Gå til innhold

Skal kjøpe nytt skjermkort - 6600GT vs X800XL

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg bygger pc og skal kjøpe nytt skjermkort. - Jeg er veldig i tvil om jeg skal gå for et 6600GT eller et X800XL. (Det skal brukes på et DFI nF4 Ultra-D med 3200+ hvis det skulle ha betydning)

Jeg har lest litt guider/etc, men klarer ikke helt å plukke ut det som er essensielt for meg.

Jeg er klar over at X800XL er et raskere kort, men hvordan er det med andre features i forhold til 6600GT? - Tenker spes. på video-ut kvalitet, DXx funksjonalitet etcetera...

Vil det kunne bli slik at det kommer nye spill (f.eks i høst) som støtter funksjonalitet som X800XL ikke støtter, men 6600GT gjør, slik at 6600GT vil kunne gi en bedre spillopplevelse?

Fint om noen har noe innspill her (og jeg er ikke interessert i SLI eller andre modeller)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville valgt X800XL er ett bedre kort enn 6600GT, om det er noen spill som kommer til å funke bedre på 6600GT rent grafikkmessig, jeg vil tvile, grafikkforbedringer står jo stort sett i hvor mye AA og AF du pumper på med, X800XL er ett raskere kort enn 6600GT, så det vil "gi bedre bildet på spill"

Nei, det vil nok ikke komme spill som vil gjøre at 6600GT vil gi en bedre spillopplevelse enn X800XL.

Andre ting, er jeg heller usikker på, er fornøyd med mitt X850XT, sånn rent bortsett fra at det bestemte seg for å streike, men, sånt kan jo skje. Video inn/ut funker fint på mitt kort, men er litt mer usikker på hvordan det er med X800XL vs. 6600GT.

Lenke til kommentar
x800xl er ett lysår bedre.

Tja.. det er i alle fall bedre. ;) Hvilket kort du skal ha bør jo avgjøres av de behovene du har og hvor mye penger du har å bruke.

Jeg har selv hatt mye ati og nvidia om hverandre og kan ikke se noen forskjell på tv-ut kvaliteten. (mulig det sier noe om meg men.. ) og det kommer ingen spill som bare blir støttet av den ene eller den andre.

Jeg hadde nok gått for x800xl hvis jeg hadde råd til det og 6600GT hvis xl kortet ble for dyrt. Begge kortene er gode, du vil mest sannsynlig være fornøyd med ytelsen på begge to men xl kortet er endel sterkere, og spesielt om du liker å spille i høye oppløsninger med AA og AF.

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med x800xl til 2050,- eks mva på hjemmepc avtale - hmmm.. da kommer kortet til å koste meg 2630,- over de neste tre årene, så prisen er ikke det springene punktet.. :)

Nå har jeg hatt det i noen få timer (Sapphire kort) - og jeg må si at dette kortet EIER 6600GT :)

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
Jeg endte opp med x800xl til 2050,- eks mva på hjemmepc avtale - hmmm.. da kommer kortet til å koste meg 2630,- over de neste tre årene, så prisen er ikke det springene punktet.. :)

Nå har jeg hatt det i noen få timer (Sapphire kort) - og jeg må si at dette kortet EIER 6600GT :)

Hva får du i 3d mark med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...