50z Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Ble veldig forundret da jeg fikk tilbakemelding fra verkstedet jeg sente inn telefonen til. De påstår at den er fukt skadet, og at det ikke går på garantien. Men det som skurrer, er at det ble feil på telefonen etter bare to måneder (den hang seg opp etc). Men pga jobb fikk jeg ikke sent den inn før 2 måneder senere. Jeg er en forsiktig person, og ingen av mine tidligere telefoner har blitt vannskadet, og jeg kan ikke huske at telefonen min har vert utsatt for vann. Kan det være en mulighet at telefonen har fått fukt skader ved at den har blitt produsert i asia med hvor det er høy luft fuktighet, for så å ha blitt sent med fly frakt og fått kondes skader ??? Legger ved bildene som jeg fikk fra verkstedet av kin K700i Av bildet ser det ut som for meg at telefonen har badet i saltvan. Kan noen gi meg noen råd her og eventuelt bekrefte at det virkelig et et K700i printkort som er avbildet? Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 som du sier; har noen badet den telefonen i saltvann? Ligner sykt på slike irringer jeg hadde... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Ikke godta det, selv om det ikke går på garantien går det helt sikkert på reklamasjonsretten. hvis du går inn på www.forbrukertvistutvalget.no og velger mobil og så fukt så ser du at alle (tror jeg) har vunnet fram og fått reparert\ fått penger + renter av sitt betalte beløp. De bildene der godtgjør ingenting, det står ikke at det er din telefon en gang. selv om d et er lite trolig så er det en mulighet de har brukt "falske" bilder.. bare si at du ikke godtar det da det går på reklamasjonen, send dette skriftlig og krev skriftlig svar.. Hvis du ikke får skriftlig svar innen rimelig tid (burde sette tidsfrist på to uker) så kontakter du forbrukerrådet.. Jeg vil tro med 99% sikkerhet at du vil vinne fram.. Dessuten hvis du ikke har utsatt den for vann direkte (vask, baderom etc) så er det en mangel da en telefon skal tåle vårt harde klima.. bare stå på ditt, så vinner du nok.. Lykke til Lenke til kommentar
Coolman007 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Du ser klart at det er utrepåvirkning på denne. Har du vært på fest før dette skjede??? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Har du brukt den inne og så gå ut i -10? Da kan det oppstå kondens... Lenke til kommentar
50z Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Takk for tipset KVTL ang www.forbrukertvistutvalget.no. Har faktisk ikke hatt den med på noen utagerende fest, og ang å gå ut i minus -10 så har de vell ikke vert så kalt her, men det er uansett normalt vær her i Norge. Er det kalt ute pleier jeg å han den på innelomma. Lenke til kommentar
genser Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Kondens og fuktskader kan lett oppstå i et land med så variert og "sterkt" vær som Norge. Å bevege seg kjapt mellom områder på innetemperatur (20c eller noe) og ute-temperatur kan føre til fuktskader. Dette igjen fører til at de fleste produsenter mener at du ikke har krav på reperasjon. Forbrukerkjøpsloven derimot sier at du har det, ettersom et produkt må kunne tåle normal bruk. Det er uten tvil normal bruk å ta en mobiltelefon med inn og ut. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 På meg ser dette ut som mer enn en normal fuktskade. Ser bilder av fukt og væskeskader flere ganger i uken gjennom arbeidet mitt og dette må sies å være et alvorlig tilfelle. Her må det ha vært noe mer enn kun normal fukt/kondens, slik jeg ser det ihvertfall. Og om det er tilfellet vil det ikke dekkes av reklamasjonsretten enten du går gjennom FTU eller ikke. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Og det er opp til selger å bevise Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Og det er opp til selger å bevise Ja, ihvertfall sannsynliggjøre. Om disse bildene faktisk er av din telefon (som de nesten 100% sikkert er, da verkstedet har mer å tjene på å reparere din telefon enn å konstatere den fukt/væskeskadet) har selger gjort sin jobb med å sannsynliggjøre at det er sølt væske på den. Det ser man jo tydelig av bildene. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Så lenge ikke de beviser noe annet en fuktskader, vil de nok ikke bevise noe mer enn en iboende svakhet.. Og ja, mobiltelefoner skal tåle å komme ut i kulden, he he.. Samme det, ser ut som ftu mat hvis ikke butikken steller den gratis for deg Lenke til kommentar
geokri Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 fuktskader som følge av kondens er ftu mat ja, men dette er absolutt ikke en fuktskade som er kommet som følge av kondens, ser også mye bilder av fuktskader og har aldri sett en fuktskade med så mye irr. Ser rett og slett ut som om det er kommet en form for veske på telefonen, og det er ikke noe ftu kan gjøre en pøkk med. Lenke til kommentar
Armani Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Kan noen gi meg noen råd her og eventuelt bekrefte at det virkelig et et K700i printkort som er avbildet? Det er ihvertfall en SE printkort, tLF er veske skadet ved bunnkontakten der. Endret 22. mars 2005 av Armani Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Så lenge ikke de beviser noe annet en fuktskader, vil de nok ikke bevise noe mer enn en iboende svakhet.. Og ja, mobiltelefoner skal tåle å komme ut i kulden, he he.. Samme det, ser ut som ftu mat hvis ikke butikken steller den gratis for deg Som geokri under her sier og som jeg nevnte tidligere: Dette er ikke fuktskade, men væskeskade! Denne telefonen er totalskadet av en eller annen væske og da i større omfang enn det lille man kan oppleve i forbindelse med fukt. Lenke til kommentar
50z Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg vil takker alle for råd. Jeg har tatt telefonen i retur, og kommer til å bruke den så lenge den virker. Den virker fint, bortsett fra at den henger seg opp av og til. Grunnen til at jeg tar den i retur, er at jeg ser at saken min blir vanskelig og jeg har det ganske travelt for tiden. Dessuten skal jeg på lang båttur på sommeren, og da er det greit å ha en telefon det ikke er så farlig med. Jeg har virkelig lagt hode i bløt og kan ikke komme på noen episode hvor den har blitt utsatt for fukt/vann. Men takk til alle igjen. Jeg poster en melding igjen her den dagen telefonen dør. Lenke til kommentar
driv Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 hei. Har en K700 som blåtann slutta å funke etter en firmware oppdatering. leverer telefonen inn og den blir sendt til et eller annet verksted. Fikk tilbakemelding i går om at telefonen er fukt/vannskadet. telefoner er brukt i et vanlig kontor miljø så jeg spurte hvor vannet i så fall var kommet inn. det han da sa var at vannet var kommet inn i joysticken. jeg sa da at telefonen ikke hadde vert i kontakt med vann. hannes svar da var at det var nok om man hadde mistet den i snøen og ikke hadde fått kostet vekk 100 % av snøen eller at det hadde kommet en regn dråpe på den. telefonen er aldri blitt mistet i snøen. at det kan ha kommet en regn dråpe på den når man har pratet i den vet jeg ikke. burde ikke en telefon somkoster over 4000 kr tåle en regndråpe. fikk tilbud om ny telefon fra det verkstedet som reparer telefoner dem skulle ha 2680 kr for en ny k700. telefonen er ca 3 måneder gammel. Han sa også at han kunne sende bilde av printkortet. Og vist jeg ville ha telefonen tilbake koster det 380 kr. Lenke til kommentar
Habla Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Kanskje du spytter for mye når du prater.. :-) Er ikke dette et normal tilfelle; ingen har gjort noe galt/feil/uaktsomt og at ingen skjønner hvordan det kunne ha skjedd. Hvis en telefon ikke er ment til å tåle vann så gjør ikke prisen på telefonen den noe mer motstandsdyktig mot det heller. Det er ikke noe relasjon der. lol Lenke til kommentar
Armani Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Jeg jobber på et verksted, TLF er væske skadet, og sikkert av normal bruk, men skal ikke så mye for at veske skal trenge seg inn gjennom bunnkontakten. Det du kan prøve hvis du ikke har skrotet tlf er å bruke q-tip og rense det med sprit. SE telefoner er mer utsatt for dette gjennom bunkontakt en andre tlf. fordi bunnkontakten har hull som går rett inn i hovedkortet, litt vanskelig å fortelle men de som har peil skjønner hva jeg mener. Endret 15. april 2005 av Armani Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 En telefon blir ikke væskeskadet ved normal bruk. Står klart i alle manualer at telefonen IKKE skal komme i kontakt med væske. Er ikke normal bruk å prate i regnet, miste telefonen i snø eller søle et glass cognac på den. Helt greit at dette fort kan skje og at det ofte skjer, men det er ikke normalt bruksområde for telefonen uansett. Væskeskader er aldri en fabrikasjonsfeil og vil aldri ble dekket av verken garanti eller reklamasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå