Håvard Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Hei! ville det funke å bruke en slik klokke: som av/på knapp??? Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) jævla gamer Endret 19. mars 2005 av EspenDL Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Hei!ville det funke å bruke en slik klokke: som av/på knapp??? Utdyp, du vil bruke den til av på knapp til pc? Skal den stare ved et klokkeslett? skal den starte når du trykker på noe?? Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg tror pc-en skal skru seg på når han våkner :!: Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Hva med å ha på pcen på natta / gå å skru den på selv hver gang du våkner? Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 nyere PCer har ofte en funksjon i bios til å starte ved et gitt klokkeslett så hvis den skulle starte ved et klokkeslett kan en jo sjekke det først Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Hei!ville det funke å bruke en slik klokke: som av/på knapp??? Utdyp, du vil bruke den til av på knapp til pc? Skal den stare ved et klokkeslett? skal den starte når du trykker på noe?? Skru seg på da vekkerklokka ringer..... bortsett fra å gjøre noe, så den ikke vekker hele huset da..... Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Har ikke hke ditt innebygget klokke som kan starte pcn på et tidspungt da? Vet abit har det i allefall.. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Vi starter fra toppen og går nedover til du klarer det selv Multimeter: sjekk signal da klokken ringer, forster dette. koble startbryteren til en trransistor. da ringesignalet kommer åpner transistoren og strøm kommer. Men en trenger en puls. derfor må du realisere signalet fra klokken med at den går innom noe digitale kretser slik at du får signal 1 sek og ikke kontinuerlig Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 dropper det jeg tror jeg... HK har jo en innebygget funsjon som funker op samme måte..., Lenke til kommentar
nree Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 dropper det jeg tror jeg...HK har jo en innebygget funsjon som funker op samme måte..., Det kunne jo blitt ganske bra da Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) kan noen forklare detaljert hvordan jeg kan gjøre det, så kan det jo hende at det blir gjennomført... men lover ingen ting... Men gi gjærne en detaljert forklaring på hvordan det kan gjøres.-.. EDIT: Trykkleif Endret 22. mars 2005 av Hrisebro Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan bruke en vekkerklokke som on/off knapp??? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 jepp du kjøper en "gammel" av den typen som har 2 bjeller med en "arm" som slår på... du trenger: saks vekkerklokke pc ledninger klipp over på-bryteren din i pc`n, forleng dem bort til vekkerklokken. fest den ene ledningen på bjella og den andre på armen, sjekk at disse leder strøm er bare 1 problem, den klokka vil "trykke" på på-knappen hver den kommer borti den ene bjella, vet ikke åssen det blir med pc`n men.,.. Lenke til kommentar
nree Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 jepp du kjøper en "gammel" av den typen som har 2 bjeller med en "arm" som slår på... du trenger: saks vekkerklokke pc ledninger klipp over på-bryteren din i pc`n, forleng dem bort til vekkerklokken. fest den ene ledningen på bjella og den andre på armen, sjekk at disse leder strøm er bare 1 problem, den klokka vil "trykke" på på-knappen hver den kommer borti den ene bjella, vet ikke åssen det blir med pc`n men.,.. Jeg tenkte på akkuratt det samme men gadd ikkje skrive alt det Hmmm, jeg vet heller ikkje hvordan det vil bli sålenge klokka "banker" mange ganger på den ene bjella og dermed blir det veldig mange kortslutninger. Men du kan jo prøve og se hva som skjer vist du trykker på knappen på pc'n din ca 100 ganger fort etter hverandre... Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 jepp du kjøper en "gammel" av den typen som har 2 bjeller med en "arm" som slår på... du trenger: saks vekkerklokke pc ledninger klipp over på-bryteren din i pc`n, forleng dem bort til vekkerklokken. fest den ene ledningen på bjella og den andre på armen, sjekk at disse leder strøm er bare 1 problem, den klokka vil "trykke" på på-knappen hver den kommer borti den ene bjella, vet ikke åssen det blir med pc`n men.,.. Jeg tenkte på akkuratt det samme men gadd ikkje skrive alt det Hmmm, jeg vet heller ikkje hvordan det vil bli sålenge klokka "banker" mange ganger på den ene bjella og dermed blir det veldig mange kortslutninger. Men du kan jo prøve og se hva som skjer vist du trykker på knappen på pc'n din ca 100 ganger fort etter hverandre... skjedde ikke noe de 50 første gangene... gadd ikke å prøve mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå