Dumbo Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Det er noe med dette programmet jeg ikke forstår.. Jeg skal laste ned en fil, det er 1 host til filen, og den vil ikke laste ned fordi den venter på flere hosts. Dette er rimelig dumt siden det kanskje ikke kommer noen andre hosts. Jeg har kikket litt rundt på sidene deres, men finner ingenting som kan hjelpe. Har prøvd å krysse av ved "Disable Multi-Source Downloading", men det ser ikke ut til å virke.. Noen som har noen idè om hvordan man fikser dette, eller om det ikke kan fikses? Det ville jo vært veldig dumt om det ikke kunne.. Håper på gode og furnuftige svar. NB: Dette bryter ingen av retningslinjene for forumet (?). Programmet er helt lovlig og jeg oppfordrer ikke til nedlasting av ulovlig materiell.. :wink: Lenke til kommentar
LeD Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Sannsynligvis oppnår du ikke kontakt med den ene hosten som ble funnet. (Kan være mange grunner til det.) Derfor fortsetter programmet å søke etter nye hoster. Prøv å søke på nytt og laste ned den samme filen fra en annen host. Velg alltid det alternativet som har flest hoster dersom du får flere treff. Da er det større sjanse for å oppnå kontakt, og dersom du får kontakt med flere vil nedlastingen gå raskere. LeD [ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-06-29 14:43 ] Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Hei LeD, ikke får å være kjip eller no, men du snakker til Dumbo som om han er idiot =) Dessuten ser det ikke ut som om du har skjønt hva han spør om =) Husk at karen har over 400 mld.... Man pleier ha en viss kunnskap om data da :wink: Mvh Fredrik Lenke til kommentar
zup Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 På vanlige server program, regner med at den fil sharing clienten din har samme funksjon, så kan serveren nekte mer en 1 download fra samme IP. Nå kjenner jeg ikke den clienten/serveren du bruker, men på de serverne vi kjører begrenser vi hver bruker til 1 download for å få jevn spreding på data til clientene. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 29. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2002 Quote: Den 2002-06-29 15:20, Xvani skrev:Hei LeD, ikke får å være kjip eller no, men du snakker til Dumbo som om han er idiot =) Dessuten ser det ikke ut som om du har skjønt hva han spør om =)Husk at karen har over 400 mld.... Man pleier ha en viss kunnskap om data da :wink:Mvh Fredrik Hehe.. takker for støtten. :smile:. Mitt problem gjelder omtrent alle filer med en host. Nedlastingen begynner ikke i det hele tatt. Dette er ganske dumt. Jeg kan godt godta at det går utrolig seint, men at det ikke starter i det hele tatt er litt verre for min del. Quote: Den 2002-06-29 15:38, zup skrev:På vanlige server program, regner med at den fil sharing clienten din har samme funksjon, så kan serveren nekte mer en 1 download fra samme IP. Nå kjenner jeg ikke den clienten/serveren du bruker, men på de serverne vi kjører begrenser vi hver bruker til 1 download for å få jevn spreding på data til clientene. Nå gjelder jo dette et av "file sharing" programmene og dette programmet benytter seg har Gnutella nettverket, noe som ikke har spesielle servere man laster ned fra (?). Programmet er designet for å kunne laste ned fra fler samtidig. Hvis det er noen som har løsning på problemet mitt vil jeg være veldig takknemlig. Det er da ikke et veldig stort problem, jeg dør ikke om jeg ikke får løst det. Men allikevel.. Takk for svar.. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Ikke sjelden at det er problemer med å koble opp på Gnutella, etter min erfaring. Laget en enkel P2P-klient i forbindelse med et skoleprosjekt, så jeg surret litt med Limewire, enda en Gnutellaklient. Var ofte et pes å få lastet ned noe der, men ved nedlasting fra andre på lan funket det fint. Testet Gnucleus litt nå, gjorde samme søket tre ganger, forskjellig resultat hver gang, fjerde gangen kom det ikke opp noe. Så var det ikke så mange resultater de andre gangene heller da. Gnucleus trenger nok ikke mer enn en host, bare så det er sagt. Heller problemer med å koble opp vil jeg tro. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 29. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2002 Ok.. Jeg får prøve det litt mer å se hvordan det er.. :smile:. Syns bare det er så merkelig når den først sier Connecting to host 1/1 og deretter Waiting for more hosts.. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Quote: Hei LeD, ikke får å være kjip eller no, men du snakker til Dumbo som om han er idiot =) Dessuten ser det ikke ut som om du har skjønt hva han spør om =) Beklager hvis det hørtes slik ut. Men jeg tror jeg forstod spørsmålet. Og jeg mener fortsatt at svaret mitt er riktig... Har selv erfart at om man finner en fil med en gnutella-klient, betyr det ikke alltid at man oppnår kontakt for å laste den ned. Jeg pleier derfor å starte nedlasting av samme fil fra flere kilder, for deretter å slette alle som ikke kommer i gang. Har ikke noen enorm innsikt i detaljene om hvordan gnutella fungerer. Er kanskje mulig at søk "caches" i alle maskinene de går gjennom? Slik at du kan finne filer på maskiner som er skrudd av for lenge siden? Eller noe lignende... LeD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå