OJodd Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Hei! Har seriøse problemer med min Nec ND-3500AG for tiden. Den har nå begynt å nekte å lese CD-plater. Om den er brent eller orginal (normal CD) spiller ingen rolle. Når den mates med en CD står den og "hakker" og nekter å finne noe fornufting på platen. DVD-plater fungerer helt utmerket og disse fungerer uten problemer ved lesing. Brenning er forsåvidt ett litt annet problem, det går helt fint og brenne fx en DVD-film med brenneren i 8x. Men under avspillling oppstår forskjellige problemer: ca 30 minutter ut i filmen begynner bildet å hakke, for til slutt å fryse helt. Andre brente DVD-er vil også bli umulige å avspille etter at dette har skjedd, og noen ganger når de kommer rett fra brenning.. Noen som har vært borte i samme problemet og kanskje vet noe om årsaken, og kanskje en løsning? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Nå er dette en major-bump, men jeg har akkurat det samme problemet, og aner ikke hvordan dette skal løses. Brenning av DVD-er har jeg ikke prøvd, men CD-er vet jeg at ikke går. Noen som har en løsning nå? Lenke til kommentar
Storfe Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Har akkurat samme problemet selv. Siden det har oppstått i ettertid og kommer "snikende" aner det meg at det muligens kan være noe med laseren, at denne muligens trenger justering? Uansett er det en grei garantisak. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Noen ting å prøve: - Oppdater til siste firmware versjon - Oppdater programvare til siste versjon - Har du nvidia nforce brikkesett i maskinen så pass på å IKKE bruke nvidia sine IDE drivere. Bruk kun M$ sine IDE drivere. - Noen via IDE drivere er også kjent for å kunne skape slike problemer, og Intel application accelerator er også kjent for å skape slike problemer. Lenke til kommentar
Storfe Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Har ikke nforce chipset. Alt fungerte som sagt som en drøm i starten, men nå blir den bare stadig surere og surere, uten at det er gjort noen forandringer på oppsett på pc i det siste... Stapper man inn en cd feks 10 ganger, klarer den å lese filstrukturen i 2 av tilefellene. Holder fortsatt en finger på feiljustert laser. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 OC-Freak: De to første punktene er vel egentlig greie, installer firmware og programvare (i mitt tilfelle Nero). Nå ser jeg imidlertid at firmwaren på HPs sider har et høyere nummer (2.58) enn den på NECs sider (2.19), men den på HPs sider går det ikke å installere. Videre har jeg nForce-brikkesett. Kunne du kanskje gi meg en link til disse Windows-driverne? Finner dem ikke jeg. Dessuten - da jeg drev med dette i stad, klikka maskina mi fullstendig. Hver gang jeg skal starte Windows på normal måte, får jeg en BSOD rett etter at loadingen av XP er ferdig, rett før velkomstskjermen. Denne ser jeg i kanskje 1/10 sekund, så restarter maskina seg.Dette skjer hver gang. Bare Safe Mode funker. Jeg regner med at dette er relatert til problemet mitt, og at jeg har prøvd å løse det, men jeg aner ikke hvordan jeg skal fikse dette heller. Noen ide? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har ikke nforce chipset. Alt fungerte som sagt som en drøm i starten, men nå blir den bare stadig surere og surere, uten at det er gjort noen forandringer på oppsett på pc i det siste... Stapper man inn en cd feks 10 ganger, klarer den å lese filstrukturen i 2 av tilefellene. Holder fortsatt en finger på feiljustert laser. Du har sikkert garanti på den. Ta kontakt med butikken der du kjøpte den. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 OC-Freak: De to første punktene er vel egentlig greie, installer firmware og programvare (i mitt tilfelle Nero). Nå ser jeg imidlertid at firmwaren på HPs sider har et høyere nummer (2.58) enn den på NECs sider (2.19), men den på HPs sider går det ikke å installere. Videre har jeg nForce-brikkesett. Kunne du kanskje gi meg en link til disse Windows-driverne? Finner dem ikke jeg. Dessuten - da jeg drev med dette i stad, klikka maskina mi fullstendig. Hver gang jeg skal starte Windows på normal måte, får jeg en BSOD rett etter at loadingen av XP er ferdig, rett før velkomstskjermen. Denne ser jeg i kanskje 1/10 sekund, så restarter maskina seg.Dette skjer hver gang. Bare Safe Mode funker. Jeg regner med at dette er relatert til problemet mitt, og at jeg har prøvd å løse det, men jeg aner ikke hvordan jeg skal fikse dette heller. Noen ide? Selv om HP sin har høyere nummer er den ikke nyere enn NEC sin. Windows driverene er innebygd i windows - det er så vidt jeg vet ikke mulig å laste dem ned. Du kan evt prøve drivercleaner fra www.driverheaven.net, og sjekke www.mwarhead.com mulig det er noen tips der? Trodde du skulle kunne velge microsoft sine drivere hvis du gjorde slik (har engelsk XP - men du finner vel frem allikevel?) Device manager --> IDE/ATAPI controllers (mulig den ligger et annet sted/heter noe annet hvis du bruker nvidia sine drivere) --> Finn IDE kontrolleren --> Update driver --> install from a list or specific location --> Don't search, I will choose the driver to install --> Velg "standard dual channel IDE controller". Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jaja, det hadde jeg allerede prøvd før jeg i går formaterte og installerte Windows på nytt. Uansett takk for input Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå