere kan faktisk være ofre de og.

Lenke til kommentar

Si det på en annen måte: Det er ikke bare foreldrene som lager fordommene hos barn, men når barn har fordommer har de nesten alltid foreldre som har de samme fordommene. Unntaksvis foreldre som rett og slett ikke bryr seg om hva barna driver med. Ofte begge deler...

Barn med oppegående tolerante foreldre som har vett til å diskutere slikt med sine barn har bare unntaksvis slike fordommer. Det betyr ikke at barna vokser opp og overtar foreldrenes meninger, det motsatte er ofte tilfellet, men grunnholdningene har man stor innflytelse på.

Og hvor har du dette fra? Er det faktaopplysning? Ta for eksempel unge i puberteten. Det er studert på hvorfor ungdom gjør "iopprør" mot foreldre. For saken er at i den perioden hvor ungdom nærmer seg å bli voksen så blir ofte også konfliktene mellom foreldre og barn langt større. Og ungdom er langt mer åpen og mottakelig på å høre på andre "inspirasjonskilder". Det er ikke unntaksvis at barn har foreldrenes fordommer, det forekommer etter mitt syn ofte.

Fordommer kommer ikke kun fra et sted, det er ikke vanskelig å motbevise. Det blir for generaliserende og snevert syn på problemets opphav. Og derfor påpekte jeg at bildet var litt mer nyansert enn det psilo ga uttrykk for.

Lenke til kommentar
Fordommer kommer ikke kun fra et sted, det er ikke vanskelig å motbevise. Det blir for generaliserende og snevert syn på problemets opphav. Og derfor påpekte jeg at bildet var litt mer nyansert enn det psilo ga uttrykk for.

Selvsagt kommer de ikke kun fra et sted, men stort sett har foreldrene utrolig mye de skulle ha sagt. Deres holdninger smitter ofte over på barna og det er vel det som menes her. Jeg får inntrykk av at det er mer et ønske om å kverulere enn at du faktisk er uenig.

Lenke til kommentar

Selvsagt kommer de ikke kun fra et sted, men stort sett har foreldrene utrolig mye de skulle ha sagt. Deres holdninger smitter ofte over på barna og det er vel det som menes her. Jeg får inntrykk av at det er mer et ønske om å kverulere enn at du faktisk er uenig.

Ikke noe ønske om å kverulere, jeg er helt enig med deg. Men det var psilo som skrev:

Fordommene kommer fra et sted, og det stedet er foreldre. Sneversynte bedritne foreldre,

Dette var jeg ikke helt enig i og skrev:

Ikke helt enig der. Det er litt mer nyansert. Fordommene kommer ikke fra ett sted, men fra flere.

Så svarer Tom Waits For Alice:

Noe jeg igjen kommenterer og sier er mer nyansert. Men så hinter du frempå at jeg kverulerer, selv om du sier det samme som jeg sa. Så det blir vel litt som å hive stein i glasshus, eller? Det er viktig å påpeke at man ikke ene og alene kan gi en gruppe mennesker skylden for mobbing, der er mer innviklet enn som så.

Tilbake til topic. Så en artikkel i nyhetene på tv2 om homofile som ble utsatt for vold, daglige trusler og muligens også drap pga sin legning. Synd at landet vårt ikke er kommet lenger, hvis dette stemmer.

Lenke til kommentar
Og hvor har du dette fra? Er det faktaopplysning? Ta for eksempel unge i puberteten. Det er studert på hvorfor ungdom gjør "iopprør" mot foreldre. For saken er at i den perioden hvor ungdom nærmer seg å bli voksen så blir ofte også konfliktene mellom foreldre og barn langt større. Og ungdom er langt mer åpen og mottakelig på å høre på andre "inspirasjonskilder". Det er ikke unntaksvis at barn har foreldrenes fordommer, det forekommer etter mitt syn ofte.

Nei, fakta kan jeg ikke kalle det. Men jeg har fulgt tre barn gjennom grunnskolen, sittet i FAU i flere år, og jeg har i min nærmeste familie både en lærer og en psykolog som jobber i PPT. Ordspråket "På barna kjenner man foreldrene" er forbløffende treffsikkert.

Vi snakker ikke om tenåringsopprør her. Grunnlaget for barns fordommer legges mye tidligere. Når de gjør opprør er grunnholdningene allerede lagt. Opprøret får gjerne ytre former (klesstil osv.) eller politisk. Kanskje far og mor stemmer Høyre og barna melder seg inn i Rød Ungdom. (Hvilket ikke behøver å være et opprør mot foreldrene, ungdom flest har evnen til å tenke selv, om de blir oppmuntret til det.) Men har foreldrene gjort "jobben" sin, vil barne som regel ha ballast nok når de blir tenåringer til å kunne motstå fordommene.

Det betyr selvsagt ikke at foreldrene er eneste kilden til barns fordommer. Jeg sa da heller slett ikke at fordommene bare kommer fra foreldrene, tvert imot sa jeg:

Det er ikke bare foreldrene som lager fordommene hos barn, men når barn har fordommer har de nesten alltid foreldre som har de samme fordommene.

Det står jeg ved.

Geir :)

Lenke til kommentar
Tilbake til topic. Så en artikkel i nyhetene på tv2 om homofile som ble utsatt for vold, daglige trusler og muligens også drap pga sin legning. Synd at landet vårt ikke er kommet lenger, hvis dette stemmer.

Som en homofil bekjent sa det en gang på 80 tallet, etter å ha blitt jaget nedover Karl Johan: "Jeg blir i hvert fall flink til å løpe"...

En annen historie fra den tiden: En kollega kom en gang til meg og lurte på om jeg var interessert i å kjøpe en bil av ham. En gammel rusten Amcar, en 4 dørs Plymouth eller noe sånt. Han sa ikke mye om bilen (det var ikke mye godt å si), men et salgsargument hadde han: "Det er den bilen broren min og gjengen brukte når de kjørte rundt for å banke opp homser og pakkiser!"...

Nei jeg tror ikke landet er kommet så mye lenger i dag. Det er skremmende.

Geir :)

Lenke til kommentar
Et barn trenger en mor og en far.

Argumentér, min gode mann/gutt/fisk. Hvorfor trenger et barn både mor og far?

Som nevnt av Tom W... På barna kjenner man foreldrene... Overraskende mange av venner på skråplanet som har en forelder.

Dessverre har jeg dårlig med sammenligningsgrunnlag for homofile foreldre, da dette heldigvis ikke er helt praksis enda... Kommer vel det og. :no::cry:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...