Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows stopper under første setupen

Anbefalte innlegg

Hei !!!

Jeg har et veldig merkelig problem her. Problemet er:

Jeg kjøpte deler til en PC, og jeg satte sammen alt.

Her er info om PC-en.

Abit Motherboard AS8

Intel pentium 4 3.2 GhZ

RAM er 4 GB Twinmos

5X250 GB HDD ( MEN KUN EN DISK ER TILKOBLET PÅ SATA og det er ingenting

mer som er på hovedkortet untatt skjermkortet, som jeg også har prøvd å bytte ut uten success.

Og jeg har satt sammen alt og startet PC-en med windows 2003 boot CD, og kjørte format, kopierte nødvendige filer, deretter har windows tatt reboot og under setup-en står de 39 minutter, og den begynner setup-en, og kommer til 34 minutter med info "INSTALLING DEVICES" og DA stopper ALT fryser og ingenting skjer.

Da tenkte jeg at det er SATA driverene som mangler, fordi at de eksisterer ikke på windows CD. Men jeg bestemte meg å sette inn en IDE HDD(disk) og instalere windows på den, MEN NEI akkurat SAMME problemet HELT identisk!

Da har jeg tatt ut RAM brikkene og satte en 512 MB ram brikke på slot nr 3 prøvde da NEI samme problemet igjen.

Deretter har jeg oppdatert BIOS med siste versjonen, MEN IGJEN NEI :( samme problemet, stopper altid på samme plasen 34 minutter.

Etter det prøvde jeg SATA igjen MEN før windows CD booter setup-en trykker jeg F6 LOADER sata driver og win fortsetter, tar en gang til format, kopierer filene, rebooter og setup-en begynner MEN IGJEN SAMME feil.

Jeg håper at noen kan komme med et forslag, og jeg håper at jeg har beskrevet problemet veldig godt, slik at den som leser skjønner hva jeg mener.

Hilsen til alle !!

Eraser

Endret av Eraser__
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har et lignende problem.

Jeg har:

Asus K8N MB

Asus Radeon 9600XT 128mb

Corsair Value PC3200 DDR 1024

AMD Athlon 64 3000+ 2.0

NEC dvd Redorder

Samsung SpinPoint P80S 80GB S-ATA

Under installasjon kommer den til 34 min igjen, så blir skjermen sort, å hele installasjonen stopper..?

Skal prøve litt forskjelig nå, men forstår ikke helt hva som gjør det..

Fant du ut av det Eraser_..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...