Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

vart borte en stund fra traden.

 

reagerte pa en spesiell ting. det med at homofile ikke skulle adoptere barn.

 

mennesket er skapt slik at det frykter hva det ikke kan forsta. En logisk slutning kan vare at barn ikke forstar hvorfor noen andre har det anerledes, og dermed lager problemer. Dette er for meg en noksa simpel slutning.

 

samfunnet er bygget av et fundament hvor mange ting yngre generasjoner er veldig tolerante for, fremdeles er tabu eller stigamtiserende.

Det at homofile skal adoptere er ikke et problem i seg selv. Det er ingen logisk slutning som sier at alle ikke hetrofile er darligere foreldre enn andre. Hetrofile foreldre kan vare mye verre de.

 

Det er samfunnet som har skapt dette. Politikere som holder pa argumentasjonen bidrar til dette problemet. Hvis samfunnet skjermes og lukkes for dette, sa vil det heller aldri aksepteres.

 

 

Fordommer om at homofile er annenrangs er noe som jeg ikke kan stotte under noen omstendighet. Veldig enkelt fordi de ikke er verre enn de hetrofile.

 

et veldig greit sporsmal: noen som kan forsvare at jeg kan ga bort til en fra somalia og sier at jeg ikke liker han pga hudfargen og landet?

 

Hva i alle dager gjor det legitimt med en ikke hetrofil. Jeg kan ikke ga bort til et menneske og si det, bare fordi jeg mener det. har du en diskusjon gaende om det, og den andre er en frvillig part sa greit.

 

folkeskikk er vel det glemte ordet i norsk vokabular for tiden. Foreldrene glemmer jo a lare barna sine det. akkurat som de ikke tar oppgjor med samfunnet sine fordommer. Hvem er verst? de som er offer fordi de ikke kan fornekte folelsene sine, eller de som sitter pa sidelinjen og lar dem fa gjennomga, bare fordi de er for feige til a oppdra barna etter andre mal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mobber jeg homofile?

Jeg vil tørre å påstå at diverse hentydninger til å føde ut av "rævsprekken" tipper i den retningen...

Ser ikke helt hvor dette mobber noen?

 

Det var for å statuere et poeng, at hvis homofili var riktig så hadde menn fødd sine barn ut av rompa!

 

Greit at det er litt usaklig sammenligning, men synes den får fram det meste...

Lenke til kommentar

Når det gjelder at homofile skal få barn, så kan det bli en litt knikig situasjon for barnet når hun/han vokser opp.

 

Hvordan vil jevnaldrene til dette barnet se på saken.

Man kan ikke legge under en stol at det er en stor sannsynlighet for at barnet kan bli mobbet pga legningen til foreldrene.

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
En ting er jo sikkert og det er at en ikke kan diskutere homofili med fjortisser....

 

Om homofile skal få adoptere eller ikke er noe jeg ikke klarer å ta et standpunkt i, er så mye som taler for og i mot...

Kom gjerne med begrunnelser for og imot da. Vil lese flere meninger.

Lenke til kommentar
vart borte en stund fra traden.

 

reagerte pa en spesiell ting. det med at homofile ikke skulle adoptere barn.

 

mennesket er skapt slik at det frykter hva det ikke kan forsta. En logisk slutning kan vare at barn ikke forstar hvorfor noen andre har det anerledes, og dermed lager problemer. Dette er for meg en noksa simpel slutning.

 

samfunnet er bygget av et fundament hvor mange ting yngre generasjoner er veldig tolerante for, fremdeles er tabu eller stigamtiserende.

Det at homofile skal adoptere er ikke et problem i seg selv. Det er ingen logisk slutning som sier at alle ikke hetrofile er darligere foreldre enn andre. Hetrofile foreldre kan vare mye verre de.

 

Det er samfunnet som har skapt dette. Politikere som holder pa argumentasjonen bidrar til dette problemet. Hvis samfunnet skjermes og lukkes for dette, sa vil det heller aldri aksepteres.

 

 

Fordommer om at homofile er annenrangs er noe som jeg ikke kan stotte under noen omstendighet. Veldig enkelt fordi de ikke er verre enn de hetrofile.

 

et veldig greit sporsmal: noen som kan forsvare at jeg kan ga bort til en fra somalia og sier at jeg ikke liker han pga hudfargen og landet?

 

Hva i alle dager gjor det legitimt med en ikke hetrofil. Jeg kan ikke ga bort til et menneske og si det, bare fordi jeg mener det. har du en diskusjon gaende om det, og den andre er en frvillig part sa greit.

 

folkeskikk er vel det glemte ordet i norsk vokabular for tiden. Foreldrene glemmer jo a lare barna sine det. akkurat som de ikke tar oppgjor med samfunnet sine fordommer. Hvem er verst? de som er offer fordi de ikke kan fornekte folelsene sine, eller de som sitter pa sidelinjen og lar dem fa gjennomga, bare fordi de er for feige til a oppdra barna etter andre mal.

Enig der, det som ikke kan gis en logisk forklaring for er tabu.

Og det har veldig mye med hva barna lærer som små.

 

At homofile skal adobtere barn viser seg jo at de oppfdrar barne bedre en hetrofile foreldre.

Men hvordan er det å vokså opp med to foreldre av samme kjønn?

Den tror ikke jeg har klart!

 

Politikkerne vet ikke mellom en bok eller avis(usaklig).

Så de er med i stor grad på å skape f. eks. homofili til en tabu sak.

 

Enig der, at du går ikke bort til en person å sier slik.

Men slik er det vel med alt.

Det er ikke mange som tåler at du sier noe som helst som er krenkende.

Det synes jeg er feil, alle skal til en viss grad tåle hva som blir sagt mot dem.

Hvis noen sier at de ikke liker håret som jeg har, så begynner ikke å blir helt ut ifra meg.

Det var deres mening om mitt hår, og synes jeg gjelder homofili, eller hva nå det måtte være.

(Sier ikke at jeg går rundt å sier alt stygt til en homefil, har da ingen problemer med å omgås de!)

 

Tror ikke egene meninger har med folkeskikk, spesielt ikke i en open diskusjon.

Hvis alt skal baseres på folkeskikk du beskriver den, så hadde det ikke vært mye kritikk i verden, bare ros, og "glede".

Det ligger noe i det med hva våres barn lærer såm barn. Og jeg tror vi kanskje er av den gamle generasjonen, med foreldre som kanskje har litt rar holdning til det "unknow".

 

 

En ting jeg ville ta opp:

Jeg tror mye av den hetsen ovenfor evt. homofile, er at mange føler seg truet.

Det tror jeg er en av mange sentrale årsaker.

At en pappa føler seg truet av en homo i nabolaget, kan gå over til barnet ved at pappa snakker nedlatende ovenfor han som er homofil!

 

(Vær så snill å ikke kom med de utbruddene ovenfor meg nå!)

Lenke til kommentar
En ting er jo sikkert og det er at en ikke kan diskutere homofili med fjortisser....

 

Om homofile skal få adoptere eller ikke er noe jeg ikke klarer å ta et standpunkt i, er så mye som taler for og i mot...

Var dette et hint ovenfor meg at jeg er 14år?

Nei jeg visste ikke at du var 14. Jeg generaliserte, og det finnes mange unntak.

Men da jeg gikk på u-skole kunne man jo prøve å "forsvare" homofile i en debatt i feks klassen

Lenke til kommentar
Når det gjelder at homofile skal få barn, så kan det bli en litt knikig situasjon for barnet når hun/han vokser opp.

 

Hvordan vil jevnaldrene til dette barnet se på saken.

Man kan ikke legge under en stol at det er en stor sannsynlighet for at barnet kan bli mobbet pga legningen til foreldrene.

På samme måte som svarte ble mobbet for 50 år siden da de begynte på samme skole som hvite. At visse elementer i et samfunn diskriminerer og er ignorant løses ikke av å unngå konflikt (skulle vi fortsatt hatt raseskille for å unngå ubehagelige situasjoner?), men av å vise at dette er kommet for å bli, og det er ingenting annet å gjøre enn å akseptere det.

For at samfunnet skal kunne utvikle seg må alle former fordommer slettes, og derfor er jeg for at homofile skal få oppdra barn.

Lenke til kommentar
En ting er jo sikkert og det er at en ikke kan diskutere homofili med fjortisser....

 

Om homofile skal få adoptere eller ikke er noe jeg ikke klarer å ta et standpunkt i, er så mye som taler for og i mot...

Var dette et hint ovenfor meg at jeg er 14år?

Nei jeg visste ikke at du var 14. Jeg generaliserte, og det finnes mange unntak.

Men da jeg gikk på u-skole kunne man jo prøve å "forsvare" homofile i en debatt i feks klassen

Hehe, er 17år da...

Lenke til kommentar
Når det gjelder at homofile skal få barn, så kan det bli en litt knikig situasjon for barnet når hun/han vokser opp.

 

Hvordan vil jevnaldrene til dette barnet se på saken.

Man kan ikke legge under en stol at det er en stor sannsynlighet for at barnet kan  bli mobbet pga legningen til foreldrene.

På samme måte som svarte ble mobbet for 50 år siden da de begynte på samme skole som hvite. At visse elementer i et samfunn diskriminerer og er ignorant løses ikke av å unngå konflikt (skulle vi fortsatt hatt raseskille for å unngå ubehagelige situasjoner?), men av å vise at dette er kommet for å bli, og det er ingenting annet å gjøre enn å akseptere det.

For at samfunnet skal kunne utvikle seg må alle former fordommer slettes, og derfor er jeg for at homofile skal få oppdra barn.

Så barna skal få svi under oppveksten for at norge skal tilpasse seg homofile foreldre?

Lenke til kommentar
Tror ikke egene meninger har med folkeskikk, spesielt ikke i en open diskusjon.

Hvis alt skal baseres på folkeskikk du beskriver den, så hadde det ikke vært mye kritikk i verden, bare ros, og "glede".

Det ligger noe i det med hva våres barn lærer såm barn. Og jeg tror vi kanskje er av den gamle generasjonen, med foreldre som kanskje har litt rar holdning til det "unknow".

 

 

En ting jeg ville ta opp:

Jeg tror mye av den hetsen ovenfor evt. homofile, er at mange føler seg truet.

Det tror jeg er en av mange sentrale årsaker.

At en pappa føler seg truet av en homo i nabolaget, kan gå over til barnet ved at pappa snakker nedlatende ovenfor han som er homofil!

 

hm,trodde du skulle krangle med meg jeg hehe :p

 

 

grunnet til at jeg la inn folkeskikk var pga uttalelser om freedom of speech.

Finnes grenser for hva som kan sies. Na skal det nevne at den popluare rasimeparagrafen omhandler dette her og. Sa a ga bort til en person pa en slik mate kan faktisk rammes.

 

men hvorfor foler mennesker seg truet? er det fordi de har rett til det, eller fordi man vokser opp med inntrykket av at normal samfunnsborger skal misslike homofile....det finnes ikke noe svar.

 

At homofile skal adobtere barn viser seg jo at de oppfdrar barne bedre en hetrofile foreldre.

Men hvordan er det å vokså opp med to foreldre av samme kjønn?

Den tror ikke jeg har klart!

 

sa lenge samfunnet ikke er klart for denne aha opplevelsen, sa vil vi aldri finne ut av det. Mennesket kan overleve sa mangt, og to fedre er ikke verre enn en far eller en mor, eller for den saksskyld en av hver. jeg kan ikke se hvorfor det er verre?

 

 

til deg som blandet inn VK1 pyskologi. Psykologi gir ikke fasit svarene for noe et samfunnet ikke har sett. En sucidale person kan behandles utifra tidligere erfaring om hva som hjelper. Oppdragelse er noe man har laget en mal for, basert utifra tidligere erfaring. Correct me if I'm wrong, men meg bekjent er det uhyre fa som har ikke hetrofile foreldre. Pyskologien kan ikke si ut i fra denne lille mengden at det er skadlig.

Samfunnet kan si det, fordi i deres tanke gang sa strider dette mot det naturlige. Og man kan ikke forsta noe som er irrasjonelt, dermed skapes et vakum, hvor fordommer kan komme.

Lenke til kommentar
Så barna skal få svi under oppveksten for at norge skal tilpasse seg homofile foreldre?

Barn med to foreldre blir mobbet. Barn med kun en far blir mobbet, barn med briller og barn med kviser og barn som er sent ute i puberteten og lave barn og høye barn blir mobbet.

Generelt alt blir mobbet!

 

Og derfor må man kunne tåle å høre kritikk...

Lenke til kommentar
Så barna skal få svi under oppveksten for at norge skal tilpasse seg homofile foreldre?

Barn med to foreldre blir mobbet. Barn med kun en far blir mobbet, barn med briller og barn med kviser og barn som er sent ute i puberteten og lave barn og høye barn blir mobbet.

Ja, men jeg tror at å bli mobbet for at foreldrene er homofile stikker dypere enn om at barnet har briller..

 

Hvis ikke de eventulelle kommende homofile en gang tenker tanken på det, så er de selviske

Lenke til kommentar

Hvor mange foreldre er ikke egoistiske? Hvor mange ønsker ikke barn grunnet deres EGNE ønsker om å videreføre slektet, ikke fordi de føler at de har noe å gi til et barn. Jeg tror mange homofile har mye mye mer å gi enn heterofile.

 

Til Birger_Nord: Må man kunne tåle kritikk fordi noen mobber andre? Det hørtes ikke helt logisk ut for meg. Folk bør lære seg folkeskikk og det å omgås folk på en nomral måte uavhengig om man liker de eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...