aendien77 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Det begynte med at windows ikke funket for rett før det den skulle komme inn i window så står det at jeg må putte inn windows cden for å reparere windows/system32/config filen fordi den var slettet, men det funket ikke. Så jeg reinstallerte windows på nytt på samma partisjon. Det gikk fint så nå når jeg starte opp så kan jeg velge mellom den så mangler system32/config filen eller den nye jeg nettopp installerte. Så tenkte eg at jeg skulle prøve en gang til å fikse den så manglet system/32 config filen men når jeg skulle velge parisjon så hang det seg opp og ingenting funket så jeg rebootet. Men når jeg skulle prøve å fikse det en gang til så komme det bare svart skjerm etter at det står "Maskine konfigurerermaskinvare" eller noe. Så jeg reboota og når eg bara lar maskinen komme inn i windows uten at jeg har windows cden i og trykker på "R" så kommer dette opp rett før den lader til windows så komme "Feil på disken" "Trykk ctrl+alt+delete for reboot". Har MS-Dos disketter 6.22, de er gamle men har ikke prøvd de enda, har ikke sett i biosen eller noe siden jeg ikke har så altfor mye peiling der Er hardisken helt ødelagt og at jeg må kjøpe ny eller er det en annel løsning på dette. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Se i BIOSen etter en funksjon som heter SMART, og se til at denne er slått på. Med SMART slått på kan du bruke et program som f. eks AIDA32 eller Speedfan for å sjekke om harddisken rapporterer feil. Enkelte hovedkort, om ikke alle, varsler deg også under oppstart om en harddisk er i ferd med å svikte/har sviktet, hvis SMART er slått på. Alternativt kan du laste ned et verktøy fra harddiskprodusenten for å kontrollere harddisken. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Diagnostic programmer finner du her: http://www.ultimatebootcd.com/ PS: riktig kategori for disk spørsmål er "Lagringsmedier". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå