Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Post bilder av din racing sykkel!

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Herregud så mye rå mopeder det har blitt :dontgetit:

Den eneste R sykkelen man fikk da dette var aktuelt for meg, var vel Honda PX-R, og siden den kom med knastedekk, dropper jeg bilde i denne tråden.

Men den akselererte ganske bra da.... :yes:

TH3, Har du noen flere bilder av den sykkelen din, og litt mer facts please. :thumbup:

Er det slik at forsikrings grenser går akkurat sånn at 400cm3 er mye billigere enn feks 600? Og har du kjøpt den brukt i Norge?

Lenke til kommentar

PCP, er ikke sikker på det med forsikringen, tror det mere følger type sykkel, samme som på bil. Tror slappsykler som Harley er en del billigere å forsikre enn feks en R6 med under halve kubikken. Og det med alder da, unggutta må betale skjorta.

Har ikke tenkt å ta sykkeln min til Norge, oppholder meg ganske lange perioder i et LITT varmere land, så selv om jeg er mest i Norge får jeg lengre MC-sesong enn her til lands :thumbup: Skal reise igjen i løpet av høsten, håper å bli et halvår.

Men iallfall var sykkeln solgt ny i Japan i 1989, så brukt-eksportert engang sist på 90-tallet. Motor ser ut til å være i orginal stand, men har vært skadet etter velt i høy fart, asfalten hadde slipt hull i ene veivhus-dekslet og de hadde glemt å sette tilbake støttelager for startern når det ble ordnet. Grusomt. Måtte fikse ganske mye slikt småtteri men sånn utseendemessig var det mest bare småpuss, brukbare kåper osv.

Har et bilde fra når jeg holdt på å overhale gasserne, du ser kjøletanken der, og rett foran den står EXUP-systemet som er en elektronisk styrt servomotor som styrer eksosåpning i grenrøret for å gi mere trekkkraft på lavt turtall. Ganske avanserte finesser, det var ikke helt uten grunn at 400'ern var en god del dyrere ny enn FZR600. Mest pga ramma da, den mest avanserte som hadde blitt serieprodusert til da og fortsatt best langt ut på 90-tallet. Bak-gaffeln er også deltabox, derfor den ser litt for feit ut.

post-156-1124792270_thumb.jpg

Endret av th-3
Lenke til kommentar

Ok th-3, var jo en skikkelig snerten liten sak det der. Overhalte du forgassere fordi det var noe galt, eller var det mer et prosjekt i trå med signaturen din.. :D ?

EXUP høres jo ganske hi tech ut for 80 tallet ja, og sikkert ganske nyttig også på en såpass liten og turtallsglad motor. Fungerer det bra syns du, eller må man likevel ha mye turtall? Hvis den er tiltenkt banekjøring er det jo ikke så viktig, men blir litt masete på veien hvis det er helt dødt under 10Krpm.

Syns faktisk i grunn ikke dette var så voldsomt imponerende, selv på den 04mod R6'en jeg som nevnt i den andre tråden hadde litt i sommer. Var brukbart bånndrag helt på bunn, men på mellomregisteret var den heller død. Føltes egentlig ikke noe sterkere enn tilsvarende fra slutten av 80 tallet. Men til gjengjeld er det jo et helt sykt drag fra ca 11 og opp til 16000 rpm da, rett og slett kjempe- imponerende :dribble: !

Antar at mellomregister drag, eller mangel på det, kanskje er prisen å betale for den høye effekten på toppen. Og sikkert også et argument for R1, uten at jeg har prøvd den...

Vel th-3, fin var den i alle fall, du får greit tatt igjen for den ukule moped tiden med denne, og med lett vekt, fjellstabil ramme og bakhjulsoppheng, og villig motor er den helt sikkert ganske konkuranse dyktig på svingete veier, vil jeg tro selv om det kun er 400. Og dette med og ha den i varmere strøk høres jo misunnelsesverdig ut.

Blir nok noe tilsvarende gammelt jeg vil skaffe etterhvert også, en gammel GSX-R, eller FZR står høyt på listen, men er ikke bare bare og finne i god, pent brukt stand da... Og dyrt blir det jo uansett, både staten, og ikke minst forsikrings-selvskapene gjør jo hva de kan for å signalisere at vi helst ikke skal ha sykkel, og i alle fall ikke en R. Men begynner å bli gammel nok til at det nok blir overkommelig tross alt.

Lenke til kommentar

Overhalte gasserne mest pga for små dyser som forrige eier hadde eksperimentert med for å spare bensin, og han hadde brukt rikelig med pakningsmiddel på flottør-kamrene så det ble nok å gjøre der ja. Med store dyser ble det mulig å dra mer på andregiret, kom opp på 16000 ca uten at den ble anstrengt. Rødstreken er forresten allerede på 14000, litt lavt synes jeg, var 16000 på en VFR400 jeg testa en gang. VFR'n kunne ikke måle seg med FZR likevel da, virka mye tammere og mindre vekt på forhjulet.

Men EXUP er dårlige greier, testa litt uten på konstant full åpning, nesten eneste forskjellene med Exup var renere tomgang og mindre bråk, den drar ikke før på litt over 4000rpm likevel. Mellomregisteret er ikke veldig ille, men den vil ha ca 9500-10000 før den løsner for alvor. Blir tungkjørt i trafikk med slik motor, men artig på landeveien er det iallfall, selv om man må gire ned fire hakk for en rask forbikjøring.

Lenke til kommentar
FirstPrice Skrevet 24/08/2005 : 23:26

Dere henger her og er over 18 ? Det er små sykt.. Sorry lissom, men da har du lite og gjøre

Man må følge med på hva ungdommen foretar seg ja!

Men når du vokser deg litt mer vidsynt, vil du oppdage at dette bare er en tråd i en underkategori av et bilforum. Mange av de som har bil er over 18 år ja.

Og dette bilforumet er igjen et søsterforum av et helt nettverk bestående av en rekke forum, og derfor hender det nok at det er folk som forviller seg inn i deler av forumet du kanskje håpet var forbeholdt fjortiser.

Beklager forstyrrelsen ;)

Lenke til kommentar

Den feiteste sykkelen (mopeden) på markedet er Derbi GPR ´05 modell. Den er rå!

Uansett liker jeg fortsatt min Yamaha TZR... Den har hindret meg fra i å bli stanset av politiet under kontroll noen ganger. :tease:

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Jepp, håpet virkelig at dette var et fjortiss forum.

Men de fleste som er på MC forumet på Hw er jo uvitne mennsker uten de eldre som kan noe da..

Sc00t, hvis du prater på et forum , med andre mennsker, og regner det som sosialt, og ekte morro , så må du komme deg ut mer.

Man får ikke samme følelsen av og diskutere ting utenfor forum, og innenfor, er her når jeg kjeder meg, og som 1200-1300poster lyder, så kjeder jeg meg mye.

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...