lke Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 hei hei jeg har fått meg nytt hovedkort og cpu hovedkort = AOpen AX4B Max cpu = Intel Pentium 4 1,6MHz Problemet er at når jeg skal starte opp er det bare svart skjerm,HDD reagerer ikke, men når jeg kobler vekk HDD starter maskinen opp går inni bios menyen, og jeg har prøvd med flere HDD men samme problem. noen som har en ide ??? på forhånd takk Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Jumper settings, feil på kabel, satt i kabel feil vei enten på HK eller HDD. Kan være mange grunner. Prøv deg litt frem, det har lykkes for meg de gangene jeg har hatt samme problem ved bygging av PC. Lenke til kommentar
lke Skrevet 28. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2002 det går ikke an å sette kablene feil det er en tapp på den som hindrer at det skal skje, og jeg kan ikke se noen jumpere for IDE kontaktene. Lenke til kommentar
egils Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Quote: Den 2002-06-28 23:43, lke skrev:det går ikke an å sette kablene feil det er en tapppå den som hindrer at det skal skje, og jeg kan ikke se noen jumpere for IDE kontaktene. jumperene er på hardisken, ved siden av ide kontakten. På noen maskiner har jeg måttet bruke hardisken uten jumpere på.Så prøv deg frem. Lenke til kommentar
wola Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 se om noen av pinnene på ide koplingen hk'et er ødelagte, og prøv en annen kabel :wink: mvh wola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå