Gå til innhold

Hva synes dere om denne "hjemmekino" pakka?

Anbefalte innlegg

Har tilbragt nesten en time hos HiFi Hjørnet på andre siden av byen idag etter å ha surfa litt innom HiFi Klubben og HiFi Centeret.

Var ute etter ei ordentlig pakke med 5.1 surround, forsterker og dvd..

Og det fant jeg! Til 10.995 (Får avslag.. :)). Jeg er ikke spesielt trent til å høre, men de høyttalerne jeg hørte musikk fra var vidunderlige! En utrolig dynamikk og klart som drikkevann. Og alt av kabler følger med!

Info om pakka:

MARANTZ & AUDIO PRO HØYTTALERE

pakke_2.gif

Vi introduserer vinterens hjemmekino pakke bestående av kvalitetsprodukter fra Marantz og Audio Pro.

Receiver Marantz SR-4400, Dvd spiller Marantz DV-4400 sammen med Audio Pro gulvstående fronthøyttalere, senter, bakhøyttalere og aktiv subwoofer med innebygget 100W forsterker. Den perfekte match!

Merkene sier seg vel selv.. Marantz har jo over 50 års erfaring i bransjen, og Audio Pro er jo svenskenes stolthet!

Det jeg lurer på er altså hva dere synes om pakken? Er 14 år, skal ha det på gutterommet for å lytte til musikk, se på god film og spille spill.

Lurer også på hvordan jeg skal plassere høyttalerne i rommet mitt for å få best mulig effekt. Kan ikke flytte på noe. Har TV på bord med hjul så jeg kan rulle den så jeg ser den bedre når vi setter flere i senga å ser på. Vet planløsninga ikke er særlig idèel for lyd og sånt, men jeg kan ikke gjøre noe med det.. =/ Pilene viser hvor jeg sitter å ser på TVen. Min nåværende JVC Bloomblaster står i bokhylla.. Og den skal selges! :p

Se vedlagt bilde! Tegn hjerne selv på hvor du mener høyttalerne burde stå.

Takker for alle svar!

BTW: Skal også gå over med instrument for å måle lydtrykket så jeg kan stille inn det på forsterkern.. Får låne av sjappa! :D

post-197-1111246449_thumb.jpg

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er en knall pakke det der iforhold til pris. :yes:

rommet ditt var ikke helt ideelt nei, men du finner nok en løsning.

edit: får du avslag fra de 10.995 eller? for 10.995 er jo utsalgsprisen på den pakken på avhifi.no.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Får 1000 kr avslag tror jeg det var, sparer kablene altså..!

Så jeg ender opp på 10.000 spenn totalt! :) *SmakeLittPåPrisen* Ikke så verst det.. Blir morro å se hvor mye jeg må legge i selv etter konfen! :p

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Veldig god pakke...MEN, pass på at de ikke lurer på deg "hyssing kabler". Dette har veldig mye å si for lydbildet, og dynamikken.

Ellers er denne pakken antakelig noe du får som en inngang til Hjemmekino verdenen, og milevis foran i kvalitet i forhold til de vanlige allt i ett pakkene !

Lenke til kommentar

tror nok det er størra fare for at de prøver lure på han dyre kabler.. ;)

de er jo ute etter og tjene penger. men legg litt ekstra i kabler, det er alltids lurt. men kabler i forhold til anlegg mener nå jeg. ingen vits med kabler som koster mer en høyttalerne.. (min mening)

Lenke til kommentar

Sjappa er liten og fatters kjenner dem. Kameraten til fatters som er helt lydfrelst kjenner jo dem ganske godt og har kjøpt masse der. Får ikke noe inntrykk av dårlige kabler akkurat! Var litt værre på HiFi Klubben. Fikk et lite inntrykk av at de bare prøvde å selge, mens kisen på HiFi hjørnet (En som jobber der, og det er eiern) er lydfrelst og det virka som at han var mer opptatt av at jeg at jeg fikk godt utstyr for penga!

Lenke til kommentar

THX er en sertifisering fra Lucas. Dvs at komponentene holder gitte spesifikasjoner og produsenten har betalt det det koster å sertifisere.

Så lenge du ikke har kjøpt THX sertifiserte produkter, så får du nok ikke oppsettet ditt THX sertifisert.

Lenke til kommentar
Ok, det er vel ikke så farlig.. Får vel en ganske rå opplevelse av film med detta settet uansett vil jeg tro! Noe annet som kan gjøre følelsen bedre?

Er bla. ute etter litt vibrering: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=394385

:)

ljudia.no har en liten bass som du skru fast under senga/stolen/soffaen, som gjør at det rister..

Er poenget at ting skal riste?

Da trur eg du har litt feil oppfatning av god lyd/bass.

Ingen vits og kjøpe thx sertifisert utstyr, i allefall ikkje når du skal bruke 10k.

Lenke til kommentar

Bra tilbud det der. Har vært på HIFI hjørnet mange ganger og jeg ender alltid opp med å være der en times tid! :p

Han pleier ikke lure folk!.. Spør du meg så er det rart sjappa går rundt når han alltid gir avslag på det han selger...

Veldig bra butik med god service. Sjekk sia hans HIFI hjørnet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...