Ulkesh Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Jeg har satt opp dynamisk DNS med mitt Zyxel modem, og fått et domene av dyndns.org. Dersom jeg går til det domenet, får jeg innloggings-skjermen til adminprogrammet for modemet mitt, som ligger på intern IP 192.168.1.1. Jeg skulle så gjerne hatt dette domenet til å peke til intern IP 192.168.1.33, slik at jeg kan sette opp DC og FTP server, jeg har allerede åpnet porter på den IP'en. Noen slik mulighet gis ikke av dyndns.org, jeg kan bare lov til å oppgi ekstern IP. Forslag til å fikse dette ? Endret 19. mars 2005 av Ulkesh Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg ble litt usikker nå men mener bestemt at de adressene du nevner er lokale IP adresser som ikke kan brukes på internet. Du må finne IP adressen til WAN porten på modemet ditt! Kent Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Joda, alt er satt opp med Ekstern ip, men denne linker til min interne IP, som der igjen gir tilgang til admin-menyen i modemet mitt. 192.186.1.1 er default intern IP ved aksess via ekstern IP, og jeg vil ha ekstern IP til å linke til 192.186.1.33 Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Du har ganske sikkert en brannmur i modemet ditt, som du må konfigurere feks med SUA/NAT.... WAN ---> 192.168.1.33 port xxx Kent Endret 19. mars 2005 av BlackDeath Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Dette er gjort..... Problemet er at den IP'en med åpne porter, ikke blir brukt når jeg bruker domenet, den kobler til adminmenyen... Muligens jeg må bytte om på hva som er hva av intern IP. Ser ut som 192.186.1.1 er default Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Så dyndns kobler seg mot din lokale ip? Jeg har konto hos dyndns og for meg funket det ikke på den måten, da så dyndns ip adressen på min brannmur på wan siden.... Er det noen mulighet for å konfigurere ip manuelt hos dyndns? Kent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå