Gå til innhold

problemer med eheim pumpe og BigWatersettet.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk eheim 1046 fra komplett idag og sitter dønn fast, vet ikke helt hvordan jeg skal sette på rørene osv.

Virker som jeg trenger noen overgang til slangene.

Hjelp takk

#topic endret av moderator#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar
stygge komplett sender pumpe som ikke passer med :(

Ja, Komplett er fæle, berre les her. :p

Nuvel, då eg kjøpte ei Eheim 1048 av Komplett fulgte det med overganger til 1/4" ID @ 3/8" OD slange. Dette er den slangedimmensjonen som BB bruker, om hukommelsen ikkje spelar meg eit puss ;) (ID = indre diameter og OD = outer diameter)

Her er forresten et bilde av sakene

post-224-1111318469_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Som om jeg skulle sagt det selv. En topic skal gi meg lysten til å gå inn å lese hva som står der. Gjør den ikke det så scroller jeg bare videre. Dette er noe alle fora sliter med og det er en skam. Om jeg selv skal opprette en post, så søker jeg på forumet om liknende tråder finnes. Gjør de ikke det, så oppretter jeg en ny. Da prøver jeg også selvsagt og poste i riktig kategori så jeg får riktig lesere til å titte på min topic. Så prøver jeg å gjøre topic'en så beskrivende og interessant som mulig, så jeg skal få flest treff på min tråd. Kall det utspekulert eller hva dere vil, men jeg vil si at det er smart og skaper et ryddig forum.

Lenke til kommentar

Nuvel, då eg kjøpte ei Eheim 1048 av Komplett fulgte det med overganger til 1/4" ID @ 3/8" OD slange. Dette er den slangedimmensjonen som BB bruker, om hukommelsen ikkje spelar meg eit puss ;) (ID = indre diameter og OD = outer diameter)

samme fulgte med til min :) synes komplett har gjort en bra jobb jeg.. det ligger nok noen slike nedi settet ditt og ;)

Lenke til kommentar

sånne fulgte med men dem passer ikke sammen med BW slangene.

Lenke til kommentar
sånne fulgte med men dem passer ikke sammen med BW slangene.

:dontgetit: Åki, er det i heile tatt noken som veit slangedimensjonen for Big Water settet, både indre og ytre diameter? Etter å ha lest litt har eg komme over: 8, 7, 6,4 og 5 mm indre diameter. Ein av desse må vere riktig. Kan ein moderator sette opp ein poll?

Det er berre tull og fanteri med slike niplar, slangen må ha nøyaktig korrekt dimensjon for at det skal fungere. Det skaper meir problemer enn nødvendig. Slik elendighet burde vore bannlyst og stoppa ved grensa! :realmad:

Jaja, eg ville tatt med slange og pumpe til nærmeste røyrlegger,

Tess, Biltema eller noko slikt.

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar
BW-settet har 1/4" (6,4 mm) innerdiameter, jfr. størrelsen til niplene som følger med vga-blokken. Ytterdiameter er 5/16" (~8mm) slik jeg har regna/målt meg frem til.

Det er notert.

Stemmer nok sikkert det. Produsenten oppgir 6,4mm innvendig.

Sidan slangen ikkje passa til niplane Komplett leverte, stemmer det nok at OD må vere 5/16".

Om du har lyst på trøbbel kan du tvinne teip rundt slangen til den blir 3/8" eller 9,5mm utvendig. Uten å ha testa det sjøl kan eg garantere for lekasjen som oppstår :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...