Gå til innhold

P4 - ulik betegnelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den fen tror jeg er en cpu med en anne FSB verdi.

Altså 530j = en cpu med mer/mindre FSB en en 530.

Nei, det har med virus beskyttelse å gjøre.

 

Execute-Disable Bit capability is a robust hardware feature, detectable using the CPUID instruction, that protects against malicious software executing code on IA-32 systems. Fundamental software support for this capability includes enabling Physical Address Extension (PAE) functionality and defining a memory-protection policy that is granular down to the page level.

 

EDIT: det hevdes også at disse CPUene trekker mindre strøm.

Endret av Fur
Lenke til kommentar

S:T:A:N:D: 5 står får serie og 30 er 3GHz.

 

Intel Pentium 4 5x1 series of CPUs is expected to be released in Q2 (April?). The 5x1 series is the successor to the previous Prescott 5x0 series and will be identical (1Mb L2 etc) apart from the addition of EM64T (64-bit) technology. The 5x0 series will initially consist of the 521 (2.8 Ghz), 531 (3.0 Ghz), 541 (3.2 Ghz), 551 (3.4 Ghz), 561 (3.6 Ghz) and 571 (3.8 Ghz).

Lenke til kommentar
Har kjøpt meg ny prosessor. :thumbup:

 

Pentium 4 3.2E Ghz,800 Mhz System Bus og 1 mb L2 Cache.

 

Noen som vet hva E og L2 står for?Har dette noe med Hyper-Treadingen å gjøre? :hmm:

E står for Prescott.

1 mb i level 2 cache.

Den har hypertreading.

 

Denne prosessoren finnes i flere steppinger, og D0 steppen er å foretrekke pga litt mindre effektbruk.

Det ser du på CPU`en ved at det står SL7KC eller SL7E5, som begge er D0 stepping.

Lenke til kommentar

Kunne ikke en eller annen med interesse for dette tema lage en oversikt over aktuelle CPU'er.

Selv er jeg stadig inne på Intels sine sider, men må tilstå at det er så mye informasjon at det er fort gjort å rote seg bort i uvesentligheter.

 

En oversikt som beskrev de forskjellige prosessirene med Intel's navn, kallenavn, stepping, FSB, etc, etc ville vært til god hjelp for fler en meg vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...