dannko80 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Kjøpte en cl 1557 for rundt 3 mnd'er siden. Pc'en har fungert tipp topp helt fram til den siste uken. Jeg har brukt den mye til Spilling, noe som har fungert utmerket. Spillte World of Warcraft i rundt en mnd uten problemer, men den siste uken har alle spill jeg prøver begynt å oppføre seg merkelig. Det begynte med at maskinen uten forvarsel gav en "bluescreen" i et halvt sekund før den rebootet seg selv. Dette skjedde etter rundt 3 minutter med spilling. Jeg forsøkte å reinstallere wow da jeg mistenkte at det var der problemet lå. Uten hell. Samme symptomer. Nå etter en uke får jeg istedet for bluescreen en feilmelding : Address violation "Unable to access memory" Snakker vi fysisk hardware feil her ? I skrivende stund har jeg i et siste desperat forsøk , etter allverdens scandisk og defrager, cleaninstalla hele pc'n og holder nå på å installere wow etter alle oppdateringer og sp2 er inne igjen til windows. Noen tips ? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Kjøpte en cl 1557 for rundt 3 mnd'er siden. Pc'en har fungert tipp topp helt fram til den siste uken. Jeg har brukt den mye til Spilling, noe som har fungert utmerket. Spillte World of Warcraft i rundt en mnd uten problemer, men den siste uken har alle spill jeg prøver begynt å oppføre seg merkelig. Det begynte med at maskinen uten forvarsel gav en "bluescreen" i et halvt sekund før den rebootet seg selv. Dette skjedde etter rundt 3 minutter med spilling. Jeg forsøkte å reinstallere wow da jeg mistenkte at det var der problemet lå. Uten hell. Samme symptomer. Nå etter en uke får jeg istedet for bluescreen en feilmelding : Address violation "Unable to access memory" Snakker vi fysisk hardware feil her ? I skrivende stund har jeg i et siste desperat forsøk , etter allverdens scandisk og defrager, cleaninstalla hele pc'n og holder nå på å installere wow etter alle oppdateringer og sp2 er inne igjen til windows. Noen tips ? Begynn enkelt, formatering er ikke alltid løsningen! Last ned Memtest eller tilsvarende og sjekk minnet i første hånd. Programvare for å sjekke minnet m.m. finnes også på den "Ultimate Boot CD"-filen en kan laste ned og brenne ut. Da får du samtidig en plate som er kjekk å ha ved senere anledninger og ved feilsøking av andre maskiner. Link: http://www.ultimatebootcd.com/ Mvh ponke Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Jepp , har akkurat formatert pc'n Memtest skal jeg se om jeg finner nuh. Takk for tipset. Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 hmm , testa wow igjen nå. Samme problem, 4 minutts spilling "This application has encountered an critical error : ERROR #0 (0x85100000) Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Huff , dette ser kjipt ut , etter 20% av memtesten , så har den funnet : 399 errors.. Dette er vel en garanti-sak ? Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 whoah , der smalt den i bluescreen midt under testprogrammet og reboota. Lenke til kommentar
lasso Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Dette er 99% sikkert minnefeil. Ta kontakt med leverandøren din :-) Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 hehe, handlet den av whitebox, noe jeg husker som en noe "vanskelig" prosess Har en følese av at det kan bli enda vanskeligere å levere den inn til dem, når det var vanskelig å få pc'n i det hele tatt. Uansett, blir nok interessant. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 En minnebrikke kan du jo sende inn alene...trenger jo ikke sende hele maskinen. Og skulle du ikke få minnebrikken raskt igjen, så er det ikke allverdens om en må kjøpe seg en ny. Så når du evnt omsider får en ny fra whiteboks har du mer minne også =) Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 ja, godt poeng. Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Når det gjelder bærbare og hardware, så er jeg ganske grønn. Jeg har denne cl1557 Vil disse rammene fungere i stedet for de gamle ? : link Lenke til kommentar
ponke Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Når det gjelder bærbare og hardware, så er jeg ganske grønn. Jeg har denne cl1557 Vil disse rammene fungere i stedet for de gamle ? : link Nå er jeg litt trøtt, men mine halvåpne øyne har overbevist hjernen min om at du har valgt riktig, så ja. Mvh ponke Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 men, dem er vel neppe kompatible med de gamle ? Jeg må nesten høre med whitebox tror jeg. Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Ringte whitebox i dag. Dem svarte meget fort og var veldig imøtekommende. Kunne bare sende inn rambrikka på 512 og få ei på 1024 tilbake mot mellomlegget selvsagt Ros til whitebox mao. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) dannko80: Har en kammerat som har hatt minne problemer, han har byttet ram brikker 2 ganger. Sist eg snakket med han om pc'en sa han at den funker nå. Ram er det mye feil på, så det er ikke unormalt. Endret 21. mars 2005 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Hmm, dette er vel egentlig litt flaut, både for meg og sikker noen andre og Menneh, jeg skrudde ut rammen for å egentlig gjøre den klar for å sendes inn til whitebox da jeg tenkte "hva om den faktisk bare vaar litt løs ??" Så jeg prøvde å sette dem inn igjen, denne gang i den andre ramslotten, slo på pc'n igjen og kjørte memtest. Whaddayaknow 0 feil på den brikka nå gitt. Sånn kan det gå. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Har inntrykket av at whitebox bruker dårlig RAM. Selv bestilte jeg en Aopen 1557 men bestilte en dyr Corsair CMXSD512-3200LL SO-DIMM 512MB. Er det en ting jeg ikke tåler er det jalla RAM-brikker. Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Har inntrykket av at whitebox bruker dårlig RAM. Selv bestilte jeg en Aopen 1557men bestilte en dyr Corsair CMXSD512-3200LL SO-DIMM 512MB. Er det en ting jeg ikke tåler er det jalla RAM-brikker. Finfin brikke det, tror whitebox brukerr pc2700. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg skulle til og skrive at du måtte sjekke om den sto rett i, da jeg leste at du hadde fixet det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå